Frank update kaakontsteking /waarschijnlijk laat ik hem vandaag inslapen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Frank z'n oog/update kaakontsteking met abces/hoe nu verder?

Leonike
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leonike »

hannabelgje schreef: Zouden jullie wel altijd vantevoren bloedonderzoek laten doen?
Als dat voor jou een geruststelling is, zou ik dat zeker doen.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

Angelique schreef: In het ergste geval blijft hij erin en dan ben je net zover als wanneer je op voorhand besluit 'm in te laten slapen.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud oud Frank is qua gestel, maar deze operatie heeft het voordeel dat hij daarna ook meteen beter is.  Mijn ene 12 jarige had ik zonder na te denken laten opereren, bij de ander had ik niet eens over na hoeven denken. Bij een lange revalidatieperiode zou ik ook vraagtekens zetten, maar als de hond verder oké is dan zou ik het risico wel willen nemen dat hij na de operatie/renovatie nog een poosje doorhobbelt. En zou de narcose verkeerd uitpakken, dan tja, niks extraas verloren zeg maar. :-\

Lastig lastig :-X
zo denk ik er ook over,,,
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou ik kom thuis en heel z'n kop is dik aan 1 kant en het derde ooglid puilt volledig uit zijn oog. Ik denk heel eerlijk dat z'n oog weg is, het is enorm hard en opgezwollen. Da nog gebeld, maar behalve doen wat we nu doen kunnen we niks. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik vrees van niet  :'( :'( :'(
Lil

Bericht door Lil »

He bah heel veel sterkte! Hopelijk is het als bij mensen normaal dat alles zwelt
Ik duim voor jullie!
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje zeg...hopelijk doet de ab snel zijn werk
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Zingaro (11 geworden in Februari) is afgelopen 2 weken 2 x onder narcose geweest, 1 x een teen weg gehaald met tumor en 1 x een fyste (was maar een half uurtje) . Dierenarts zag helemaal geen bezwaar aan gezien zijn hart goed was. Hij was ook snel weer de oude.
Mariska
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Ach jeetje arm beest, ik hoop zo dat het snel beter gaat.. :-\
sella

Bericht door sella »

Mag je hem niet meer pijnstilling geven? Die druk doet veel pijn.
Ik hoop en duim dat de ab gaat werken.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ga hem inderdaad vanavond nog een extra half pilletje carprodyl geven tegen de pijn. dat is wel net iets boven de toegestane dosering, maar dat is voor een keer niet erg. Ik ga vannacht beneden bij hem slapen op een matras zodat hij niet alleen is, ik heb de indruk dat hij zich beter voelt als hij niet alleen is. Net mijn moeder gesproken en hun passen morgen op hem, ik heb morgen een personeelsuitje en ben de hele dag weg. Normaal zou hij dan overdag alleen zijn geweest en was mijn vader hem uit gaan laten. Woensdag moet hij wel alleen zijn want dan moeten we allemaal naar de crematie van de schoonmoeder van mijn broer, ik hoop dat het dan in elk geval iets beter gaat met hem.
Ik heb vanavond hard gedacht aan inslapen, maar heb besloten het een paar dagen aan te kijken zoals de DA zegt. Binnen drie dagen zou de AB moeten werken en zou het beter moeten gaan. Hij wil wel snoepjes en uitgelaten worden en knuffels, hij kwispelt ook nog wel, maar weet niet zo goed hoe hij moet gaan liggen.
Ik heb er behoorlijk buikpijn van in elk geval  :'( :'( :'(
sella

Bericht door sella »

Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je buikpijn hebt.
Maar eerlijk is eerlijk, dramatische zwellingen in het gezicht komen sneller op dan elders in het lijf.
Als de ab aanslaat is het leed met 3 dagen een stuk minder.
Ik kan niet voor je besluiten, maar zolang hij toch nog wil snacken en plassen, is nog niet alles verloren.
Ik zou ook lekker bij hem gaan slapen. Sterkte
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Dankjewel, ik voel me zo schuldig dat ik hem zo af laat zien nu terwijl ik er ook een einde aan kan maken  :'( :'( :'(
Maar het zou goed kunnen dat hij na drie dagen weer goed vooruit kan. Hij moet er even door en dat is nu gewoon heel erg zielig. Het breekt mijn hart hem zo'n pijn te zien hebben.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hij is deze ochtend nog veel slechter en wil niks meer, hij kan niet meer slikken, wil niet naar buiten om te plassen. Als de DA wakker is dan ga ik die bellen om te vragen of hij langs wil komen en ik denk dat ik dan toch afscheid ga nemen van Frank. Of de Da moet zelf een andere mening hebben, maar ik vrees van niet.
inni
5-sterren
5-sterren

Re: Frank update kaakontsteking /waarschijnlijk laat ik hem vandaag inslapen

Bericht door inni »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

hannabelgje schreef: Hij is deze ochtend nog veel slechter en wil niks meer, hij kan niet meer slikken, wil niet naar buiten om te plassen. Als de DA wakker is dan ga ik die bellen om te vragen of hij langs wil komen en ik denk dat ik dan toch afscheid ga nemen van Frank. Of de Da moet zelf een andere mening hebben, maar ik vrees van niet.
Ach lieve Hanna, wat verschrikkelijk  :'( :'( :'(

Heel veel sterkte voor straks  :-* :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Om kwart over acht komt de DA naar hem kijken, ik heb gevraagd of hij euthansaat mee wil nemen voor de zekerheid.

Gesloten