Magere rug, maar geen gewichtsverlies, het is leukemie... afscheid nemen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bezorgd: Magere rug, maar geen gewichtsverlies, wat kan dat zijn?

henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

en weet je al meer
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Even kort, want we zijn nog verdoofd van alles wat we gehoord hebben.
We zijn bij de waarneemster geweest, aardige vrouw.

Zij constateert degeneratie van spierweefsel, fors opgezette lymfeklieren, algehele slechte conditie.
Het is ook ongelofelijk hoe snel hij nu opeens achteruit gaat.
Wij willen het niet zien, maar het is wel een feit.

Urine onderzocht was prima.
Bloedonderzoek krijgen we nog door.

Zij vermoed leukemie en vreest dat een groot deel van het lichaam aangetast is, dat kan heel snel gaan.
Chemo is niet wat we voor hem willen.
Prognose is dan zeer slecht, ze zou eigenlijk niet weten wat het anders kon zijn.
Als het iets anders is, dan ook iets wat zeer ernstig is.

Het gekke is dat ik dat gisteravond opeens ook zo voelde, voelde van we zullen jou snel in laten slapen. Leek me zo'n onzinnige gedachte dat ik die verder voor me heb gehouden, maar nu lijkt het er op dat het zo ook zal zijn. We willen absoluut niet dat hij moet lijden, als een kasplantje rondhangt en zoals nu met zichzelf geen raad weet. Je ziet zijn geest wil dingen doen, zijn lichaam kan het niet.
Mijn moeder is vorig jaar aan leukemie gestorven, ik weet hoe dat werkt...

Biopt wordt naar het lab gezonden voor nader onderzoek, maar dat duurt minstens 5 werkdagen.
Als zijn conditie zo achteruit blijft gaan als nu en de bloedonderzoeken zijn duidelijk, dan weet ik niet of we zo lang willen wachten.
Een echo leek haar al niet nodig, ze zei dan weet je welke organen er aangetast zijn, maar daar help je je hond niet mee en daar kunnen wij ons goed in vinden.
Hij heeft 39.4 en pijnstiller gekregen en die hebben we ook mee gekregen.

Het ziet er dus heel erg slecht uit, of er moet een wonder gebeuren...
Bloeduitslagen kunnen we vanavond halen, dan moet er een duidelijker beeld zijn van hoe zijn organen en bloed er aan toe is.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Re: Bezorgd: Magere rug, maar geen gewichtsverlies, wat kan dat zijn? Ws leukemie...

Bericht door Anne in Zweden »

Mijn goeie genade Astrid, wat een achtbaan ineens met Borke! En voor jullie ook, emotioneel! Wat een afschuwelijk verhaal! Hoe oud is Borke?

Heel veel sterkte gewenst bij de verwerking van dit verschrikkelijke nieuws. Ik hoop dat jullie toch nog onverwacht lang van die mooie jongen mogen genieten!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Bezorgd: Magere rug, maar geen gewichtsverlies, wat kan dat zijn? Ws leukemie...

Bericht door Borke »

Borke is in februari 7 jaar geworden.
ca 6 weken geleden heeft hij nog een dekking gedaan en was hij in topconditie.
Het is werkelijk niet te bevatten...
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

jeetje astrid, wat vreselijk, heb koude rillingen ervan.....
weet niet goed wat te zeggen......ik vindt verschrikkelijk....
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

vreselijk  :'(
Lil

Bericht door Lil »

Wat vreselijk, woorden schieten even tekort.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

pfff Astrid en Leo dit is niet te bevatten!!
Als ik iets voor jullie kan betekenen dan weet je me te vinden he!!
heel veel sterkte!!!
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Op de site die Do heeft gemaakt staat dit beschreven, allemaal van toepassing:
" Bij het lichamelijk onderzoek kan opvallen dat de lymfeknopen vergroot en pijnlijk zijn. Bij buikpalpatie kan het zijn dat er een massa gevoeld wordt in de buik. Verder kan er sprake zijn van een beiderzijdse oogontsteking."

Hele artikel:
http://www.vechttegenkankerbijhonden.nl/?page_id=1448
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Mijn hemel, Astrid, wat een schok! Ik ben er stil van... sterkte, ik denk aan jullie :-*
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ach Astrid toch, wat een drama voor jullie en je knappe ventje. Dit kan toch niet waar zijn :'( :'( :'(
Ik ga m'n duimen stief draaien dat het toch nog iets anders is wat goed behandelbaar is.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

Jemig.. wat erg... ik weet niet goed wat te zeggen maar wil jullie heel veel sterkte wensen  :'( :'( :'(
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

:'( :'( :'( :'( :'( jezus Astrid en Leo, wat ondraaglijk :'( :'( ik hoop op een klein wonder. Voor nu  :bigarmhug: :bigarmhug: :-*
Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Zev
4-sterren
4-sterren

Bericht door Zev »

Och hemel dat zijn toch wel hele nare berichten, ik heb even geen andere woorden voor je dan heel veel sterkte! Ik duim voor Borke!

Plaats reactie