spannend

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: spannend

Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

Bericht door Linda en Kiri »

Ik doe nog wel een heel klein beetje vocht van het blik voor over hun eten. Maar het gaat idd erg goed... Had gelezen dat het bij jou een stuk moeilijker is gegaan.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gaat erg goed!
Ik vind dat je kater ook zo;n leuke naam heeft; mannenborstel  ;D
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

koekje schreef: Gaat erg goed!
Ik vind dat je kater ook zo;n leuke naam heeft; mannenborstel ;D
hahahaaa...Zal het mijn vriend maar niet laten horen....mannenborstel.. (mijn vriend is een engelsman dus legt niet zo snel links tussen engelse namen en nederlandse vertalingen) De naam guybrush komt van een van zijn favoriete games: monkey island. Ik heb in het begin het steeds compleet anders uitgesproken.. gaybrush...tot grote ergenis van.... hahahaa

maarreh..het gaat echt heel erg goed... net zaten ze te miepen dat ze honger hadden en ze vielen gewoon aan op hun bakkies... Het lijkt er wel op dat Guybrush moeite heeft met het grover gemalen bot. Volgens mij laat hij dat iedere keer liggen. Even in de gaten houden dat hij wel genoeg bot naar binnen krijgt.
Jacoba
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jacoba »

Jaaa... daar wordt een mens blij van hé?
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

Jacoba schreef: Jaaa... daar wordt een mens blij van hé?
ja zeker:-).... Ik ben trouwens wel wat yoghurt en wat extra spiervlees aan het bijgeven. Ik merkte dat hun drolletjes wat krijtpoep gehalte had. Ik had in een ander topic gelezen dat Tinlo meer bot bevat en daar stonden deze tips bij. Malle heeft gisteren slecht gegeten dus ik was bang dat ze verstopt zat. toen heb ik vanmorgen een beetje olie bij haar in het voer gedaan. (zij houdt van olie, boter enzo..als het maar vettig is :o) Wij denken dat ze wel wat heeft overgeven, maar ze stond net te miepen dat ze een extra portie wilde. Dat heb ik haar dan ook gegeven, een beetje tonijn uit blik erbij en smullen maar. Bakje meteen leeg. Dus ik mag echt niet klagen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De spijsvertering moet ook nog wennen aan het verteren van rauw bot, dat kan ook de oorzaak zijn van wat lichtere drollen. Ik ben er dan zelf wel meer voor om extra spiervlees toe te voegen ipv olie.
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

Tartaar ligt ook al in de vriezer om extra te geven. En ja die olie...was echt een noodhandeling van mij. Maakte me echt een beetje zorgen omdat ze niet goed at. Maar nu ik even rustig er over na denk...kan ook gewoon zijn dat ze beide de smaak konijn niet te vreten vonden.. zou zomaar kunnen..
Dus ik zal ook niet zo snel meer olie erbij doen.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

In gevallen van een lichte of echt dreigende verstopping zou ik ook olie geven hoor (meestal een tube haarbalpasta, maar komt op hetzelfde neer).
Het nadeel van olie is dat het snel de darmen doorflusht, ook met de rest van het eten en daarmee voedingsstoffen erbij. Met spiervlees toevoegen heb je dat probleem niet en breng je zo toch de botverhouding meer op orde.
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

Dank je wel voor je uitleg. Is wel handig als je weet waarom je dingen doet. Nu ben ik nog maar dingen aan het doen zoals ik op het forum heb gelezen. maar op deze manier ben ik ook aan het leren wat, waarom en hoe ik dingen moet aanpakken.
Ik zal ze nog wat meer spiervlees geven zodat ik het idd kan voorkomen dat ze dreigend verstopt raken.
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

ZOooww, madam besloot gister en eergister ineens dat het eten niet lekker was. Wel is er gisteren een flinke haarbal eruit gekomen dus misschien was dat een oorzaak. Maar ik ben weer even terug bij af. Mengen met wiskasblikvoer... En eten zulde gij :biggrin2:... Zijn nog wel wat poezenhapjes maar ze eet weer een beetje..
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Als Ot een grote haarbal heeft, eet ze tijdelijk ook erg slecht. Een haarbal kan erg eetlustverminderend werken.

Plaats reactie