Beetje bezorgd: drumstick doorgeslikt

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Beetje bezorgd: update, nog niet goed.

Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Wat een goed nieuws! Denk er wel aan dat je weer slechte poep kunt verwachten als je gaat ontwormen. Wellicht is het nu beter om zijn ontlasting te laten onderzoeken op wormen. Als hij ze niet heeft hoef je ook geen troep te geven  ;) Je kunt nl niet preventief ontwormen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Super! Nog even aanhouden dan, tot dat ook de stukjes bot weg zijn!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Minhie schreef: Het gaat al een stuk beter! We hebben afgelopen dagen eigenlijk alleen nog maar goede drolletjes opgepakt!
:biggrin2: :D

Ik heb okugest niet eens nodig gehad, alleen probiotica krijgt hij en groente.
Er zitten alleen wel af en toe stukje sbot in zijn ontlasting..(wel ingepakt)
Dat is echt behoorlijk normaal hoor. Zou je een week lang alle BARF drollen van alle BARF honden hier elke dag helemaal uit elkaar halen, kom je geheid stukjes bot tegen.

Maar hee, dit is dus heel goed nieuws! SUPER!
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Jaa ben echt superblij, vandaag ook weer eendennek gegeven, aangezien ik niet dacht dat het hier door kwam.
Hopelijk gaat het verteren goed.. (hij heeft hem in 1 x doorgeslikt.. zucht. (wel  een paar keer gekauwt maar niet in stukjes gebeten)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik ben benieuwd hoe het verteerd. Ja, eendennek is ook wel erg hap-slik-weg werk, dat is vrij normaal. Meestal verteerd het goed, heeeeeel soms zie je honden wel eens een werveltje uitbraken of poepen. En dat is ook zeer zeker geen ramp.
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

ach maar deze sukkel wil alles het liefst in 1 keer weg hebben. Hij denkt dat die tandjes voor de sier zijn  :-\
Volgens mij is de eendennek wel goed verteerd, ik heb eigenlijk geen bot in zijn drol gevonden. (weer een goede drol  :biggrin2:) Hij kauwt kippenruggen eigenlijk ook niet zo goed als dat ik het wil. Ik heb hier al tips gevonden zoals hem laten eten in een andere kamer (maar wel met toezicht) en groter vleesbot aanbieden, maar dat is nogal lastig met een pup aangezien hij in 3 porties eet. En eten in een andere kamer werkt ook niet echt.
Kwartel eet hij wel weer rustig alleen tsjah, dat heb ik nu even gescrapt en introduceer ik later weer.

Ik denk eigenlijk dat hij soort van spanning opbouwt als hij ziet dat ik met zijn eten bezig ben geweest.. ik heb net een eendennek zomaar gegeven en daar deed hij wel rustig mee.. (heb het ook wat vast gehouden) Hij eet ook tamelijk rustig als ik vast houdt..
Ik denk dat ik gewoon nog wat moet uitproberen .. best lastig rauw voeren  :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Minhie schreef: ach maar deze sukkel wil alles het liefst in 1 keer weg hebben. Hij denkt dat die tandjes voor de sier zijn  :-\
Volgens mij is de eendennek wel goed verteerd, ik heb eigenlijk geen bot in zijn drol gevonden. (weer een goede drol  :biggrin2:) Hij kauwt kippenruggen eigenlijk ook niet zo goed als dat ik het wil. Ik heb hier al tips gevonden zoals hem laten eten in een andere kamer (maar wel met toezicht) en groter vleesbot aanbieden, maar dat is nogal lastig met een pup aangezien hij in 3 porties eet. En eten in een andere kamer werkt ook niet echt.
Kwartel eet hij wel weer rustig alleen tsjah, dat heb ik nu even gescrapt en introduceer ik later weer.

Ik denk eigenlijk dat hij soort van spanning opbouwt als hij ziet dat ik met zijn eten bezig ben geweest.. ik heb net een eendennek zomaar gegeven en daar deed hij wel rustig mee.. (heb het ook wat vast gehouden) Hij eet ook tamelijk rustig als ik vast houdt..
Ik denk dat ik gewoon nog wat moet uitproberen .. best lastig rauw voeren  :)
Over een jaar lach je erom :biggrin2:

Wat je zou kunnen doen is dat je 1 maaltijd per dag met vleesbot geeft en die andere zonder, zodat je wat grotere vleesbotten kan voeren zodat pupsel leert 'kauwen' (oftewel rustiger aan gaat doen). Dan geef je de andere maaltijden met spiervlees/orgaanvlees/groenten.

Wat ik trouwens ook deed was het eten 's morgens voor de hele dag al klaar maken. En dan gaf ik het niet gelijk maar pas na een uurtje of wat. Zodat ze het rommelen van mij in de keuken niet als signaal gaan ervaren "het eten komt eraan". En dat helpt wel. Ik doe het zo nog steeds. Ik maak voor mijn volwassen honden 's morgens eten en dat krijgen ze pas ergens in de middag.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Wat super dat het de goede kant op gaat!
Lizzy schreef: Wat je zou kunnen doen is dat je 1 maaltijd per dag met vleesbot geeft en die andere zonder, zodat je wat grotere vleesbotten kan voeren zodat pupsel leert 'kauwen' (oftewel rustiger aan gaat doen). Dan geef je de andere maaltijden met spiervlees/orgaanvlees/groenten.
Zo heb ik het ook gedaan en dat beviel prima!
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Lizzy schreef: Over een jaar lach je erom :biggrin2:

Wat je zou kunnen doen is dat je 1 maaltijd per dag met vleesbot geeft en die andere zonder, zodat je wat grotere vleesbotten kan voeren zodat pupsel leert 'kauwen' (oftewel rustiger aan gaat doen). Dan geef je de andere maaltijden met spiervlees/orgaanvlees/groenten.

Wat ik trouwens ook deed was het eten 's morgens voor de hele dag al klaar maken. En dan gaf ik het niet gelijk maar pas na een uurtje of wat. Zodat ze het rommelen van mij in de keuken niet als signaal gaan ervaren "het eten komt eraan". En dat helpt wel. Ik doe het zo nog steeds. Ik maak voor mijn volwassen honden 's morgens eten en dat krijgen ze pas ergens in de middag.
Ah ja tuurlijk, ga ik doen beide.
Ik heb net gewoon eerst spiervlees en orgaan gegeven en 5-10 min later een kippenvleugel zonder zijn bak. Heb het wel vast gehouden en dan eet hij rustig..

Best raar,want als ik hem nou gewoon zomaar een gedroogd pensstaafje geef, dan kan meneer er wel rustig 5 min over doen. Over dat pietlullig staafje.. ??? ::)
golfje
2-sterren
2-sterren

Bericht door golfje »

Eendenkoppen en konijnenkoppen vind ik echt een aanrader trouwens! Het is namelijk niet te zwaar zodat je het zelf nog in stukken moet hakken, karkassen zijn nl nog steeds vrij groot, ik moet dat nog opdelen iig en geef liever kant en klaar  ::). Op kopjes moeten ze (nu nog) ontzettend goed kauwen, daar is mijn pup in ieder geval lekker mee bezig. Ik geef alleen nog maar nekjes ter aanvulling van het aantal grammen omdat het anders net te weinig is of met een kop extra weer teveel  ;)
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Even een update.. Het ging heel goed maar sinds ik halverwege vorige week wat eendennekken erbij heb gedaan is het weer wat pruttig. (geen diarree maar ook geen mooie drol) Blijkbaar kan hij hier nog niet zo goed tegen.. Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Hij krijgt vandaag wel kwartel.. en de rest van de week toch alleen maar weer kippen-vleesbot.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Minhie schreef: Even een update.. Het ging heel goed maar sinds ik halverwege vorige week wat eendennekken erbij heb gedaan is het weer wat pruttig. (geen diarree maar ook geen mooie drol) Blijkbaar kan hij hier nog niet zo goed tegen.. Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Hij krijgt vandaag wel kwartel.. en de rest van de week toch alleen maar weer kippen-vleesbot.
Hier ging eendennek  heel lang niet goed,geen idee waarom. Probeer eens parelhoen als je daar aan kunt komen en endenrug, dat ging wel!

Wel fijn dat er een stijgende lijn in zit!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Minhie schreef: Even een update.. Het ging heel goed maar sinds ik halverwege vorige week wat eendennekken erbij heb gedaan is het weer wat pruttig. (geen diarree maar ook geen mooie drol) Blijkbaar kan hij hier nog niet zo goed tegen.. Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Eendennek is vrij vet. Misschien zit 'm daar het probleem. Wat heb je erbij gegeven, bij die eendennek?
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Lizzy schreef: Eendennek is vrij vet. Misschien zit 'm daar het probleem. Wat heb je erbij gegeven, bij die eendennek?
Najah ik heb afgelopen week ipv wat kippenvleesbot verschillende keren eendennek erbij gegeven. Maar de hele week was het niks eigenlijk. Dus ik denk inderdaad dat het gewoon ligt aan de eendennek..

Handig als je het online post af en toe:  :biggrin2:
Di: vandaag op het menu: lamspens, hertenvlees, kippennek, eendennek en eendenrug..
woe: vandaag kippenvleugels, eendennek, lamshart, konijnlever en paardenspiervlees.
Do: Vandaag was het weer kippenrug, paardenspiervlees, eendennek, rundspiervlees en lamspens
Vrijdag: Paardenspiervlees, eendkarkas, kippennekken, lamshart, nier, kopvlees.
zat: eendkarkas, eendennek, lamshart, kippenhart, paardenspiervlees en rundspiervlees.
zo: Ehh vandaag stond er kippenrug, eendennek, paardenspiervlees, en runderpens op het menu
Alle dagen noten en beetje groente.

Alle dagen was wat pruttig..

Maandag alleen kipvleesbot gehad en vandaag ook met kwartel en dat waren weer goede drolletjes..  :biggrin2:
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

*milik* schreef: Hier ging eendennek  heel lang niet goed,geen idee waarom. Probeer eens parelhoen als je daar aan kunt komen en endenrug, dat ging wel!

Wel fijn dat er een stijgende lijn in zit!
Later wel? Beetje jammer aangezien ik daar nog wel een aantal kilo's van heb.. Najah we zien vanzelf..  :biggrin2:
Parelhoenkarkas heb ik ook nog in de vriezer en eendenrug moet ik dan voor naar op zoek gaan..

Plaats reactie