Sally blijft kreupel. Het gaat ontzettend goed!
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Sally blijft kreupel. En we gaan opereren.
je weet iig nu wat het is, sterkte met je beslissing over wat te doen..
- sphynxlover
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik heb een hond gekend die dezelfde operatie heeft ondergaan. Vòòr de operatie kreeg hij hele zware pijnstillers en moesten ze juist veel ravotten met de hond. daardoor, omdat de pijn weg was, ging hij alles weer normaal gebruiken en spieren gebruiken. na de operatie gingen ze het lopen weer opbouwen, iets rustiger, maar niet tè. daardoor werden spieren steeds sterker. Je kon bijna niet meer zien dat er wat aan de hand was. is helemaal goed geworden. Wel kregen ze van het begin af aan aanwijzigingen waar op te letten hoe de hond liep.Zodat het direct gewoonte werd en was fysio niet nodig.
Ik heb net nogmaals Paul gebeld, om er even over te praten.
Ik heb hem nogmaals gevraagd of dit ECHT de beste oplossing is. Dat beaamde hij en zei ook dat het in principe de ENIGE oplossing is. De rest is symptoombestrijding.
Het traject NA de operatie is afhankelijk van de hond. In grote lijnen ziet dat er als volgt uit: De eerste dagen veel uren verplichte rust en snuffelen/plassen/poepen.
Daarna is het afhankelijk van hoe de hond het doet, hoe de rest van het traject eruit ziet. Het kan zijn dat Sally na 10 minuten lopen daarna kreupel is. Dan is 10 minuten dus te veel.
Maar misschien gaat het wel goed, 10 minuten lopen, en kan je daar dus meebeginnen.
Er zullen verschillende keren therapieen in de vorm van hydro of fysio aanvolgen. net zoveel als zij nodig heeft.
Daarnaast (ook wel heel prettig) krijgt ik slaapmiddelen mee om haar rustig te houden als het echt nodig mocht zijn.
Mijn gevoel is wel bevestigd. Dit moeten we gewoon doen. Het wordt waarschijnlijk wel een lang en zwaar traject, maar ik vertrouw mijn hond, mezelf en Paul. We zullen zien hoe het gaat lopen. Tot die tijd tellen we de dagen af tot 17 mei.
Ik heb hem nogmaals gevraagd of dit ECHT de beste oplossing is. Dat beaamde hij en zei ook dat het in principe de ENIGE oplossing is. De rest is symptoombestrijding.
Het traject NA de operatie is afhankelijk van de hond. In grote lijnen ziet dat er als volgt uit: De eerste dagen veel uren verplichte rust en snuffelen/plassen/poepen.
Daarna is het afhankelijk van hoe de hond het doet, hoe de rest van het traject eruit ziet. Het kan zijn dat Sally na 10 minuten lopen daarna kreupel is. Dan is 10 minuten dus te veel.
Maar misschien gaat het wel goed, 10 minuten lopen, en kan je daar dus meebeginnen.
Er zullen verschillende keren therapieen in de vorm van hydro of fysio aanvolgen. net zoveel als zij nodig heeft.
Daarnaast (ook wel heel prettig) krijgt ik slaapmiddelen mee om haar rustig te houden als het echt nodig mocht zijn.
Mijn gevoel is wel bevestigd. Dit moeten we gewoon doen. Het wordt waarschijnlijk wel een lang en zwaar traject, maar ik vertrouw mijn hond, mezelf en Paul. We zullen zien hoe het gaat lopen. Tot die tijd tellen we de dagen af tot 17 mei.
Geniet nog van de wandelingen zoals ze nu zijn en veel sterkte met wachten. Voor je het weet is het zover 
mijn hond moet inderdaad ook juist bewegen om de spieren weer sterk te maken. ook hier wordt goed opgelet hoe de poot wordt neergezet, juist door vrij langzaam te lopen zet hij de poot keurig neer, als hij nu een klein drafje maakt loopt hij erg netjes! Ik zie vooral de laatste week een duidelijke snellere vooruitgangsphynxlover schreef: Ik heb een hond gekend die dezelfde operatie heeft ondergaan. Vòòr de operatie kreeg hij hele zware pijnstillers en moesten ze juist veel ravotten met de hond. daardoor, omdat de pijn weg was, ging hij alles weer normaal gebruiken en spieren gebruiken. na de operatie gingen ze het lopen weer opbouwen, iets rustiger, maar niet tè. daardoor werden spieren steeds sterker. Je kon bijna niet meer zien dat er wat aan de hand was. is helemaal goed geworden. Wel kregen ze van het begin af aan aanwijzigingen waar op te letten hoe de hond liep.Zodat het direct gewoonte werd en was fysio niet nodig.
Ik begin me langzaam te beseffen wat er gaat gebeuren lijkt het wel. Heb vandaag al (voor het eerst sinds ze kreupel is) de hele dag de neiging om te huilen. 
dat ziet er bij mijn hond heel anders uit, zijn poot bungelt er echt niet bij als die op zn rug ligt daar zie ik totaal geen verschil in met zijn andere poot ???Cindy de Wolf schreef: Bij mijn Jesse is nav trauma de bicepspees in de schouder overbelast en uiteindelijk versteend geraakt en de bicepspees is doorgesneden. De revalidatie viel mij heel erg tegen, mij was ook min of meer verteld dat ze zo weer de oude was. Nou de oude is ze nooit meer geworden. Het is allemaal wel bruikbaar geworden maaaaaar je gaat vroeg of laat weer problemen krijgen. Ze missen de belangrijkste pees in de schouder dus ook als ze op haar rug liggen bungelt die poot er een beetje bij, ALLE stabiliteit is weg.
kan het me volledig voorstellen je gevoel, de spanningen komen er nu wss uitLonaa schreef: Ik begin me langzaam te beseffen wat er gaat gebeuren lijkt het wel. Heb vandaag al (voor het eerst sinds ze kreupel is) de hele dag de neiging om te huilen.![]()
Ik ook niet. Zijn verhaal klinkt logisch over dat dit de beste en ook eigenlijk de enige oplossing is. Maar pfff, ik vind het zo sneu voor mijn meissie.Sietie schreef: kan het me volledig voorstellen je gevoel, de spanningen komen er nu wss uitGaat vast goedkomen! Ik neem aan als die operaties niet helpen dat ze niet uitgevoerd worden, toch? Dat zou in mijn ogen dan dikke oplichting zijn, dus daar geloof ik niet zo in
![]()
zo voelde het voor mij toen ook: "doe ik er wel goed aan?"enz maar als ik zie hoeveel vrolijker hij nu is, en ook mijn DA gaf me een goed gevoel over de operatie....
-
sella
Oh ik ken die twijfel hoor.
Was die operatie voor Diego aan zijn onderrug en bekken wel de oplossing voor hem?
Nu kunnen we volmondig ja zeggen.
Maar je hart breekt voor je schat, dat er zoveel pijn en ellende is.
Hun hebben er minder moeite mee dan wij dat ze moeten revalideren, wij voelen ons bezwaard dat we moeten begrensen en dat de eerste paar dagen zwaar zijn.
Maar het komt echt goed, over 4 maanden ben je dankbaar en kijk je naar je meisje die al weer lekker rondhuppeld met minder manken.
Was die operatie voor Diego aan zijn onderrug en bekken wel de oplossing voor hem?
Nu kunnen we volmondig ja zeggen.
Maar je hart breekt voor je schat, dat er zoveel pijn en ellende is.
Hun hebben er minder moeite mee dan wij dat ze moeten revalideren, wij voelen ons bezwaard dat we moeten begrensen en dat de eerste paar dagen zwaar zijn.
Maar het komt echt goed, over 4 maanden ben je dankbaar en kijk je naar je meisje die al weer lekker rondhuppeld met minder manken.
Nog maar 5 dagen. Ik zit me hier ontzettend zorgen te maken. Sally lijkt met de dag aanhankelijker naar me te worden. Pfff, ik kreeg het net echt even te kwaad toen ze pontificaal voor mijn computerscherm ging zitten. Zeker toen ze me daarna ging troosten. 
-
sella
Ze reageerd op jou lichaamstaal, ze voelt dat je je drukt maakt.
Logisch.
Neemt maar een drupje rescue
Logisch.
Neemt maar een drupje rescue
- luka en kira
- 5-sterren

Sterkte voor jou en Sally!