Help! Zelf malen.
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: Help! Zelf malen.
Gisteren weer wat kilo's gemalen en ik heb ook de sardien die de mannen niet moeten mee gemalen. Man wat stinken die dingen. Ik ben benieuwd of ze het zo wel eten, de eerste test volgt van de week.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
De gemalen sardientjes gaan er gemalen zo in. Ik ga op deze manier vaker vis verwerken, behalve de zalm die eten ze wel zo.
Vanavond hebben ze rundvlees gekregen maar dat heeft Snoepie er een uur later weer helemaal uit gegooid. Ik heb ook het idee dat rundvlees bij hem in een mix wel goed gaat, maar een volledige maaltijd niet. Morgenavond krijgen ze het nog een keer, maar ik vermoed dat ik het weer op kan rapen. Ik hou het in het vervolg dus bij rundvlees door de mixen.
Vanavond hebben ze rundvlees gekregen maar dat heeft Snoepie er een uur later weer helemaal uit gegooid. Ik heb ook het idee dat rundvlees bij hem in een mix wel goed gaat, maar een volledige maaltijd niet. Morgenavond krijgen ze het nog een keer, maar ik vermoed dat ik het weer op kan rapen. Ik hou het in het vervolg dus bij rundvlees door de mixen.
Ik heb voor Khalid nog geen enkele vissoort gevonden die hij lekker vind. Ik had van het weekend goede hoop. Ik had voor de gein een bevroren sardientje op de grond gelegd en daar ging hij mee spelen. Alleen helaas, het visje was alleen bevroren interessant, want ontdooit deinsde hij achteruit. 8) Wat een held.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier spelen ze er niet eens mee. Ze trekken gewoon hun neus op en lopen weg. Zalmfilet gaat wel goed en de sardien in een mix is ook geen probleem. Ik krijg binnenkort nog makreel en panharing binnen eens kijken wat ze daar mee doen.
Het is nu wel duidelijk dat Snoepie alleen rundvlees niet aan kan. Ook vanavond kotste hij wat hij had gegeten weer uit. Max vond dat helemaal niet erg want die kon de rest van de bak van z'n broer leeg eten. Ik heb ze vanmorgen nog het laatste restje HB kip gegeven en dat krijgen ze morgen ochtend ook. Morgenavond heb ik eend spier op het menu staan, het zal mij benieuwen hoe dat gaat.
Het is nu wel duidelijk dat Snoepie alleen rundvlees niet aan kan. Ook vanavond kotste hij wat hij had gegeten weer uit. Max vond dat helemaal niet erg want die kon de rest van de bak van z'n broer leeg eten. Ik heb ze vanmorgen nog het laatste restje HB kip gegeven en dat krijgen ze morgen ochtend ook. Morgenavond heb ik eend spier op het menu staan, het zal mij benieuwen hoe dat gaat.
rundvlees is vaak een 'kotstrigger' voor katten,
mocht katzel geen visch willen, probeer dan genoeg wild te voeren, dat heeft ook een mooie omega 6/3 - balans, en dan ist niet noodzakelijk visch te voeren
mocht katzel geen visch willen, probeer dan genoeg wild te voeren, dat heeft ook een mooie omega 6/3 - balans, en dan ist niet noodzakelijk visch te voeren
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Ze eten wel vis, zalmfilet eten ze zo en de rest gaat in de molen. Rund in de mixen gaat wel goed dus dat zal ik ook gewoon blijven doen, vooral omdat Max het echt lekker vindt (maar wat vindt hij nou niet lekker)
Gisteren nog wel even geschrokken. Ik had zelf drumsticks bij het eten en tijdens het opruimen ging de telefoon. Er lag nog een botje op het aanrecht en voor de allereerste keer heeft Snoepie iets van het aanrecht gejat en zat lekker te knagen. Gelukkig ben ik er denk nog wel op tijd bij geweest, hij heeft alleen de kop van het botje geknaagd, hij vertoond helemaal geen problemen dus ik hoop dat het gewoon normaal verteerd wordt en ik er niets van terug zie/vind. Ik snap alleen nog steeds niet dat hij zo zat te kauwen want als ik hem een nek of vleugel geef kijk hij er niet naar om.
Gisteren nog wel even geschrokken. Ik had zelf drumsticks bij het eten en tijdens het opruimen ging de telefoon. Er lag nog een botje op het aanrecht en voor de allereerste keer heeft Snoepie iets van het aanrecht gejat en zat lekker te knagen. Gelukkig ben ik er denk nog wel op tijd bij geweest, hij heeft alleen de kop van het botje geknaagd, hij vertoond helemaal geen problemen dus ik hoop dat het gewoon normaal verteerd wordt en ik er niets van terug zie/vind. Ik snap alleen nog steeds niet dat hij zo zat te kauwen want als ik hem een nek of vleugel geef kijk hij er niet naar om.
Doordat het gebakken was, rook het sterker. En gejat eten is altijd lekkerder dan gekregen voor katten.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Dat zal het wel zijn geweest. Hij stond al naast me toen ze net uit de pan waren.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Vanavond kregen ze eend spier. Max at natuurlijk gelijk z'n bak leeg maar Snoepie draaide z'n kop om en liep weg. Hij keek me aan alsof hij zeggen wou hoe durf je me dit voor te schotelen. Wat kan een kwart blikje shiny cat dan wonderen verrichten, binnen 5 minuten had hij z'n bak leeg. Morgen krijgen ze weer een portie eend en ook dan krijgt hij het in eerste instantie zonder blik. Eet hij het zo laat ik het gaan en krijgen ze het restje blik een keertje tussendoor. Hij moet niet gaan denken dat hij blik als beloning gaat krijgen als hij niet eet.
Ik ben bijna door m'n voorraad vlees heen en zit te wachten tot lupa komt leveren. Ik heb nog wat spiervlees en zalm en voor 4 dagen mixen dus dat wissel ik af. Hopelijk kan ik het op deze manier rekken tot lupa is geweest. Nu bij West vlees gaan halen zorgt er voor dat ik straks Lupa niet in de vriezers kwijt kan dus het moet maar even zo.
Ik ben bijna door m'n voorraad vlees heen en zit te wachten tot lupa komt leveren. Ik heb nog wat spiervlees en zalm en voor 4 dagen mixen dus dat wissel ik af. Hopelijk kan ik het op deze manier rekken tot lupa is geweest. Nu bij West vlees gaan halen zorgt er voor dat ik straks Lupa niet in de vriezers kwijt kan dus het moet maar even zo.
Hi
weet niet waar je woon, ik heb gister weer verse mixen staan maken voor mijn katten. Je mag evt. wel bij mij 'shoppen' om een paar dagen door te komen? Kijk maar even. Het is ook ververlend als Lupa niet op tijd bij je is. PB me maar als je wat nodig heb.
groetjes,
Nathascha
weet niet waar je woon, ik heb gister weer verse mixen staan maken voor mijn katten. Je mag evt. wel bij mij 'shoppen' om een paar dagen door te komen? Kijk maar even. Het is ook ververlend als Lupa niet op tijd bij je is. PB me maar als je wat nodig heb.
groetjes,
Nathascha
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Heel lief aangeboden, maar dat is niet nodig. Ik heb nog genoeg spiervlees en orgaan in de viezer liggen en ik heb ook nog wat nekken die ik eventueel door de molen kan gooien. In combinatie met de mixen die ik nog heb kom ik de tijd wel door. Het is niet zo dat ze te kort komen. Ik hoop maandag te horen wanneer lupa precies komt.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Kheb gisteren de kiezebrinkmix van fazant gegeven en ze trokken er alledrie hun neus voor op. Zelf de honden waren er niet enthousiast over.
Mijn molentje is besteld, ben benieuwd wat dat gaat geven.
Mijn molentje is besteld, ben benieuwd wat dat gaat geven.
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Duif moeten ze hier ook echt niet, maar als ik het in een mix stop eten ze het wel. Waarschijnlijk omdat de smaak dan niet meer zo sterk is.
Fazant is hier ook big nono, duif in miniscule hoeveelheden door mix gaat net.
Tja, ze hebben heel typische smaak en vooral ook geur (ik vind het ook klein beetje bah ruiken en dat vind ik echt niet snel)
Tja, ze hebben heel typische smaak en vooral ook geur (ik vind het ook klein beetje bah ruiken en dat vind ik echt niet snel)
-
mirdj
- 4-sterren

- Contacteer:
Ik heb fazantkarkas bij lupa besteld, dat ga ik ook gewoon door een mix doen. Ik ben ook heel benieuwd hoe ze op kwartel en parelhoen gaan reageren, ook dat hebben ze nog nooit gehad.