Kat laten "mee-eten" met fretten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Kat laten "mee-eten" met fretten

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, dat klinkt goed vind ik! Ze wil dus graag kauwen, dat biedt perspectief  :D meer, meer  :biggrin2:
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Bericht door fem fatale »

Ik heb net een konijn voor haar besteld  :biggrin2:
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Prooi was bijna op, dus eten ze nu drie dagen alleen maar kwartel. Kai is het er duidelijk niet mee eens, want hij roept de hele avond al "muis, muis".

Morgen wordt er nieuwe prooi geleverd, dan mag ie weer een muisje, arm ding. Plien vind kwartels prima, al zijn ze net zo groot als zijzelf. Het is eigenlijk net als met de fretten, Jip het mannetje vind knagers het lekkerst, en Puk het vrouwtje houdt vooral van vogeltjes.

Ik voer ze nu wel vanuit een kartonnen doos. De fretten hebben een plastic tonnetje waarin in het eten doe, en dan kunnen zij verstopt eten en net zoveel met hun prooi schudden als ze maar willen, zonder dat er darmen door de hele huiskamer liggen. Ga denk ik ook maar op zoek naar een grote plastic bak voor de katten, want het is veel makkelijker dan een kleedje of placemat.
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Plientje en haar eerste duif:

Afbeelding

Ik moest hem wel openknippen, want er zaten zoveel veren aan dat ze hem niet begrepen, maar daarna waren ze erg enthousiast. Ik vind de veren toch iets minder, als Kai gegeten heeft, zie ik dat omdat hij opeens een donsvachtje heeft.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

gaat goed hé!!!    :)

hier zetten katzels trouwens ook graag een grotere prooi 'vast' tegen de muur,
(daar loopt 't zeil wel wat omhoog, maar toch...)

zo'n bak lijkt idd een slim idee!
fem fatale
5-sterren
5-sterren

Ik heb echt heel lang geprobeerd om de katten insecten te voeren, door ze steeds van die bevroren dingen van de fretten aan te bieden, in een bakje, in een puzzel, als beloning, maar ik kreeg het maar niet in, en accepteerde dat ze geen insecten lustten.

Nu gaat de tuin op de schop, dus er komt nogal wat bodemleven naar boven en blijkt dat mijn katten best insecten lusten, mits ze echt vers zijn. Vooral Jet doet buiten niets anders dan jagen. (Mijn broer grapte al dat het was omdat ze met haar tandeloze bekkie geen prooi kan eten, en ze op insecten niet hoeft te kauwen - da's niet waar hoor, ze mist nog geen essentiële tanden of kiezen.)
Nathascha
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nathascha »

Is zo'n grote vierkante 'wasmachinebak' niks voor je? Of zouden de randen niet hoog genoeg zijn?

Knap hoor dat ze de kwartel en duif hup zo eten!
Hier is Buffy begonnen met her en der een hapje kwartel. Maar ze heeft voorkeur voor de gemalen versie van alice ( die heeft geen tanden meer, dus die moet wel gemalen hebben) Ik ga ook maar eens muisjes bestellen. Ben jij met de kleinste maat begonnen? Een kuikentje gaat er bij Buffy wel met smaak in!
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

hier vreten katzels ook alleen maar hupsende krekels en racende spinnen,
en dan nog zijn niet alle spinnen even smakkelijk    ;D
waterjuffies zijn lekkur (och och) bijen kijken ze naar, maar doen  ze nix mee (gelukkig)
vliegen vangen ze , maar eten ze meestal niet op
en vliegende blaadjes krijg ik  ::)
Jasmin
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jasmin »

Wist je trouwens dat kikkerbilletjes ook heel smakelijk zijn?  :( De vijver in onze tuin bevat er steeds minder met poes in de buurt. En het ergste is nog dat hij echt alleen de achterpoten eet en de nog levende kikker aan zijn lot over laat.

heb je trouwens zo'n kikker (of pad) wel eens horen gillen? Hartverscheurend!

Plaats reactie