[quote="Lizzy"]
Zoals ik al op de vorige bladzijde schrijf: Mijn bank is regelmatig leeg maar is toch z'n souplesse verloren. Dit voorbeeld spreekt me helemaal niet tot de verbeelding.... Eerder in tegendeel.... Mijn bank rekt minder uit en blijft beter in vorm als er 10 keer per dag een klein kind van 10 kilo op gaat zitten als dat ik er 10 keer per dag op ga zitten (en weer af ga) met mijn 60 kilo.
Dus met dit voorbeeld toon je eigenlijk aan dat je beter minder grote maaltijden kunt voeren. En gevoelsmatig ben ik het daar ook wel mee eens.
[/quote]
Allereerst zijn we het in ieder geval eens over het feit dat onnatuurlijke voeding de kans op een maagtorsie zal verhogen. Wat er niet inhoort....

. Daarom hebben wij het nu meer over brokhonden als dan de honden van ons...

. Daarom vind ik dat artikel in de bibliotheek bij uitstek een waarschuwing die past bij de brokgevoerde hond.
Maar goed, je weet van dat de theorie van Eliasens over die volle en die lege maag, en wanneer dat een hond zijn maag helemaal vol is, en waarom hij voor die 4 of 5 keer per week voeren kiest.
Juist om die maag te laten werken, en de hond dus geen hongergevoel te geven, als er twee of drie keer per dag voer in die maag komt, blijf je bij wijze van spreken de hele dag bezig met eten te verteren, de maag is nooit helemaal leeg, en zeker niet als het brok is of erger nog geweekte brok, als er maar een keer per dag of per etmaal voer in komt, dan komt die maag helemaal leeg en helemaal terug in zijn oorspronkelijke positie.
In welke positie zijn die banden konstant uitgerekt? Als je er twee of drie keer per etmaal voer in stopt of als je er 1 keer per 24 uur voer in stopt?
Dit is de theorie van Eliassen, de maag moet een keer helemaal vol zitten, en dat is niet dat je drie of vier keer per dag voer geeft.