Fytomix hoe veel en hoe vaak

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Fytomix hoe veel en hoe vaak

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb veel probiotica-merken geprobeerd. Ook merken "speciaal" voor honden.

Ik heb geprobeerd:

*Solgar: goed maar veel te duur (prijs kwaliteitverhouding is echt zoek).
*Orthica: vind ik zelf een van de mindere soorten. Deze werkt pas goed wanneer je het poeder eerst oplost in water en daarna opdrinkt. Hetgeen bij 1 van mijn honden misselijkheid veroorzaakt.
*Probiotca van Natufood: dit is oplosbare poeder en doet volgens mij niks.
*Akropharma: daar moet je vrij veel capsules van innemen maar deze lijkt echt zeer snel te werken.
*Pro-Soluble van Protexin®, speciaal voor honden: dit vind ik het geweldig spul! Zeer snelle en goede werking. Niet goedkoop.
*Pro-Fibre van Protexin®, speciaal voor honden: dit is ook zeer goed spul maar bevat ook vezels. Dit werkt erg goed wanneer je hond wel eens verstoppingen heeft! Overigens zegt het middel te helpen wanneer honden hondenpoep eten, maar ik heb daar geen ervaring mee, mijn honden eten geen poep.
*Fytomix: mijn ervaring is dat mijn honden er alleen maar ontzettend veel van gaan poepen. Mega-bergen. Verder heb ik geen postieve werking kunnen vaststellen.

Mijn ervaring:

Een van mijn honden krijgt dunne ontlasting wanneer ik de toediening start. Altijd. Wanneer ik dan een aantal dagen door ga met toedienen, dan verdwijnt de diarree en poept zij altijd 1 drol met een slijmlaag er omheen. Haar ontlasting is daarna weer normaal.

Mijn honden (afkloppen op ongelakt hout) hebben nooit/zelden diarree maar toen ze dat nog wel eens hadden leek probiotica 100% te helpen de diarree te verhelpen. En niet op een "onderdrukkende wijze" als je begrijpt wat ik bedoel (wat eruit moet komen komt er uit).

Als mijn honden winderig waren (dat zijn ze dus ook nog maar zelden) dan leek het toedienen van Probiotica direct verlichting te brengen (dus bij gasophoping).

Verder heb ik honden (niet mijn eigen honden) met chronische diarree met probiotica zien genezen.
Sander
3-sterren
3-sterren

Bericht door Sander »

Okee, duidelijk ;)
Marion
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Marion »

Lizzy,
waar koop jij die pro soluble? Ik heb wel een aantal amerikaanse sites gevonden maar zou het graag via een nederlandse webshop willen bestellen.
Is het goed om eens in de zoveel tijd te geven om een sterke darmflora op te bouwen? Of is het alleen goed om te geven als ze een keer diarree hebben? (dan zou het voor mijn honden niet echt nodig zijn, ook even afkloppen natuurlijk ;D )
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Marion"]
Lizzy,
waar koop jij die pro soluble? Ik heb wel een aantal amerikaanse sites gevonden maar zou het graag via een nederlandse webshop willen bestellen.
Is het goed om eens in de zoveel tijd te geven om een sterke darmflora op te bouwen? Of is het alleen goed om te geven als ze een keer diarree hebben? (dan zou het voor mijn honden niet echt nodig zijn, ook even afkloppen natuurlijk ;D )
[/quote]

Hoi Marion, ik bestel dat gewoon bij mijn dierenarts. Duurt een dag of 2 a 3 en dan is het binnen. Mijn DA vindt het allemaal prima om dit soort dingen te bestellen.

Ik geef het zeker bij diarree (nou hebben ze dat hier nooit - afkloppen op ongelakt hout) en wanneer ze winden (doen ze hier gelukkig ook zelden) en ik geef het af en toe als kuurtje. Eens in de paar weken krijgen ze een paar dagen probiotica. Maar ik gebruik ook gewoon capsules van Akropharma hoor.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Chips! Sorry Ordell, er is iets mis gegaan met jouw tekst! Sorry sorry! Ik had er een opmerking bij willen plaatsen en ineens was jouw tekst verdwenen.... Kun je het er nog een keer neerzetten?
willemien
2-sterren
2-sterren

Bericht door willemien »

wat ik zo vreemd vind is als ik mijn hond kruidemix geef
van carnibest dat hij zo lang groen poept,het heeft een voordeel je ziet het niet zo op het gras liggen ;D
mijn hond vind kruidenmix verrukkelijk,ik geef het hem 1 keer per 14 dagen
willemien
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

Ik had darmcapsules van de Hema en op dit moment een Amerikaans merk die ik daar heb gekocht. Weet ff niet meer hoe het heet. Ben over allebei dik tevreden. Zie onmiddelijk resultaat.

Plaats reactie