Hoeveelheid voer omlaag door het laten zetten van een implantaat
Moderator: Lizzy
Hoeveelheid voer omlaag door het laten zetten van een implantaat
Hallo,
onze hond (zwarte Labrador van 15 maanden) geniet al langer van vlees. Hij ziet er top uit, is goed op gewicht en heeft een glanzend vacht.
Wij hebben overwogen om bij hem een implantaat te laten zetten. Nu is bekend dat de stofwisseling daardoor langzamer gaat en dat de neiging
om dikker te worden heel groot is. Daarom moet de dagelijkse hoeveelheid aangepast worden. Hij weegt 31 kilo en zit nu op ong. 2,3 %.
Wat is jullie ervaring ? Moet ik heel veel naar beneden (bvb. 1,8 % ???) of missch. eerst even op 2% zitten en kijken hoe het zich ontwikkeld. Natuurlijk
kun je op het oog voeren maar ik wil het wel heel goed in de gaten houden. Ik ben wel van plan om hem de eerste tijd vaker te wegen.
Wellicht heeft iemand hier op het forum ervaringen hiermee. Alvast bedankt voor jullie reacties.
onze hond (zwarte Labrador van 15 maanden) geniet al langer van vlees. Hij ziet er top uit, is goed op gewicht en heeft een glanzend vacht.
Wij hebben overwogen om bij hem een implantaat te laten zetten. Nu is bekend dat de stofwisseling daardoor langzamer gaat en dat de neiging
om dikker te worden heel groot is. Daarom moet de dagelijkse hoeveelheid aangepast worden. Hij weegt 31 kilo en zit nu op ong. 2,3 %.
Wat is jullie ervaring ? Moet ik heel veel naar beneden (bvb. 1,8 % ???) of missch. eerst even op 2% zitten en kijken hoe het zich ontwikkeld. Natuurlijk
kun je op het oog voeren maar ik wil het wel heel goed in de gaten houden. Ik ben wel van plan om hem de eerste tijd vaker te wegen.
Wellicht heeft iemand hier op het forum ervaringen hiermee. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Hoeveelheid voer omlaag door het laten zetten van een implantaat
onze tyco heeft ook een inplantaatje
en ik ben eigenlijk niets verandert qua hoeveel heden.
tyco weegt 31 kilo en ziet er nog het zelfde uit , als voor het implantaatje
hij heeft hem nu , uhm eerste week van april ongeveer.
en ik ben eigenlijk niets verandert qua hoeveel heden.
tyco weegt 31 kilo en ziet er nog het zelfde uit , als voor het implantaatje
hij heeft hem nu , uhm eerste week van april ongeveer.
Niet te moeilijk doen.
Hij eet nu rond de 700 gram?
Gewoon even aankijken en als hij wat dikker wordt geef je hem wat minder, 600 gram bijvoorbeeld.
Iedere hond is anders en je ogen zijn echt de beste raadgever.
Hij eet nu rond de 700 gram?
Gewoon even aankijken en als hij wat dikker wordt geef je hem wat minder, 600 gram bijvoorbeeld.
Iedere hond is anders en je ogen zijn echt de beste raadgever.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hier ook eentje met een implantaat gehad, kreeg gewoon hetzelfde en kwam geen gram aan..
Baiko is wel aangekomen, maar dit was voor hem niet erg, hij was altijd wat aan de dunne kant. Én.. het jacht seizoen is nu afgelopen, dus is het voor hem ook rustiger. Dus of het nu van het implantaat is of van de rusperiode?... Ik denk allebei een beetje. Ik voer nu minder dan in de winter.
Ik doe dit op het oog (wegen doe ik eigenlijk nooit, maar heel af en toe), maar hou nog wel bij hoeveel hij in grammen eet.
Ik doe dit op het oog (wegen doe ik eigenlijk nooit, maar heel af en toe), maar hou nog wel bij hoeveel hij in grammen eet.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Domme vraag misschien... Maar wat voor implantaat wordt hier bedoeld? 
Een implantaat die een reu een tijd lang onvruchtbaar maakt, meestal zo een half jaar tot een jaar.
Wij hebben zo´n implantaat laten zetten om te kijken of eventueel castratie een oplossing zou zijn. Maar in Baiko´s geval laten we straks geen castratie doen. Dus gelukkig zijn er zulke mogelijkheden om het uit te proberen.
Wij hebben zo´n implantaat laten zetten om te kijken of eventueel castratie een oplossing zou zijn. Maar in Baiko´s geval laten we straks geen castratie doen. Dus gelukkig zijn er zulke mogelijkheden om het uit te proberen.
-
Linda_Bonbon
- 3-sterren

Aha, zoiets dacht ik al inderdaad! Maar wist het niet zeker omdat ik eigenlijk niet eens wist of dat wel bestond, zo'n soort implantaat voor honden. Maar dus wel. Weer wat geleerd, bedankt 
Onze hond heeft ook een implantaat en ook hij is er niet dikker van geworden.
Voeren op het oog is de beste tip denk ik.
Succes!
Voeren op het oog is de beste tip denk ik.
Succes!