ontstoken teen - we hebben de strijd verloren
Moderator: Lizzy
Re: ontstoken teen
Arme Dwan
Hopelijk slaat de ab snel aan 
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
jeetje zeg daar is hij en jij klaar mee...
hoop dat het snel geneest!
hoop dat het snel geneest!
Jeetje wat heftig! Hopelijk slaan de medicijnen aan, veel sterkte en beterschap! 
Ik twijfelde gisteravond of ik zou gaan of niet(poot was toen nog niet opgezet en niet paars). Er was zogezegd niets te zien of te voelen maar er was duidelijk pijn. Moeilijk vind ik want als ik gister gegaan was en ik had een mega antibiotica keur voorgeschreven gekregen dan had ik waarschijnlijk afgewacht met starten tot tot vandaag .....Senta schreef: Ik wilde gisteren niet zeggen ga alsjeblieft naar een DA hiermee omdat ik dit laatst ook tegen iemand zei hier op dit forum, en toen was dat maar 'overdreven', dus heb het maar even in het midden gelaten
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met dit soort wonden aan poten, en ook ja dat ze de volgende dag drie keer zo dik zijn.
Ze zullen wel een AB kuur geven, ik hoop dat die snel zijn werk gaat doen. Erg vervelend dat soort infecties!
Want dit is idd zeer ernstig. Ik heb ook wel eerder dergelijke kwetsures bij honden gehad die met goede verzorging(schoon houden, weken) in een paar dagen over waren dus tja......
Maar je had het rustig mogen zeggen hoor, no offense
dwannetje is de hele dag niet van zijn plek geweest: hij ligt op de tegels in de bijkeuken, ik zal hem zo even naar buiten dragen voor een plasje en poepje (als hij moet). Hij heeft net wel een stukje leverworst op (met ab pil erin), dus een beetje eetlust heeft hij weer. Ga zo lekker smuldier voor hem maken, beetje warm gemaakt in de magnetron, dat vindt hij heeeeerlijk!
Beterschap voor je knul!
Gossie...tis wel erg met hem hè.evds schreef: dwannetje is de hele dag niet van zijn plek geweest: hij ligt op de tegels in de bijkeuken, ik zal hem zo even naar buiten dragen voor een plasje en poepje (als hij moet). Hij heeft net wel een stukje leverworst op (met ab pil erin), dus een beetje eetlust heeft hij weer. Ga zo lekker smuldier voor hem maken, beetje warm gemaakt in de magnetron, dat vindt hij heeeeerlijk!
Kan me voorstellen dat je toch schrikt als het in ene zo slecht met hem is.
Gelukkig is de boel nu goed open. Héél erg goed schoonhouden (lastig hoor0 en dan met rust en AB en veel geduld moet het wel weer goed komen toch?
Verwen hem maar lekker, als de ergste pijn weg is zal hij vast wel weer willen eten (en werken, maar daar zal ie nog wel even mee mogen wachten)
Sterkte Erica
Is spoelen weken in biotex (groen) pijnlijker dan in soda ?
In de soda ging dwan lekker tegen me aan liggen (rillen) en kon ik de poot zachtjes masseren richt gaten om de drainage te bevorderen. Vannavond biotex gebruik omdat de DA dat zei, springt dwan in paniek op en vlucht weg......
Iemand hier ervaring mee, kan ik net zo goed soda gebruiken en wat is het voordeel/nadeel van het ene middel ten opzichte van het andere?
In de soda ging dwan lekker tegen me aan liggen (rillen) en kon ik de poot zachtjes masseren richt gaten om de drainage te bevorderen. Vannavond biotex gebruik omdat de DA dat zei, springt dwan in paniek op en vlucht weg......
Iemand hier ervaring mee, kan ik net zo goed soda gebruiken en wat is het voordeel/nadeel van het ene middel ten opzichte van het andere?
-
sella
Groene biotex doet zeerder idd als het echt echt naar ontstoken is.
Ik vergeet helemaal je sterkte te wensen.
Dwan, lekkere vent, komop kanjer, je kan het.
Ik vergeet helemaal je sterkte te wensen.
Dwan, lekkere vent, komop kanjer, je kan het.
Laatst gewijzigd door sella op di 05 jul 2011, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Misschien beantwoord dit je vraag een beetje: http://www.uwdierenarts.nl/cust/ijmond/index.php?i=134evds schreef: (...) kan ik net zo goed soda gebruiken en wat is het voordeel/nadeel van het ene middel ten opzichte van het andere?
Beterschap!!
hoe gaat het vandaag met de patiënt?
Ach jeetje, heel veel sterkte voor jou en je manneke.
Ohw bah, arme Dwan
Sterkte met hem, hopelijk trekt de ontsteking snel weg met de ab 
Ik vind Biotex zooi.... Ja, ik weet het, het wordt tegenwoordig aanbevolen. Boven soda. Maar ik heb met soda betere ervaring. Zo te lezen is het echt een forse ontsteking maar ook een abces? Is het abces al open? Hepar Sulfuris in lage potenties (D4) kan helpen om het abces te rijpen/openen. Sterkte met je hondje 
het is geen abses maar een zich razendsnel verspreidenden bacterie die alles wat ie tegenkomt aanvreet. De poot is op meedere plekken open de huid verdwijnt gewoon .... de poot is tot de eleboog dik en blauw verkleurd, hart ruis (nog nooit eerder had ie dat misschien van vocht al in de borstholte of ook shock). Ben net terug van de DA, dwan ligt daar nu aan het infuus(eerst vocht want heel dik donker bloed) daarna antibiotica.
Ga zo terug voor evt. eten en neem hem wat mij betreft dan mee naar huis. Ik heb ervaring met infussen en erg zieke honden en raakt nooit in paniek en heb hier de mogelijkheid om hem rustig koel te leggen en vannacht toch goed in de gaten te houden. Ik wil niet dat ie vannacht het hoekje om gaat in zijn eentje in een kooi ergens in een da kliniek....
Op de DA practijk is er nl vanaf 20:00 tot morgen vroeg 8: 00 niemand aanwezeg. Optie naar Utrecht is besproken, optie pootambutatie is besproken optie inslapen is aangetipt.
Wat gaat dit snel nog nooit meegemaakt
Ga zo terug voor evt. eten en neem hem wat mij betreft dan mee naar huis. Ik heb ervaring met infussen en erg zieke honden en raakt nooit in paniek en heb hier de mogelijkheid om hem rustig koel te leggen en vannacht toch goed in de gaten te houden. Ik wil niet dat ie vannacht het hoekje om gaat in zijn eentje in een kooi ergens in een da kliniek....
Op de DA practijk is er nl vanaf 20:00 tot morgen vroeg 8: 00 niemand aanwezeg. Optie naar Utrecht is besproken, optie pootambutatie is besproken optie inslapen is aangetipt.
Wat gaat dit snel nog nooit meegemaakt