Pens stinkt!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Pens stinkt!

Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Runderpens komt er hier niet meer in. Dat vind ik zo verschrikkelijk stinken.

Geiten pensjes zijn redelijk te doen met het ademen door mijn mond ipv mijn neus, handschoenen en een wildschaar. Meestal bestel ik 75 kilo tegelijk en dat moet dan allemaal achter elkaar geknipt worden. Duurt een uurtje of twee.
wendy71
3-sterren
3-sterren

Bericht door wendy71 »

Ik heb er geen moeite mee, snijd als een volleerd slager een pens in stukken en voer het zonder problemen aan de hondjes. :D
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

Ik vind pens vreselijk stinken maar dat neemt niet weg dat mijn honden er dol op zijn dus vandaar dat ik het voer, ze eten het heel graag en het is gezond kluifwerk ;)
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die last heeft van de stank. Maar zoals al werd gezegd: de honden zijn er dol op en het is gezond kluifwerk, dus we doen het maar. 
beesteboelmona
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door beesteboelmona »

Ik heb nu penslappen waarvan ik een deel in de droger in de huiskamer heb en zondag is hier pensdag met rauwe pens.
En ik heb nergens last van ook de pens die nu in de droger zit ruik ik niet.
Dus volgende keer ga ik voor een hele runderpens dat scheelt toch flink in de kosten.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

ik heb normaal niet zo een problemen met de lucht van pens maar die ik er gisteren uit had liggen die stonk wel behoorlijk  :(
Volgens mij zijn de pensen die ik normaal had schoongespoeld maar dit was een vuile ( zat nog vanalles in ).
Ik vond dan ook meer de inhoud van de pens stinken dan de pens zelf
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

als je, zoals ik, gruwelt van vis, maar het toch voert,
en in t verleden zelfs gesneden hebt voor een muts.
ben je nergens vies meer van verder.
(op de vis na dus) ::)
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

;D wat grappig dat iedereen het weer anders ervaart. Ik draai er inmiddels ook mijn hand niet meer voor om hoor om wat pens te snijden.
Vind met name de schapenpens wel wat meer..landelijk ruiken :P
En als die kleine Shih het gegeten heeft..dan ruiken we het zeker nog wel een dag, dat heb je nu eenmaal met dat lange haar :biggrin2:
Minder vond ik het wel toen ik laatst volkorenbrood zat te eten met penssmaak ::) had wat brood op voorraad in de hondenvriezer liggen..en ben er nu achter dat pens erg doordringt :-X
beesteboelmona
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door beesteboelmona »

RuBep schreef: ;D wat grappig dat iedereen het weer anders ervaart. Ik draai er inmiddels ook mijn hand niet meer voor om hoor om wat pens te snijden.
Vind met name de schapenpens wel wat meer..landelijk ruiken :P
En als die kleine Shih het gegeten heeft..dan ruiken we het zeker nog wel een dag, dat heb je nu eenmaal met dat lange haar :biggrin2:
Minder vond ik het wel toen ik laatst volkorenbrood zat te eten met penssmaak ::) had wat brood op voorraad in de hondenvriezer liggen..en ben er nu achter dat pens erg doordringt :-X
En hoe smaakt dat nou?
Voor herhaling vatbaar?
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Brood met een pens-smaak, als ik dat moest eten, zou ik toch behoorlijk afvallen. Het snijden van pens gaat inmiddels wel wat beter. Ik had het in te grote stukken in de vriezer gedaan, en ik kan de honden die ca 800 gram per dag geven toch niet iedere keer 1,5 kg pens voorzetten, dus ik moest er nogmaals aan geloven, maar zoals ik al had gelezen, half bevroren valt het best mee. Maar vuile pens blijft stinken. Schone pens wil ik best nog wel associëren met een boerderij-lucht of een stal, maar vuile pens is meer een ouderwetse (of bestaan die nog steeds?) beerput.
Eertje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Eertje »

Ik vind het geen vieze lucht. Idd het is net of ik me begeef op het platte land! Als ik mn nieuwe bestelling pens portioneer, brand ik meestal dan wel een wierookje erbij!
Elizaw
4-sterren
4-sterren

Bericht door Elizaw »

beesteboelmona schreef: En hoe smaakt dat nou?
Voor herhaling vatbaar?
Ik heb het brood niet weggegooid, er zijn vast mensen die ergere dingen meemaken denk ik dan maar ;)dus niet aanstellen en net doen of je ergens in een gezellig weiland met allemaal lieve koeitjes en schaapjes zit haha
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Ik heb niet zo'n hekel aan de geur van pens. Op één keer na dan want die pens leek wel rot! Wel heb ik een hekel aan kip die ruikt. Daar kan ik gewoon echt niet tegen!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik heb altijd biologische runderpens en vind het reuze meevallen.
Soms heb ik lamspens en dat is ook goed te doen.
In beide gevallen is het altijd vuile pens.

Ik vind wild eigenlijk meer stinken...
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Verse pens, ook vuile, stinkt niet naar rotting. Dan ligt de pens al een poosje....

Plaats reactie