ontstoken teen - we hebben de strijd verloren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ontstoken teen

nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

Jeetje zeg, een ongeluk komt zelden alleen , maar dit is wel heel veel in een keer.
Sterkte met de situatie en ik blijf duimen voor jullie  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Jeetje wat krijg jij het voor de kiezen.. Gelukkig relatief goed nieuws over Dwan, hoe was het bij de dierenarts?
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

dwan gaat achteruit.

Geeft meer pijnsignalen ondanks max pijnbestrijding. Hartruis toegenomen.

Ik vermoed dat de oorzaak van deze necrotiserende infectie die vliegensvlug om zich heen vreet een clostridium (C. Perfringens) is dezelde die de lammeren heeft genekt. Komt bijna nooit voor bij honden. Maar misschien is dwan met een schrammetje op zijn poot in aanraking gekomen met een zeer besmet stuk grond(waar een dood lam gelegen heeft) en is de bacterie naar binnen gedrongen.... Allemaal hypotheses natuurlijk.

Als het idd de C. P is dan is de prognose ronduit slecht: aangetast spierweefzel(dus ook hart) en huid regenereert niet.  Veelal zijn amputaties en huid transplantation samen met  interveneuse antibiotica nodig om de clostridium trein te stoppen.
Amputatie is geen optie omdat dwan een super atletische werkhond is die doodongelukkig zou worden op drie poten eneen  nog belangrijker reden: het zit al in het hart(dinsdag j.l. voor het eerst waargenmen) en de poot is nu zo geinfectieerd dat elke operatie een wisse dood zou betekenen.

Vanmorgen bij DA geweest en het C.P idee aangedragen .... afgesproken nog een paar dagen op een wonder te wachten en ik kan elke moment bellen als ik wil stoppen.

Kweek duurt week maar als dwan over een week nog leeft moet er een wonder gebeuren dus geen kweek ingezet(waarom eigenlijk toch niet, ik was/ben mezelf even niet helemaal). Nog een dagjes gewacht op een wonder  :'( :'( :'(

Dwan is knetterhard. Hiij ligt met kap anders was zijn poot er al af van likken en bijten. Met kap blijft hij als een paal liggen de kap mag er af en toe af om te plassen en dan rent hij door de tuin op 3 pootjes, hij heeft erge honger, maar ook erge jeuk(medicijnen?). Ik heb voor morgen alleen iets in de ochtend gepland staan, de rest is afgezegd. Die ochtend zeg ik misschien ook af(uurtje of 4 weg) om bij dwan te kunnen zijn.
job
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door job »

wat een nachtmerrie.
Dit klinkt minder positief dan het vorige berichtje.
Duimen draaien hier door,
maar als het echt te erg wordt zal het voor Dwan
wellicht een opluchting zijn als hij mag gaan.
Heel heel veel sterkte!
sella

Bericht door sella »

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Heftig....de duimen gaan hier op volle toeren voor een wonder!
:bigarmhug:
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Wat een vreselijk bericht Erica...  :'( Ik ga nóg harder duimen, hou vol Dwan!  :-*
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

:'( :bigarmhug:
Senna99
5-sterren
5-sterren

Bericht door Senna99 »

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik blijf keihard voor jullie duimen en hopen op een wonder..  :'(
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ach Erica... ik had zo gehoopt wat positiefs te lezen maar als ik het goed begrijp moet je hopen op een wonder. Ik hoop heel hard voor je mee  :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Oh Erica, wat een afschuwelijke berichten, ik ga heel hard voor jullie duimen!
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Heb met kippenvel dit topic gelezen: wat een nachtmerrie :'( Hier worden ook een stel duimen bijgezet! Kom op Dwan!!!!
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

nou, bah, wat naar, ik weet wel zeker dat jij de juiste besluit zal nemen voor Dwan, ik denk ook dat kweken op C P niet op dit moment meer zinvol zou zijn, heel veel sterkte en wijsheid. Kenden de dierenarts dit van C P? rot bacterieen, zorg goed voor jezelf, voor jouw honden zorg je al goed, ik denk heel veel aan jullie :-* :-* :-* jij weet mij te vinden als je even wil bij kletsen ;) :-*
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Ooooh Erica ik weet werkelijk geen woorden voor een juiste reactie op wat ik net gelezen heb  :'(

Deze kan je wel gebruiken  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

ach jakkes meid, wat een rot situatie! Jeetje, hoe is het mogelijk dat het zo ongelofelijk snel gaat... Ik zit hier echt met tranen voor de PC. kom op Dwan!

Plaats reactie