Propofol en alfaxan zijn waterige stoffen, ze werken ook maar een minuut of 10.zurca schreef: Bedankt voor de informatie! Ik ga dit opschrijven want het lijkt me goed om te weten mocht het nodig zijn....Daarnaast zijn windhonden zowiezo al "gevoelger" als het gaat om narcose dus hoe meer ik zelf weet, hoe beter
Die middelen die jij noemt, die blijven niet in het lichaamsvet "hangen", worden die geheel door het bloed opgenomen? Ik weet dat het narcosemiddel barbituraat bij windhonden afgeraden word omdat een deel hiervan in het lichaamsvet word opgenomen, omdat een windhond amper lichaamsvet heeft komt er meer in de bloedbaan terecht en kan de narcose te zwaar uitvallen...
Castratie/narcose
Moderator: Lizzy
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Castratie/narcose
*Dorothea* schreef: Propofol en alfaxan zijn waterige stoffen, ze werken ook maar een minuut of 10.
Nee, je bent geen angsthaas, mijn 8 jarige reu Björn is een maand geleden gecastreerd, vanwege een testikel tumor,er is gas narcose gebruikt,maar hij kwam maar erg langzaam uit de narcose.
narcose blijft altijd een risico.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
wat heeft ie gekregen naast de gasnarcose?ulla schreef: Nee, je bent geen angsthaas, mijn 8 jarige reu Björn is een maand geleden gecastreerd, vanwege een testikel tumor,er is gas narcose gebruikt,maar hij kwam maar erg langzaam uit de narcose.
Acetadon 1 ml. propofol 1 ml. incl. braunule, albipen 1.a. 1 ml.
Na de operatie infuus met een fysiologische zoutoplossing.
Ik weet niet of je dit wilt weten.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
ja dank je, hele veilige narcose dusulla schreef: Acetadon 1 ml. propofol 1 ml. incl. braunule, albipen 1.a. 1 ml.
Ja, maar een hond op leeftijd tenminste voor dit ras. 
-
Migudu
Ok, wat is nu veilig, en wat niet?
En waarom wordt de zgn niet veilige narcose dan nog steeds gebruikt?
Groetjes,
Gerda
En waarom wordt de zgn niet veilige narcose dan nog steeds gebruikt?
Groetjes,
Gerda
Hoe veilig de gasnarcose ook... Mijn reutje zou voor een kleine ingreep onder narcose gaan in maart. Bij een kliniek met veel ervaring met kortsnuiten. Ok prima. Infuusje ingebracht, was ik nog bij. Toen namen ze hem mee en ging ik weg. Hij kreeg iets toegedient om te gaan intuberen en toen... Een hele golf gal kwam omhoog en hij heeft zich 'verslikt' omdat ie dus onder zeil was. Troep in zlongen gekregen, ze hebben het uitgezogen en bijgebracht en ik kon hem wat later weer meenemen. Maar hij ging achteruit en is na nog de nodige kunstgrepen aan het eind van de dag overleden

Dus tja... Ook al vooor de narcose kan het goed mis gaan
Dus tja... Ook al vooor de narcose kan het goed mis gaan