Ze trok idd ontzettend aan de lijn toen ze hier net was. En neem ook even mee in je oordeel dat ze hier pas is sinds november.. En ALLES nog moest leren...
Inmiddels kan Sally netjes aan de lijn lopen hoor! Ze trekt nog wel eens, vooral al ze wat ziet of veel energie in het lijfje heeft, maar verder valt het ontzettend mee. De 'druk' van de eerste weken lijkt eraf zeg maar.
En nienke, het klopt dat ik een aantal topics heb gehad over Sally d'r gedrag, maar dat wil niet zeggen dat dat niet veranderd, en dat we daar niet aan werken.
Daarnaast kan het 100 x zo zijn dat het aan het baasje is een hond te corrigeren, en dat kan je ook doen, maar podenco's.. het is een slag apart hoor, met hun energie.
Als ze die energie hoog hebben zitten, kan het ze echt geen zak schelen hoor, dat jij ze corrigeert, op welke manier je dat ook doet.
Zelfs aan een showlijn kunnen ze dan gekke dingen uithalen.
Sally heeft 2 x over lijnrust gehad, de eerste keer een week (totaal zonder rennen) en de tweede keer ook zoiets.
De laatste dagen gaan we wel naar het bos, met beide, waar Indy mag rennen en Sally aan de lijn loopt. Ze mocht van mij vandaag 2 x los om even lekker te struinen, maar NIET rennen. Zo gauw ik Indy in de starthouding zag staan om op Sally te duiken, heb ik Sally bij me geroepen en weer aangelijnd.
Woensdag was de laatste keer dat ze rimadyl heeft gehad, en gister was ze wat kreupel, vandaag nog een beetje erger. Niet zo erg als dat het was VOORDAT ze de rimadyl kreeg, maar het zat er niet ver vandaan.