Hallo
ik ben Jimmy uit Belgie trouwens,eigenaar van 2 Amerikaanse Staffords Jalisa en Tyra,als alles naar wens verloopt zal ik mijn eerste nestje eind dit jaar hebben onder mijn eigen kennel naam,
zal in kort mijn situatie uitleggen ben sinds vorig jaar in contact gekomen met vers voeren,na orijen,taste of the wild ben ik overgegaan met mijn nieuwe pup (jalisa) op een nrv menu,mede omdat dit beter voor de groei enzo zou zijn,nu Jalisa is op 7 maand tijd als kool de hoogte in gegaan waarmee ik wat twijfel begon te krijgen dat op vers groeipijnen en te snelle groei zou verdwijnen,
ben dat uiteindelijk terug overgegaan op brok eerst orijen dan acana en de honden doen het er prima op,
toch blijf ik ergens met het gevoel zitten dat ik ze tekort doe en dat ze echt vlees verdienen,
ben nu al een tijdje opzoek naar een compleet menu wat betaalbaar is als ik een iets wat deftig nrv/barf menu zelf uitreken kom ik toch min op €1.65 per dag uit per hond
in dit weekmenu is dan 1x per week kiezebrink zalm en 1x per week een vuile pens lap meegerekend (alles bestelt van bij lupa)
als ik nu orijen zou geven kom ik op € 0.85 per dag per hond met acana zelf op amper €0.64 per dag per hond
een nrv/barf menu zou me dan maandelijks 51 euro per maand kosten per hond,acana brok amper de helft,nu met in het achterhoofd dat ik een eigen kennel ga starten en binnen dit en 2/3 jaar 4/5 honden thuis zal hebben zeg ik in alle eerlijkheid dat als ik de prijs in overweging hou dat het voor me interessant om gewoon op brok te blijven een brok waar ze naar mijn gevoel het nog prima op doen ook,
ik hoor veel die verhalen ik voer vers voor amper één euro per dag maar hier eten ze per hond wel 750 gram per dag ondanks dat ze maar 24/25 kg wegen zelf de goedkoopste kvv haalt nog geen 1 euro.
(buiten lotgering maar daar begin ik niet aan heb het zo al niet op kvv) laat staan zelf samenstellen.
nu eerlijkheidshalve heb ik ook geen zin meer om tientallen slachthuizen gaan af te rijden om zo goedkoop mogelijk vlees te vinden hoor het ze graag zeggen ik voer aan 1 euro per dag als je dan vraagt waar haal je je vlees houden ze ofwel hun lippen stijf uit schrik dat de ander ook naar daar toe gaat ofwel moet je zelf je eigen suf gaan zoeken en daar heb ik geen zin meer in.
dus voorlopig blijft het hier op brok.
[/quote]
zelf samenstellen is veeeeeel goedkoper dan kvv
kvv krijg ik niet goedkoper dan 1.65 per kg
maar brok komt er hier nooit meer in, kan je wel vertellen dat het me bijna een kat het leven gekost heeft en mijn hond opeens niet meer 6 keer per jaar ziek was. het scheelt me dus heeeeeel veel da kosten.