Onze DH heeft vermoedelijk HD

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Onze DH heeft vermoedelijk HD

renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Hij is pas 3 jaar en 2 maanden  :'(
Wij hopen ook dat het meevalt en dat hij nog lang bij ons mag zijn maar we zijn heel bang dat het erger is dan ons ventje laat merken  :'(
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Sterkte vandaag Renate bij de da.
Wijnie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Wijnie »

Ook van mij veel sterkte, Renate.
Wat een spannende dag voor je.
renate1985
5-sterren
5-sterren

heel erg bedankt allemaal  :)

We zijn net terug met Ghost van de da.
Het is gelukkig minder erg dan we dachten.
Zijn linker heup is goed zijn rechter heup niet.
Op zijn rechterheup zitten bot uitsteeksels en de kop zit niet goed in de kom.
In zijn rug heeft hij ook iets. Ik weet alleen zo niet meer de benaming ervan Embarassed
Onderin zijn rug drukt 1 van de wervels zijn andere wervel naar beneden. Dit komt bij 80% van de Dh's voor. Hier komt waarschijnlijk ook zijn rug pijn vandaan.

Hij moet nu levenslang aan de metacam omdat de wrijving van zijn heupbot ontstekingen en pijn geven en de metacam moet die pijn en ontstekingen tegen gaan.
Ook krijgt hij nu seraquin dit is een natuurlijk voedingssupplement ter ondersteuning van de gewrichten. Ook dit moet hij blijven gebruiken.

Het is dus niet allemaal goed maar wel beter als we hadden verwacht.
Ze hebben ook de bult naast zijn oog weggehaald en die sturen ze op.
Hij moet nu 10dagen een kap om omdat hij hechtingen heeft dus ik blijf 10 dagen beneden slapen en er blijft nu 24/7 iemand bij hem om erop te letten dat het goed gaat want hij loopt overal tegenaan.

We mochten erbij zijn met het onder narcose brengen en we waren bij hem toen hij wakker werd en de wakker maak spuit kreeg ( ik weet zo niet hoe het precies heet ).
De foto's van zijn heupen en rug krijgen we straks nog dus die zal ik dan ook plaatsen maar dat kan nog even duren.

We zijn in ieder geval heel erg blij dat onze kanjer nog langer bij ons kan blijven. De foto's worden nog wel opgestuurd voor een second opinion door de da maar dit is wat hij er tot nu toe van vond.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

In elk geval ben ik al blij dat het allemaal beter meevalt dan dat je vermoed.  
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op do 30 jun 2011, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

hey renate dat klinkt toch wat positiever als van de week!
nu nog even heel hard duimen dat het bultje gewoon een bultje is en geen narigheid :-*
renate1985
5-sterren
5-sterren

Ja we zijn heel blij met dit bericht. Ook moet hij door de dagelijkse pijnstillers gaan opleven en zich weer gaan gedragen als een jonge hond ipv een oudje.
Het bultje is nog afwachten op de uitslag en ook wij hopen dat dat een normaal bultje is en verder niks raars.

We zijn in ieder geval super blij dat ons mannetje nog heerlijk bij ons kan blijven
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

die botuitsteksel, kunnen die niet weg gehaalt worden?
het is nog zo'n jonge hond...
renate1985
5-sterren
5-sterren

Hij vond dat niet nodig maar een orthopeed bekijkt de foto's nog en die geeft hem dan adviezen over wat wel en niet gedaan kan worden. Mijn vriend is de foto's halen dus ik kan ze straks uploaden en dan kan je de uitsteeksels zien.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

In zekere zin toch wel een opluchting Renate. Die pijnstillers moeten hun werk gaan doen. Ik hoop dat jullie nog heel erg lang van jullie kanjer(s) mogen genieten.
Wijnie
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Wijnie »

Dit geeft toch wel weer een beetje lucht, Renate.
Hopelijk valt de uitslag van het bultje ook mee.
Voor wat betreft de Seraquin: misschien is het handig om er los MSM (poeder) bij te gaan geven.
Het is om deze reden dat de kliniek in Merelbeke mij adviseerde om Kynosil te gaan geven aan Blinker.
Welke sterkte moet je gaan geven van de Seraquin, Renate?
Honey heeft het lang geslikt en bij haar heb ik het onlangs afgebouwd.
Ik heb nog drie dozen staan (60 x 2g) en als je wilt kan je ze van mij overkopen.
De houdbaarheidsdatum is tot april 2012.
Denk er maar rustig over na.
De orthopeed zal ook nog wel met een voorstel komen misschien.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

renate1985 schreef: Hij vond dat niet nodig maar een orthopeed bekijkt de foto's nog en die geeft hem dan adviezen over wat wel en niet gedaan kan worden. Mijn vriend is de foto's halen dus ik kan ze straks uploaden en dan kan je de uitsteeksels zien.
Zijn de foto's dan nu ook niet door een othopeed bekeken? Hoe groot is de kans dan dat er tochnog een ander behandelplan naar voren wordt geschoven?
renate1985
5-sterren
5-sterren

Veerle-scrappyToo schreef: Zijn de foto's dan nu ook niet door een othopeed bekeken? Hoe groot is de kans dan dat er tochnog een ander behandelplan naar voren wordt geschoven?
De foto's zijn nu bekenen door onze da zelf en die stuurt ze door naar de orthopeed voor een seconde opinion.
De kans dat er een ander behandelplan uitkomt is er wel maar de da die de foto's heeft gemaakt heeft zelf ook heel verstand van HD en andere aandoeningen. Ik denk dat de uitkomst van de orthopeed hetzelfde zal zijn maar dat is nog afwachten. Voor nu houden we ons aan het plan van de da ( behalve het deel dat hij hills j/d wilde geven )
renate1985
5-sterren
5-sterren

Wijnie schreef: Dit geeft toch wel weer een beetje lucht, Renate.
Hopelijk valt de uitslag van het bultje ook mee.
Voor wat betreft de Seraquin: misschien is het handig om er los MSM (poeder) bij te gaan geven.
Het is om deze reden dat de kliniek in Merelbeke mij adviseerde om Kynosil te gaan geven aan Blinker.
Welke sterkte moet je gaan geven van de Seraquin, Renate?
Honey heeft het lang geslikt en bij haar heb ik het onlangs afgebouwd.
Ik heb nog drie dozen staan (60 x 2g) en als je wilt kan je ze van mij overkopen.
De houdbaarheidsdatum is tot april 2012.
Denk er maar rustig over na.
De orthopeed zal ook nog wel met een voorstel komen misschien.
Ghost krijgt ook 60 à 2gram. Ik haal de medicatie bij de da want dan krijgen we het vergoed van de verzekering anders niet. Msm poeder waar is dat voor als ik vragen mag? En waar kan je het halen?

Bedankt voor het aanbod en de tips
renate1985
5-sterren
5-sterren

Els en Max schreef: In zekere zin toch wel een opluchting Renate. Die pijnstillers moeten hun werk gaan doen. Ik hoop dat jullie nog heel erg lang van jullie kanjer(s) mogen genieten.
Het is inderdaad een enorme opluchting. Ik had gewoon nachtmerries over wat de da zou zeggen.
We willen wel nu ieder jaar foto's maken om te kijken hoe het verder blijft ontwikkelen.

Dank je wel wij hopen ook dat we nog heel lang van hun mogen genieten want missen willen we ze
Nog lang niet ( eigenlijk helemaal niet )

Gesloten