Roxiii schreef:
Sinds ik begonnen ben met naast smulldier compleet een paar dagen in de week kipkarkassen en kippennekken te geven heeft billy nu last van wisselende ontlasting. Het is ten eerste heel weinig voor een grote hond (normaal hele hopen) en heel erg brokkelig, en van de week had die donkere diarree met een beetje licht bloed ertussen?!? Wat gaat er nu fout? Ik vind het best wel eng omdat het lijkt op een verstoping hij poept nu maar 1 a 2 x per dag. Net na de wandeling kwam er maar 1 ienemienie keuteltje uit. Iemand suggesties over wat ik kan geven of doen?
Eind deze maand ben ik van plan naar slagerij west te gaan om te gaan beginnen volledig te barfen. Heb me boodschappenlijstje al gemaakt en ik ga eerst voor een maand in slaan zodat ik niet veel weg moet doen als die iets niet lust, maar dat betwijfel ik

en misschien gaat het dan wat beter.
Groetjes
Ja, Smuldier bevat of gemalen bot of calciumsupplementen. Als je daar ook nog eens vleesbot bij doet, dan krijg je droge harde ontlasting. Geef je spiervlees (bijv. kopvlees) met kippennekken of pens met kippennekken, dan is er niks aan de hand. Overigens is 1 a 2 keer per dag poepen niet ongewoon hoor. Ik ben er natuurlijk zo aan gewend dat ik vol verbazing (en afgrijzing) kijk naar brokkendrollen. Vieze sompige grote stinkhopen! Ik zie uit de JR van onze overburen drollen komen die 2 keer zo groot zijn als die van mijn grootste Dalmaat
Maar goed, als je dus zelf gaat samenstellen, dan voer je 40% a 50% vleesbot (die voor 50% uit vlees en voor 50% uit bot bestaan), pak-m-beet 20% orgaanvlees (inclusief pens) en verder spiervlees, vette vis, eieren, groenten, etc. En dan krijgt je hond prima ontlasting, geloof ons maar