Ons kleine meiske in de lappenmand
Moderator: Lizzy
Ons kleine meiske in de lappenmand
Gisteren is Tessa onderzocht door Dorothea , we zagen aan Tessa haar gedrag dat het niet goed ging . Kop schudden .... we keken dan haar oortjes na om te bekijken of daar mogelijk iets aan de hand was . Geen bijzonderheden .... geen temp etc . Het kopschudden deed ze dan eens vaker en dan weer even niet . Ook zagen we dat ze haar kopje zo nu en dan scheef had staan naar links . Verder was ze gewoon actief en at ook haar vleesbot nog gewoon op . De laatste week echter begon het op te vallen dat ze begon te treuzelen met haar vleesbot en zoekende was naar de beste manier van eten . Op het strand kon ze opeens haar balletje niet meer oppakken . Toen ging het ook niet meer met haar vleesbot . Soms zat ze te trillen tijdens het eten . Als we haar aaiden in haar nekstreek trilde ze ook . Dus hoog tijd voor onderzoek . Ze heeft een roesje gehad en er zijn foto,s genomen van haar hoofd . Gelukkig was er geen sprake van een tumor . Daar waren we al erg blij om . Haar bekje is onderzocht en Tessa geeft aan haar li-kaak de meeste pijn aan . In overleg heeft Tessa nu eerst een Prednison kuurtje . Morgen is er tel. overleg over hoe het met haar gaat . Dorothea dacht ook aan bv kaak myositis . En mogelijk wordt Tessa nog even doorverwezen naar een Neuroloog . Tijdens het onderzoek was ze erg lief , al duurde het wel even voordat ze zin had om te gaan slapen . Kleedje neergelegt , licht uit ..... en toen na wat wachten ging madame toch maar neer . Ze staat nu even op kvv .... heb gisteren gelijk maar wat Carnivoer voor haar meegenomen . Maar het staat haar helemaal niet aan die gemalen prak . Ze is wel weer wat tieriger nu , vanmorgen vroeg begon ze met haar ""zorgverplichtingen "" ze geeft de rest van de honden een ""wasbeurt "" . Merk wel al dat ze erg veel meer drinkt en plast . We hopen dat het geen kaak myositis is

- luka en kira
- 5-sterren

Re: Ons kleine meiske in de lappenmand
Ach arme Tessa...
Sterkte met het wachten op de diagnose.
En beterschap voor jullie kleine meiske!
Groetjes,
Ineke
Sterkte met het wachten op de diagnose.
En beterschap voor jullie kleine meiske!
Groetjes,
Ineke
Met haar bekje gaat het nog steeds niet goed . We hebben al wat wildmix van Bandit voor haar gekocht bij Any-Animal en wat Carnivoer . Voorlopig blijft ze even op kvv omdat we ook een beetje bang zijn op de kans dat ze zich verslikt met Barf . Ik ga zo even verder bekijken wat precies te voeren . Op barf voerde ik haar al erg veel wild .... wilde eend etc . En we willen haar optimaal blijven voeren . Met zoveel mogelijk afwisseling en kwaliteit . Ze geeuwde vanmorgen weer voor het eerst heel voorzichtig , maar het gaat niet vrij en ontspannnen . Haar balletje kan ze nog steeds niet goed oppakken . Morgen gaat ze van twee tabl Prednison naar eenmaal 1 tabl en Zo is er weer een tel .contact met Dorothea over haar toestand . De kans is wel groot dat ze richting Amsterdam moet naar de Internist
Sterkte met Tessa
- HannekeKjell
- 5-sterren

Sterkte met wachten, hopelijk valt het mee 
Vandaag heeft ze weer drie keer heel even haar balletje in haar bekkie gehad en ze probeerde het balletje een stukje mee te dragen . Ik heb haar ook een eendagskuikentje gegeven en dat ging goed . Maar ik houd haar toch nog wel even op kvv . Het kopschudden is nog onveranderd ..... te vaak en te veel . Net als het koppie naar links houden . Haar uitdrukking is wel ietsje blijer .
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hopelijk knapt ze verder op!
Ons meiske wordt toch doorgestuurd naar de Internist . Wat haar bekkie betreft zien we wel wat verbetering en ze is ook wat tieriger ... blijer en ze houd zich weer bezig met haar gewoontes . Oren likken van de andere honden bv . Wat het kopschudden betreft .... dat zien we nog teveel . Ze schud alsof ze bv uit het water komt of uit een flinke regenbui .
Ik heb wel het idee dat de kvv haar even rust in haar bekkie geeft , al kijkt ze wel heel teleurgesteld naar buiten als de rest Barft , ze eet nu even binnen apart van de rest .
Gisteren waren we nog even bij Any-Animal met de honden , voor het zwemvest wat we voor Amber hebben gekocht , de dogs kregen een gedroogde kippennek mee en ze kwispelde zo blij toen ze die nek zag . Eenmaal thuis heeft ze het nekje gehad en dat ging goed . Gisterenavond een stukje gedroogd hertenhart , ging ook goed . Dus ik geef haar morgen nog wat Bandit wildmix en ga vanaf Di weer eens voorzichtig eendenvleugeltjes proberen . De Prednison wordt nu afgebouwd .
Ik heb wel het idee dat de kvv haar even rust in haar bekkie geeft , al kijkt ze wel heel teleurgesteld naar buiten als de rest Barft , ze eet nu even binnen apart van de rest .
Gisteren waren we nog even bij Any-Animal met de honden , voor het zwemvest wat we voor Amber hebben gekocht , de dogs kregen een gedroogde kippennek mee en ze kwispelde zo blij toen ze die nek zag . Eenmaal thuis heeft ze het nekje gehad en dat ging goed . Gisterenavond een stukje gedroogd hertenhart , ging ook goed . Dus ik geef haar morgen nog wat Bandit wildmix en ga vanaf Di weer eens voorzichtig eendenvleugeltjes proberen . De Prednison wordt nu afgebouwd .
A.s Do wordt Tessa onder narcose verder onderzocht . We zijn nog bezig met de afbouw van de Prednison , ze krijgt nu nog een halve tablet en gaat van de week naar een kwart tablet .
Ze Barft inmiddels wel weer helemaal en dat gaat weer goed (mogelijk ook door de Prednison ? ) Het oppakken van haar balletje is nog steeds wisselend .... dan weer wel dan weer niet . Kleinere voorwerpen daar loopt ze wel mee rond te rennen . Maar gisteren sjouwde ze bv een behoorlijk grote boomstronk mee . Wij kunnen er geen ei van bakken in elk geval en we zijn ook zeer benieuwd of er middels verder onderzoek iets uit komt rollen . Het kopschudden doet ze nog steeds . Net als haar koppie teveel naar links dragen en eten gebeurt ook met name rechts .
Ze Barft inmiddels wel weer helemaal en dat gaat weer goed (mogelijk ook door de Prednison ? ) Het oppakken van haar balletje is nog steeds wisselend .... dan weer wel dan weer niet . Kleinere voorwerpen daar loopt ze wel mee rond te rennen . Maar gisteren sjouwde ze bv een behoorlijk grote boomstronk mee . Wij kunnen er geen ei van bakken in elk geval en we zijn ook zeer benieuwd of er middels verder onderzoek iets uit komt rollen . Het kopschudden doet ze nog steeds . Net als haar koppie teveel naar links dragen en eten gebeurt ook met name rechts .
Vreemd hoor. Goed dat je doorgestuurd bent naar een Internist! Ik ben benieuwd wat/of hij/zij wat vindt!
Nou ze is vanmiddag dus onderzocht door de Internist en er werd geen gezwollen masseter gezien , ook is er gelukkig geen sprake van atrofie . Toen werden de oortjes eens goed bekeken en gespoeld , na de spoeling was het re-trommelvlies goed te zien en er waren geen afwijkingen . Links was niet in beeld te krijgen , dus toen even overleg met de Dermatoloog . Plan is nu om toch nog even door te gaan met Prednison en A-B , als deze kuur afgelopen is word ze verder onderzocht door de Dermatoloog op 27 April . Volgens de Internist is ze wel goed te behandelen omdat er verder geen sprake is van atopie of allergie en ze verder gezond is . Dus ... dat hopen we maar . Opvallend is wel nu de verdenking uitgaat naar een oorprobleem dat we haar nooit ziek hebben gezien , geen verhoging bv .... niet lusteloos geen warm aanvoelend oortje . We zagen op een gegeven moment die problemen met haar bekkie , en het kopschudden natuurlijk . Al hadden we enige weken geleden wel zoiets van ze lijkt wel wat sipjes te kijken , maar dat was ook niet dagelijks . En dan komt er bij mij muts alweer een schuldgevoel op .... heb ik het te laat gezien ? Of zijn we er tijdig genoeg bij in het gunstigste geval .
Veel sterkte ermee. Hopelijk
Het kopschudden en de scheve stand naar links met haar koppie is inmiddels sterk afgenomen ,ook tijdens het wandelen draagt ze haar koppie weer normaal recht . Barfen gaat weer prima , maar ze heeft wel wat minder conditie en hijgt (erg ) snel . Plassen en drinken is gelukkig niet overmatig (meer ) op de Prednison . Alleen een honger , en schooien , eten van de anderen jatten als ze de kans krijgt , en zelfs vreten van de straat . Wat ze nog nooit gedaan heeft . Gisteren kon ik nog net een plastic dop uit haar bekkie halen . Maar goed nog even door tot de 27e en dan maar hopen dat de artsen tevreden zijn en dat ze van die rot prednison af mag . Ik ben benieuwd wat men gaat vertellen op de oren polie . Verder baalt madam dat ze niet mag zwemmen .
-
sella
Sterkte met haar in de gaten houden dat ze niets mafs naar binnen werkt.
Maar wel fijn dat ze steeds stabieler wordt met haar koppie.
Maar wel fijn dat ze steeds stabieler wordt met haar koppie.