Meike blijft maar krabben

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Meike blijft maar krabben

Ieke-Meike
2-sterren
2-sterren

Bericht door Ieke-Meike »

Het poepen blijft op regelmatige tijden doorgaan. Het wordt af en toe al iets dikker, wisselend van oranjeachtig tot groenig.

Net even telefonisch contact gehad met de DA (moest even weten hoe duur daar de vlooienband/tekenband is ;)) en de assistente heeft even meegedacht. Ze had meer vragen gehad van mensen met honden met soortgelijke verschijnselen, dus er schijnt een of ander virus rond te waden hier in de buurt. Meike's weerstand is natuurlijk niet optimaal, dus die pikt dit soort dingen natuurlijk weer op.

Zolang ze genoeg eet en drinkt, speelt en alles doet wat ze normaal ook doet, hoefden we ons geen zorgen te maken. Wel vond ze het een goed idee om met Puur Jeuk te beginnen, omdat dit natuurlijk stukken beter is voor haar dan de spray van de DA.
sella

Bericht door sella »

Veerle-scrappyToo schreef: Wat bedoel je hier eigenlijk mee met dat wisselen?
Onze pup van nu 16 weken zit sinds hij bij ons is ( 8 weken) helemaal op barf en ik had al verschillende keren de bedenking gemaakt dat zijn drollekes niet schoon bruin zijn maar idd wat donkerder-groeniger.  Ik dacht dat het aan zijn vertering lag want bot gaat nog niet altijd optimaal,  en ik vermoed dat hij nogal gevoelige darmen heeft.  Hij speelt ook altijd wel zand, steentje en zo binnen  ::)
Wisselen van pup naar volwassen gebit kan groene diarree geven, en dan helpt chamodent er goed voor.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

sella schreef: Wisselen van pup naar volwassen gebit kan groene diarree geven, en dan helpt chamodent er goed voor.
Maar allé gij...is dat waar??  Dat zou wel een hoop verklaren.  Draait hij hier 2 dagen prachtige drollekes komt er vandaag weer diaree uit  >:(  Terwijl er niets veranderde in zijn eten. 
Sorry voor het storen van het  topic maar ik word graag wijzer  :biggrin2:
sella

Bericht door sella »

Veerle-scrappyToo schreef: Maar allé gij...is dat waar??  Dat zou wel een hoop verklaren.  Draait hij hier 2 dagen prachtige drollekes komt er vandaag weer diaree uit  >:(  Terwijl er niets veranderde in zijn eten. 
Sorry voor het storen van het  topic maar ik word graag wijzer  :biggrin2:
Ja, dat heb ik geleerd op de cursus homeopathie voor kinderen, Ik heb het op inmiddels mijn eigen opgroeiende honden die die kleur spuit poep hadden, toegepast en ze hadden minder pijn met doorkomen van de tandjes, en de spuit was meteen over.
Ieke-Meike
2-sterren
2-sterren

Denk dat Meike toch een buikvirus heeft gehad, of ze heeft erg snel ontgift. Sinds zaterdag hebben we weer gewone poep ;)

Jeuk blijft, maar daarvoor hebben we Puur Jeuk besteld. Ze heeft op haar buik (op het laatste stukje voor haar billen) nog wel elke keer rode bultjes. Het zijn er niet veel, maar helaas worden het er wel meer. Dat smeren we nu in met Cardiflor (2-3 daags). Heeft iemand enig idee wat dit voor bulten zijn? Maar vooral ook hoe we er weer vanaf komen...

Op de rest van haar lichaam geen plekjes, bultjes of wat dan ook.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Ik denk dat het een allergische reactie zou kunnen zijn op iets van buitenaf.  Nena heeft het ook weer zitten, die bultjes op haar buik en idd alleen op haar buik ( van haar navel tot tussen haar billen (onderaan).  Niets veranderd in voeding, geen andere wasmiddelen of zo meer dus ik wijt het echt aan iets in de lucht hier. Wij zijn ondertussen wel al zeker dat er bij Nena atopie in het spel zit...
Allergie is meer dan alleen maar voedselallergie...spijtig genoeg
Bien
5-sterren
5-sterren

Bericht door Bien »

gewoon allergietest laten doen... alles uitsluiten wat genoemd wordt en dan kom je er van zelf achter kost wat tijd maar dan heb een na verloop van tijd een rustigere hond.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ieke-Meike schreef: Denk dat Meike toch een buikvirus heeft gehad, of ze heeft erg snel ontgift. Sinds zaterdag hebben we weer gewone poep ;)

Jeuk blijft, maar daarvoor hebben we Puur Jeuk besteld. Ze heeft op haar buik (op het laatste stukje voor haar billen) nog wel elke keer rode bultjes. Het zijn er niet veel, maar helaas worden het er wel meer. Dat smeren we nu in met Cardiflor (2-3 daags). Heeft iemand enig idee wat dit voor bulten zijn? Maar vooral ook hoe we er weer vanaf komen...

Op de rest van haar lichaam geen plekjes, bultjes of wat dan ook.
Kan eventueel ook gras/oogstmijt zijn, deze gaat net onder de huid zitten en veroorzaken een rood bultje, net een soort puistje. Insmeren met sudocreme wil dan ook wel helpen tegen de jeuk.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Maar blijft die gras/oogstmijt zo plaatselijk zitten? Dat vind ik ook steeds zo vreemd dat het enkel daar is ( of ik moet het niet goed genoeg zien omdat Nena toch vrij lang haar heeft ( is een duitse herder) en een dikke vacht).  Als Nena al eens op gras komt dan rolt ze haar echt languit...
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Volgens mij gaan ze op de minst behaarde huid zitten. Google maar eens op gras/oogstmijt. Ze blijven niet in de huid zitten maar gebruiken je hond tijdelijk als gastheer geloof ik, maar de bultjes die ze achter laten kunnen nog weken jeuken. Mensen kunnen er ook last van hebben.
Ieke-Meike
2-sterren
2-sterren

Dat lijkt precies te kloppen met de verschijnselen die Meike heeft.

Inmiddels zijn er een paar bultjes bij. Het lijkt ook of er zwarte puntjes in de bultjes zitten. Na verloop van tijd komt er een geel kopje op met dus in het midden zo'n zwart puntje. Gisteren heb ik er daarvan eens 1 uitgeknepen om te kijken wat er dan zou gebeuren. Gele gebeuren komt eruit plus een klein zwart stipje. Zwarte dingetje was toen wel weg, maar er zit nu nog wel een hard bultje in.

Vanmiddag/morgen Puur Jeuk op halen. Was op bij de DSZ. Hopen dat we daarmee in ieder geval het krabben wat kunnen onderdrukken.
sella

Bericht door sella »

Talgbultjes? Ala mee eter? Die geven ook zwarte puntjes en later pus.
Dan zou je goed moeten ontgiften met haar.
Dat moet je echt onder begeleiding van een hol. werkend da doen.
Ieke-Meike
2-sterren
2-sterren

Het zijn echt bultjes, geen puistjes. Tenminste, mijn puistjes zien/zagen er anders uit.

We zijn op zoek naar een andere dierenarts, omdat de praktijk waar wij nu naartoe gaan, niet langer aansluit bij de manier waarop wij graag zouden zien hoe er met onze Meike wordt omgegaan. Hebben nu 3 dierenartsen op het oog. Na de vakantie gaan we daar met Meike kennismaken op volgorde van voorkeur. De benadering van de arts richting de hond is voor ons heel belangrijk omdat Meike erg bang is voor de dierenarts (nadat ze 3 dagen in Utrecht gelegen heeft toen ze 3 mnd was, vanwege epilepsie).

We blijven even smeren met Cardiflor creme en geven haar nu Puur Jeuk. We willen nu niet nog meer tegelijk erin gooien/erop smeren omdat dan niet meer duidelijk is wat helpt en wat niet. Even Puur Jeuk de tijd geven om te werken. Ze krabt gelukkig veel losse haren eruit en niet haar velletje kapot.

Zijn er op dit moment meer honden met dit soort klachten/verschijnselen? Want op internet las ik dat deze mijten vooral in augustus actief zijn. Maarja, dat is het nog niet ;)
sella

Bericht door sella »

Mijn hond van 9 maanden heeft nu last van de vele pollen, niezen jeuk rode huid. die zit nu op puur pollen en knapt op.
Maar ik had hem al ontgift na een ab kuur. en ik geef dagelijks chlorella, dus hoopt er ook niet veel in zijn systeem op.

Met 3 maandjes zo een zware epilepsie aanval dat ze opgenomen is in Utrecht is niet niets.
Ik zou toch echt echt willen aandringen op naast de reguliere arts voor spoed, een holistisch werkend dierenarts op te zoeken.
Ze was zo jong al erg ziek, veel medicatie gehad, dat haar lichaam het daar ook nog moeilijk mee kan hebben, het af te breken en af te voeren, ipv het in het lichaamsvet op te slaan, ook erg slanke dieren hebben een miniem vetlaagme om de spieren en organen, dat is onderdeel van de beschermlaag.
Ieke-Meike
2-sterren
2-sterren

Gisteren spijkers met koppen geslagen, we gaan op zoek naar een andere dierenarts. We hebben het gevoel dat we aan ons lot worden overgelaten en de adviezen waar de dierenarts mee komt, stroken met de ideeën die wij zelf hebben. Van bevriende hondenbezitters (waaronder iemand met een huisdierenopvang en iemand die werkzaam is geweest in het asiel) hebben we een paar adressen gekregen van dierenartsen die ook daadwerkelijk gek met dieren zijn. Na de vakantie gaan we een belronde doen om te informeren welke dierenarts achter vers voeren staat en wat meer af weet van homeopathie.

Vanochtend m'n moeder aan de telefoon gehad, en het krabben werd wel minder. Helaas had ze gisteren in de stress van de caravan inpakken haar heup nog even kaalgebeten:S Hopelijk helpt de combinatie Puur Jeuk en Cardiflor crème voldoende deze week.

Hopelijk is de nieuwe dierenarts een betere keuze als deze. We waren bij deze praktijk gebleven omdat we met onze vorige hond nooit problemen hadden. Helaas wel geswitcht van de vrolijke en zachte dierenarts (vrouw) naar de lompe en doe niet zo moeilijk dierenarts (vrouw).

@ Sella, ben op internet al aan het speuren naar een holistische dierenarts hier in de buurt. Dichtsbijzijnde is tot nu toe Lochem. Maar ook dat ligt niet naast de deur. Met het vooruitzicht van vrij frequente bezoekjes zou iets dichterbij nog wel prettig zijn...

Plaats reactie