ontstoken teen - we hebben de strijd verloren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: ontstoken teen - we hebben de strijd verloren

millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Ach hemel,had hier even niet meer gekeken: wat een dramatische afloop van iets wat zich in eerste instantie zo simpel liet aanzien :'( :'( :'(
Heel veel sterkte met het verlies van je maatje Dwan :'( :'(
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

Wat een afschuwelijke afloop van een ontstoken teen...!!!  :'(  :'(  :'(
Lees nu pas dat je Dwan hebt moeten laten gaan...
Wat vreselijk... Geen woorden voor.

Heel veel sterkte met het verlies en het gemis van je maatje.
Dag Dwan, rust zacht  :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat vreselijk om je hond op zo'n "rare" manier te moeten verliezen... Heel veel sterkte nu je zonder Dwan verder moet.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Och Erica wat vreselijk verdrietig

Sterkte!
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Bedankt voor jullie medeleven.

Ik heb inmiddels een halve bibliotheek (internet) gelezen over gas gangreen en de bacteria  en omstandigheden die dat kunnen veroorzaken en ben ervan overtuigt dat Dwan dat heeft gehad. IK vermoed dat het om een Clostridium Perfringens ging maar kan ook een Streptococcus pyogenes of andersinds necrotiserende bacteri zijn geweest.

Het hele idiote is alleen dat er geen wondje of splinter of wat dan ook aan zijn pijnlijke teen te zien was zondag toen hij voor het eerst pijn aangaf door op 3 pootjes te rennen. Ik het hele voetje heb geweekt en gewassen in soda. Vermoedden is nu dan ook dat de bacterie of (spore daanvan) zijn teen is binnengedrongen was door met een klein splintertje waarna de huid weer dicht is gegaan of wat iig zodanig zat opgesloten dat de soda er niet bij kon en de trekzelf het er niet uitgekregen heeft en er idiale anaerobe omstandigheden waren.

Het proces van gas gangreen is zeer pijnlijk en Dwan heeft ook veel pijn gehad heel veel pijn en dat maakt me extra verdrietig. Ik had hem vrijdag al moeten laten gaan maar de dienstdoende DA vond dat te snel.

Net belde mijn eigen DA, die dwan  dinsdag zag toen hij in shock dreigte te raken, me op en hebben we het  er weer uitgebreid over gehad hoe dit nu kan en of we goed hebben gehandeld. Op de eerste vraag kunnen we geen antwoord geven omdat het zoooooooooooooooooooooooooooo onwaarschijnlijk is dat je zoiets zo oploopt; en op de tweede vraag kunnen we zeggen dat de behandling wel juist was. Alleen dat dinsdag wellicht al duidelijk had kunnen zijn dat het een gelopen race was ipv de maandag(6 dagen later) daarop. Ik voelde dat dinsdag wel een beetje aan gezien de ernst van de zaak en het tempo waarin het zicht ontwikkelde.  Maar toen was de eerste zorg hond stabiliseren en uit shock halen voordat je rustig kan gaan nadenken over wat er allemaal gebeurt.

En jeetje, om je hond binnen twee dagen na een pijnlijk teentje af te geven ging zelf voor mij (ik ben reeel en ga in het belang van het dier zeker niet tot het uiterste) wel heel erg snel.... De DA wilde iig nog doorgaan om te zien of de antibiotica nog wat konden doen....

Dwan at zeer goed(gaf hem 2 keer zoveel als normaal in twee porties sochtends en savonds). Dwan rende nog met me mee de tuin in (de "kap" iets wat hij haatte!!  mocht dan even af, met kap op blijf hij als een paal liggen waar ik hem neerlegde) snuffelde en deed zijn dwannedingetjes: overal plasjes doen krabben met zijn poten, snuffelen waar de meiden geplast hadden, rond rennen(op 3 poten!!), had ik een balletje gegooid was hij hem zeker gaan halen.

Maandagochtend, de ochtend dat ik hem ging laten insplapen at hij nog in 1 teug een hele bak kvv leeg rende zelf naar de tuin voor plastjes  en liep zelf naar de auto en sprong erin ..... dat was zijn laatste sprong en zijn laatste keer mee met mij in de jeep.

Het ga je goed jongen daar boven, geen ruzie zoeken met Jonas en lekker rennen!

Dwan is 6 jaar jong geworden.
Laatst gewijzigd door evds op do 14 jul 2011, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

:bigarmhug: :bigarmhug: goed dat je er nog over hebt gesproken met de da Erica. Fijn dat ze nog belde. Zo hard dat Dwan al zo snel geen kans meer had maar wat een bikkel om maandag nog zo te eten en te springen. Dwan en Jonas...wat worden ze gemist... Ze zitten vast te schranzen aan De worstjes bar van Saar en hebben geen tijd voor onenigheid  :-* :'(
job
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door job »

:bigarmhug:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Wat een verschrikkelijk verhaal!!
Heel veel sterkte lieve Erica en hubby!!!!
ziggyguapa
2-sterren
2-sterren

Bericht door ziggyguapa »

Amaai lees nu pas dit vreselijk verhaal!  :'(
Heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel sterkte!!!!

Gerda
wies
1-ster
1-ster

Bericht door wies »

heel veel sterkte met dit groot verlies van jullie mannetje
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

fijn dat je de dierenarts nog even kon spreken, dat het gangerene was daar hoeven we denk ik niet aan te twijfelen, het is de manier waarop het zo snel ging wat je compleet verrast en versteld laat staan, je moet er maar van uit gaan dat dit een toch zo'n grote zameloop van omstandigheden is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat je dit ooit in je leven meemaakt, dus de kans dat het ooit weer zou gebeuren is ook hoogst onwaarschijnlijk, welke bacterie ervoor verantwoordelijk is zal je ook nooit zeker weten ben ik bang, wat wel zeker is is dat het goed is dat jij er voor heb gekozen om Dwan verder pijn te besparen, nogmaals sterkte met het verlies :-* :-*
essie74
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door essie74 »

veel sterkte met dit grote verlies.....rust zacht Dwan...
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Rust zacht Dwan. Voor de baasjes heel veel sterkte met dit grote verlies.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik heb ook een keer een hond met gangreen in de praktijk gehad. Toen hij niet reageerde op pijnstillers en antibiotica heb ik hem doorgestuurd en kreeg hij ook twee soorten antibioitca maar ook dat mocht niet baten. dat ging ook heel snel.
Dat heeft ook geen week geduurd.
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Soms zijn er van die ziektes die zo snel gaan en waarbij je moet handelen naar wat er dan gebeurt dat je je nog lange tijd dingen zult blijven afvragen... Dwan was jong, gevalletje 'erg slecht treffen'...
Het doet me aan Bas denken en de snelheid waarmee zijn trauma zich ook ontwikkelde en een verhaal werd van zo ga je naar de dierenarts en zo heb je geen maatje meer ondanks alles wat je gedaan hebt....

Oneerlijk, ja. Onbegrijpelijk, ja.... maar wel alles uit liefde en overtuiging gedaan! Houden van is loslaten, hoe vreselijk dat loslaten soms ook is.

Wens je veel sterkte! Het was zo te lezen een geweldige hond!

Plaats reactie