vakantie duitsland

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: vakantie duitsland

sella

Bericht door sella »

Maar dat zijn geen buitelanders op doorreis ik neem aan dat het daar aanlicht dat wij hem moesten tonen.
var Stolthet
4-sterren
4-sterren

Bericht door var Stolthet »

Ik kwam voor mijn werk vaak in Duitsland en nam vaak de saarloosjes mee. Kan zijn dat ze met hun uiterlijk meer aandacht trokken maar ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik het inentingsboekje heb laten zien en hoe vaak ik heb moeten aantonen een muilkorfje mee te hebben voor beide honden.

En behalve politie mogen ook jachtopzieners controles uitoefenen.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Hoe groot de kans op controle van zo'n muilkorf is, weet ik niet; normaliter hebben wij zo'n gazen ding voor Guinnie wel bij ons; ze is groter dan 40 cm namelijk ;-)

Het lijkt me nogal lullig om in de problemen te komen als je zo'n ding niet bij je hebt; ik ben dus blij dat ik het wel wist.

WAar er wel en niet mag worden losgelopen weet ik niet; ik hoor echter vaker verhalen over "controle" en "verbodsbordjes". Mij lijkt het een strak plan om als je zo'n bordje ziet je er ook aan te houden (zowiezo, maar zeker in een buitenland).
;-)

Suzanne
sella

Bericht door sella »

Ik heb een agent gevraagd of mijn amber( x lab hollandse herder) mocht zwemmen met warm weer in Essen. Geen probleem met tonen van entingsboekje.
Hij heeft toen staan genieten van zwemwedstrijdjes van Amber en meerkoetjes, dat was voor het digitale tijdperk en ik heb helaas geen foto's van die heerlijke griet zwemmend met meerkoeten in duitsland.
Sietie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sietie »

wij gaan al 25 jaar op vakantie naar Duitsland met de honden, ze zijn geent tegen rabies. In het begied waar wij zitten (Sudeifel) heb je alle mogelijkheden om de honden los te laten lopen. ik ben dr nog nooit een bordje tegen gekomen hier in nederland kun je een bos niet in zonder dat daar wel een bordje bij staat. In Duitsland dus echt nog nooit een bordje gezien, maar misschien hangt het er wel vanaf waar je in Duitsland zit. Ook zijn wij nog nooit boswachters oid tegen gekomen hebben dus ook nog nooit iets hoeven laten zien en we lopen toch met 5 (!) honden. Op de camping zijn ze zeer hondvriendlijk. We staan altijd op verzoek achteraan tegen het bos aan en aan de rivier. ik zal wat filmpjes bijvoegen om een idee te geven misschien een tip voor vakantiegangers! DAt van de muilkorf wist ik overigens niet eens! :-[

de vakantievierende Suderein boxers ;)

CarpePuncto
1-ster
1-ster

Bericht door CarpePuncto »

Ik net mijn vaccinatie boekje erbij gepakt.. woon in Duitsand (800 meter over grens vanaf Nederland maar toch :P )en hond komt uit asiel Nederland.. en ik zie geen rabies :( komende week maar snel naar de DA om dit te regelen. zou zonde zijn als ze in beslag zou worden genomen...
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

CarpePuncto schreef: Ik net mijn vaccinatie boekje erbij gepakt.. woon in Duitsand (800 meter over grens vanaf Nederland maar toch :P )en hond komt uit asiel Nederland.. en ik zie geen rabies :( komende week maar snel naar de DA om dit te regelen. zou zonde zijn als ze in beslag zou worden genomen...
Rabies staat op een andere pagina dan de gewone entingen!

Even verder in het boekje kijken ;-)

Suzanne
CarpePuncto
1-ster
1-ster

Suzanne schreef: Rabies staat op een andere pagina dan de gewone entingen!

Even verder in het boekje kijken ;-)

Suzanne
Zitten in totaal vier soorten entstof (allemaal van Nobivac):

KC
DHPPi
Lepto
Pervo-C

Verder kan ik niks vinden in het boekje.. dus voor de zekerheid maar even bij de DA langs :)
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

CarpePuncto schreef: Zitten in totaal vier soorten entstof (allemaal van Nobivac):

KC
DHPPi
Lepto
Pervo-C

Verder kan ik niks vinden in het boekje.. dus voor de zekerheid maar even bij de DA langs :)
Dat zijn allemaal de gewone entingen, je moet op een andere bladzijde zijn van je boekje, DAAR staan de rabiesentingen!

Suzanne
CarpePuncto
1-ster
1-ster

Suzanne schreef: Dat zijn allemaal de gewone entingen, je moet op een andere bladzijde zijn van je boekje, DAAR staan de rabiesentingen!

Suzanne
Yep en de rest van de bladzijdes zijn leeg leeg en nog es leeg...

Maar heb al contact gehad met een DA, hij is nog even op vakantie maar vanaf maandag mag ik even langskomen voor een algehele check up en de noodzakelijke entingen. Heb op dit moment ook alleen maar een "ouderwets" vaccinatie boekje (Nederlands) en ik ben verplicht een paspoort te hebben voor haar. dus dat kan ik dan gelijk ook regelen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

waar is nou te vinden dat het verboden is een hond los in de auto te vervoeren in Dld?
Ik lees het her en der op internet, maar via officiele kanalen (licg, anwb etc.) kan ik er niks over vinden.
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

@ dorothea.. het is semi-verplicht, volgens mij ben je wel strafbaar als je het niet doet maar ik weet niet precies in hoeverre...
http://www.adac.de/infotestrat/tests/cr ... tabid=tab3 (er bestaat geen wet maar de hond moet gezekerd zijn zegt ADAC)
http://www.tierschutzbund.de/3125.html 
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Deesje schreef: @ dorothea.. het is semi-verplicht, volgens mij ben je wel strafbaar als je het niet doet maar ik weet niet precies in hoeverre...
http://www.adac.de/infotestrat/tests/cr ... tabid=tab3 (er bestaat geen wet maar de hond moet gezekerd zijn zegt ADAC)
http://www.tierschutzbund.de/3125.html 

Dank je, beetje vaag dus, ik denk dat je vooral de pineut bent bij een aanrijding. Hoe streng ze daarbuiten conroleren vraag ik me af.
Nou ja mijn auto met hondenrek is weer gerepareerd gelukkig.

Plaats reactie