Goede uitslag Viento: toch een primaire tumor!!! update pag. 11
Moderator: Lizzy
Re: Goede uitslag Viento: toch een primaire tumor!!! update pag. 9
Gelukkig goed bericht maar helaas ook slecht bericht van je schoonmoder heel veel sterkte voor haar
-
Veerle-scrappyToo
- 5-sterren

Wat een super nieuws voor Viento en jullie. Alleen zo rot dat daartegenover het nieuws van je schoonmoeder moet staan. Heel veel sterkte voorjullie allemaal in de moeilijke tijd die jullie tegemoet gaan.
Re: Viento opgegeven, maar misschien nog sprankje hoop, update pag. 6
Oh hemel, wat een vreselijk nieuws over Frank's moederpetrap schreef: Ik kon gisteren al bellen, maar ik kon het even niet opbrengen om nog meer slecht nieuws te incasseren. Dinsdag kregen we nl. te horen dat Franks moeder botkanker heeft, nadat ze vorig jaar al geopereerd is aan borstkanker. We kregen echt het gevoel dat we gillend gek werden en zijn gisteren meteen naar Den Helder gegaan voor de morele support. Met lood in m'n schoenen heb ik vanavond contact opgenomen met de Korte Akkeren, maar o jongens, wat een opluchting, er gloort weer licht voor onze boef: HET IS EEN PRIMAIRE TUMOR EN GEEN UITZAAIING!!! Een enorme opsteker voor ons
. Volgens de assistente heeft Viento de rest van z'n leven medicijnen (metacam) nodig en moeten we af en toe foto's laten maken voor controle. Morgen op het telefonisch spreekuur kan ik met Jurgen de details van de uitslag bespreken. Wat een week met ups en downs is het. Blij om Viento, verdrietig om schoonmama.
Daar tegenover staat het goede nieuws van Viento! Oh wat ontzettend fijn, dit!!!!
Wat dubbel......
Sterkte met je schoonmoeder!
Maar wat fijn voor Viento!
Sterkte met je schoonmoeder!
Maar wat fijn voor Viento!
-
Mariska
- 3-sterren

- Contacteer:
Wat een goed nieuws over Viento maar wat een ellendig bericht over je schoonmoeder..sterkte voor jullie!
Bij Max is er een lymfeknop verwijderd. Helaas heb ik eergisteren slecht nieuws gehad. Max heeft uitzaaiingen van een amelanotisch melanoom. Behandeling is niet mogelijk en wil ik ook niet. Hij is 13 jaar en op dit moment nog in goede conditie. Ik hoop dat hij het nog even vol mag houden en ga nog meer van hem genieten en samen doen dan ik al deed. Maandagochtend heb ik nog een keer een afspraak om de hechtingen te verwijderen, bespreken we het eea nog eens door en gaat hij aan de metacam in de hoop de groei van de tumor wat te remmen.petrap schreef: Nou zeg, dat is ook toevallig. Wat voor bult had Max?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

Mariska schreef: Wat een goed nieuws over Viento maar wat een ellendig bericht over je schoonmoeder..sterkte voor jullie!
Bij Max is er een lymfeknop verwijderd. Helaas heb ik eergisteren slecht nieuws gehad. Max heeft uitzaaiingen van een amelanotisch melanoom. Behandeling is niet mogelijk en wil ik ook niet. Hij is 13 jaar en op dit moment nog in goede conditie. Ik hoop dat hij het nog even vol mag houden en ga nog meer van hem genieten en samen doen dan ik al deed. Maandagochtend heb ik nog een keer een afspraak om de hechtingen te verwijderen, bespreken we het eea nog eens door en gaat hij aan de metacam in de hoop de groei van de tumor wat te remmen.
Wat een tegenvallerMariska schreef: Bij Max is er een lymfeknop verwijderd. Helaas heb ik eergisteren slecht nieuws gehad. Max heeft uitzaaiingen van een amelanotisch melanoom. Behandeling is niet mogelijk en wil ik ook niet. Hij is 13 jaar en op dit moment nog in goede conditie. Ik hoop dat hij het nog even vol mag houden en ga nog meer van hem genieten en samen doen dan ik al deed. Maandagochtend heb ik nog een keer een afspraak om de hechtingen te verwijderen, bespreken we het eea nog eens door en gaat hij aan de metacam in de hoop de groei van de tumor wat te remmen.
Ik heb vanmiddag nog Arno Roos gesproken over de uitslag. Het type tumor was een bronchio alveoair longcarcinoom en dat houdt in dat het uitgaat van de binnenbekleding van de longen. Het is altijd mogelijk dat er microscopisch cellen zijn achtergebleven en het is daarom zaak vinger aan de pols te houden. Over 1 maand willen ze een foto ter controle maken en vervolgens elke 3 maanden. Een chemokuur hoeft niet, wel elke dag metacam, omdat is gebleken dat dit een remmende werking op tumoren heeft. Hoe lang de tumor er heeft gezeten, kon hij niet zeggen. Dinsdag mogen de hechtingen eruit.
Vanochtend het wandelen uitgebreid tot een half uurtje en Viento tippelde vlot mee, blafte al weer een hond aan die hem niet zinde, dus zijn streken is hij nog niet verleerd
. De okugest werkt goed tegen de misselijkheid. De antibiotica verpakken we in plakjes kipfilet, in de ene hand de kipfilet met daarin pillen, in de andere hand nog een plak, en op die manier voeren we snel achter elkaar de ene na de andere plak. Werkt goed, zeker als Alegra er nog naast zit en begerig meekijkt, dan is het helemaal hap, slik, weg
.
Vanochtend het wandelen uitgebreid tot een half uurtje en Viento tippelde vlot mee, blafte al weer een hond aan die hem niet zinde, dus zijn streken is hij nog niet verleerd
Een behooooorlijk goed gesprek dus! Super!! Fijn dat hij zich zo goed voelt 
NSAID remt tumor groei? Hee, nieuw voor mij, dat is wel interessant zeg!
NSAID remt tumor groei? Hee, nieuw voor mij, dat is wel interessant zeg!
wat fijn die meevaller bij Viento
maar wat krijg je daarnaast een onwijs moeilijk bericht terug over je schoonmoeder.......... heel veel sterkte

Gisteren zijn de hechtingen verwijderd en het rompertje hoeft Viento nu niet meer aan. Hij mag weer het water in en aan speuren doen. Wel over een maand al een foto laten maken en daarna elke 3 maanden. Ook adviseerde Arno af en toe de nierwaardes te controleren, omdat metacam (dat Viento nu dagelijks moet slikken) de nieren belast.
Ik heb nog gevraagd waarom ze in eerste instantie aan een uitzaaiing dachten en daar later toch op teruggekomen zijn. Primaire tumoren in de longen komen sporadisch voor, in hun praktijk maken ze dat maar 3 à 4 keer per jaar mee. Gezien de grootte van de tumor, de lokatie (onder in de longen) en er geen andere plekjes op de foto te zien waren, had hen toch de hoop gegeven dat het bij Viento wel eens om een primaire tumor zou kunnen gaan. Gelukkig dus dat ze alle gevallen nog eens samen bespreken!
Ik heb nog gevraagd waarom ze in eerste instantie aan een uitzaaiing dachten en daar later toch op teruggekomen zijn. Primaire tumoren in de longen komen sporadisch voor, in hun praktijk maken ze dat maar 3 à 4 keer per jaar mee. Gezien de grootte van de tumor, de lokatie (onder in de longen) en er geen andere plekjes op de foto te zien waren, had hen toch de hoop gegeven dat het bij Viento wel eens om een primaire tumor zou kunnen gaan. Gelukkig dus dat ze alle gevallen nog eens samen bespreken!
-
sella
Super dat ze ondeling overleggen.
Fijn dat Viento weer alles mag gaan opbouwen.
Fijn dat Viento weer alles mag gaan opbouwen.
-
Linda en Kiri
- 3-sterren

Wat fijn om te horen dat Viento weer dingetjes mag oppakken zoals zwemmen en speuren...
Zaterdag had ik Viento meegenomen naar het tuincentrum. Dat hansopje van hem trok wel de aandacht en ik raakte met diverse mensen in gesprek
. Eén mevrouw dacht zelfs dat Viento een hulphond was
. "Die hebben ook zo'n blauw dekje met geel opschrift" zei ze.

Wat een fijne berichten over Viento! Heel veel succes verder met hem en nu maar hopen dat hij 'schoon' blijft.
Wel een naar bericht over je schoonmoeder! Daar wens ik je alle sterkte voor toe!
Wel een naar bericht over je schoonmoeder! Daar wens ik je alle sterkte voor toe!