henneke schreef:
maar hoe kan je nou spreken van een beginnende baarmoederontsteking als de pus er uit spuit ? dan heb je toch een beste baarmoederontsteking te pakken lijkt mij
fijn dat ze thuis is en het goed gaat met haar
Dat idee had ik ook en na verder gezocht te hebben las ik dat ook spugen en diarree symptomen van baarmoederontsteking kunnen zijn.
De paar keer dat ze spuugde dacht ik zelf dat dit bij de suikerziekte hoorde net als de paar keer dunnere en 2 keer spuitontlasting.
Het is dat ik zelf bij het urineonderzoek was en ook de verhoogde bloedsuikerwaardes heb gezien van het bloed want anders ging ik nog twijfelen.
Gewoon pure pech dat dit gebeurd is.
Hoop dat we voorlopig geen ene Da meer zien want we hebben onderhand een abonnement, 2 weken geleden was mijn paard Flair ernstig ziek en heeft een andere Da (weekenddienst) hier 4 dagen visite's gebracht met veel antibiotica, pijnstilling, verdoving, onderzoeken en uitgebreid bloedonderzoek plus speciaal serum tegen Tetanus.
Omdat deze Da aan Tetanus dacht waren we heel bang om hem kwijt te raken, achteraf bleek het een ernstige spierverzuring/insulineresistentie te zijn geweest met soortgelijke symptomen.
Tetanus was niet waar te nemen in het bloed, had hij dit gehad dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd, maar toch ga je twijfelen, ik ben immers geen Da.
Ook deze keer contact gehad met Tannetje die meteen zei dat het GEEN tetanus was.
Achteraf waren het serum en de vele antibiotica dus geheel overbodig, omdat Flair zwaar zomereczeem heeft (je ziet overigens niets aan hem,geen kale plek op staart of manen) was ik al bang voor de terugval.En ja hoor hij heeft een paar dagen vreselijke jeuk gehad maar godzijdank geen schade aan zijn beharing.
Ben hem nu flink aan het ondersteunen om alle troep eruit te krijgen....de rekening daar moesten we flink van slikken.
Ze vroeg ook nog om onze 2 paarden te vaccineren tegen Tetanus!!! nou dachtutniet Grrrrrrr!!!