Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel/update pag 35

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tara heeft hormonale suikerziekte en ligt nu op de operatietafel

coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

goede berichten
knuf voor tara
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Tien...ben blij dat het goed gaat met Tara.

Ik reageer wat laat vanwege onze eigen ellende maar het is niet minder gemeend. Geef Tara veel en grote knuffels.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Wat fijn dat Tara zich al beter voelt zeg, geef haar nog maar een extra knuffel van mij. :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Erna schreef: Tien...ben blij dat het goed gaat met Tara.

Ik reageer wat laat vanwege onze eigen ellende maar het is niet minder gemeend. Geef Tara veel en grote knuffels.
Dank je Erna, geef Jet er ook maar aardig wat zij heeft het nu veel harder nodig  :-* Tara gaat momenteel zo vreselijk goed dat ik het zelf nog amper kan geloven....ik heb de foto's van Jet haar zieke baarmoeder gezien en die van Taar zat er qua gewicht flink in de buurt. Ongelooflijk hoe hard die honden zijn en dat je hier vaak helemaal niets van merkt!
Pas achteraf ga je nadenken en het is maar goed dat wij dit nooit hebben geweten... hier is het verhaal ook nog eens vreselijk ''dubbel'' want wat eerst een hormonale suikerziekte was, bleek op de operatietafel ook nog eens dat haar baarmoeder ontstoken was. De Da vertelde ons voor de operatie namens zijn baas dat er zeer grote kans was dat Tara het niet zou redden met haar te hoge bloedsuikerwaardes. Tannetje heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken.
Toch maar doorgezet omdat iets in mij zei dat het gewoon moest.....Jaco en ik hebben echt de paar uur dat ze daar was doodsangsten uitgestaan en bleven er bekant in toen ze belden, gelukkig met goed nieuws maar ze moest wel blijven waar ik alleen maar blij en gerustgesteld mee was omdat ze aan het infuus lag met medische controle.
Het was dan ook een komplete verrassing dat er nog veel meer aan de hand was dan die rottige suikerziekte, wij hebben echt nooit iets aan haar gemerkt buiten het vele drinken en plassen wat dus weer bij de hormonale-suikeruitslag terechtkwam maar ook zo goed in het straatje van de baarmoederontsteking past.
Volgens onze Da een beginnende  baarmoederontsteking maar Jaco ging al half onderuit toen het pus uit de verwijderde baarmoeder spoot dus tsja wat is beginnend?
Vanavond belde onze Da naar ons om te weten hoe het met Tara ging  :o nou nou waarschijnlijk heeft hij zich toch aardig achter zijn oren gekrabbeld onderhand.....ik heb zelf heel goed moeten nadenken en vooral gehandeld met behulp van derden en internet etc...had ik naar mijn Da geluisterd om haar niet te laten opereren voor haar hormonale suikerziekte dan had ze waarschijnlijk niet lang meer geleefd en als ze dit al overleefd zou hebben had ik iedere dag insuline moeten spuiten.
Zoals het er nu uitziet hoeft er geen insuline gespoten te worden, ze knapt echt razendsnel op.
De plasjes en drinken is ongelooflijk klein.....ze is zo vreselijk levendig en alert dat we straks een hele nieuwe hond hebben.
Het laatste woord is trouwens nog niet gezegd tegen onze Da.
Trouwens nog heel druk met Tartaartje....jaja ze heeft vanavond weer een nieuwe rollade-string gekregen.....de wond lekt nog steeds maar wel helder vocht en met iedere verschoning dep ik het af met colloidaal zilverwater.
Zometeen weer haar kap op, ben moe van het oppassen maar zo dankbaar en blij dat die tietemarie nog lekker bij ons is en hopelijk nog heel wat jaren.
Vanavond hing er trouwens een lange dunne groen-gelige sliert uit haar vulva dus ik meteen in paniek  ::) en Jaco moest meteen de Da bellen....gelukkig niets aan de hand want de afvalstoffen waren aan het werk. Daarom was Tinus gisteren al zo geinteresseerd in zussie  :-\
Ze krijgt momenteel aardig wat ondersteunende supplementen zoals astaxanthine, spirulina, vit c en magnesiumchloride.
irmaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door irmaa »

Wat super knurftig van die da, ik snap het gewoon niet, bij een teef  met deze symptomen is het eerste waar je aan denkt is een baarmoederontsteking. Fijn dat het met Tara helemaal goed komt!
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

wat fijn dat het zo goed gaat met Tara!!! Geef haar maar een dikke knuffel :-* :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Gistermorgen voor wondcontrole bij de Da geweest, wond lekte nog iets maar ziet er mooi rustig uit.
Meteen gewogen en ze was afgevallen wat goed is want ze was iets te zwaar, sinds haar operatie krijgt ze iedere dag afgewogen eten en ook nog eens minder.
Volgende week vrijdag moeten we om 8.00 in de kliniek zijn om de hechtingen te laten verwijderen en er wordt meteen bloed afgenomen voor haar suikerwaarden.
Ze plast nu zoals voor ze ziek werd en ook het drinken is weer helemaal vanouds, gelukkig is ze wel heel rustig en houdt ze zich aardig gedeisd.
Gisteren lag ze trouwens stiekum op de bank terwijl ze weet dat dit niet mag.... ::) vannacht lag ze tussenin  ::) we zijn onze slaapkamer aan het renoveren en omdat de wandpanelen in de eerste laag white wash verf gezet zijn stinkt het naar verflucht dus de matrassen in de woonkamer de komende dagen.... Tara vindt dit helemaal niet erg  :P
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

tieneke schreef: Gistermorgen voor wondcontrole bij de Da geweest, wond lekte nog iets maar ziet er mooi rustig uit.
Meteen gewogen en ze was afgevallen wat goed is want ze was iets te zwaar, sinds haar operatie krijgt ze iedere dag afgewogen eten en ook nog eens minder.
Volgende week vrijdag moeten we om 8.00 in de kliniek zijn om de hechtingen te laten verwijderen en er wordt meteen bloed afgenomen voor haar suikerwaarden.
Ze plast nu zoals voor ze ziek werd en ook het drinken is weer helemaal vanouds, gelukkig is ze wel heel rustig en houdt ze zich aardig gedeisd.
Gisteren lag ze trouwens stiekum op de bank terwijl ze weet dat dit niet mag.... ::) vannacht lag ze tussenin  ::) we zijn onze slaapkamer aan het renoveren en omdat de wandpanelen in de eerste laag white wash verf gezet zijn stinkt het naar verflucht dus de matrassen in de woonkamer de komende dagen.... Tara vindt dit helemaal niet erg  :P
Mooi!!!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Klinkt goed zo! Het lijkt dus echt alsof het vele drinken gerelateerd was aan de ontsteking, dat zou helemaal geweldig wezen natuurlijk.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

fijn dat het zo goed gaat :-*
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Super dat het zo goed gaat met Taartje
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Vanmorgen 8.00 hadden we een afspraak bij onze Da om de hechtingen te verwijderen.
Meteen bloedonderzoek erachteraan en vreselijk goed nieuws!
Haar bloedsuikerwaarde was 8,1 dus het is hier feest!!!!  :circle:
Bij een gezonde hond is deze 3,9 tot 7,7 dus een tikkie hoger waarschijnlijk door de stress.
Volgende maand controle maar daar ben ik dus niet bang voor.
We hebben een nieuwe hond!  :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tieneke schreef: Vanmorgen 8.00 hadden we een afspraak bij onze Da om de hechtingen te verwijderen.
Meteen bloedonderzoek erachteraan en vreselijk goed nieuws!
Haar bloedsuikerwaarde was 8,1 dus het is hier feest!!!!   :circle:
Bij een gezonde hond is deze 3,9 tot 7,7 dus een tikkie hoger waarschijnlijk door de stress.
Volgende maand controle maar daar ben ik dus niet bang voor.
We hebben een nieuwe hond!  :D
Wow Tieneke! Ik ben echt heel erg blij voor jullie allemaal!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Jeetje meid, wat fantastisch! Dus niks insuline spuiten en narigheid maar gewoon effect van de baarmoederontsteking!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

:circle:
Wow, helemaal goed!

Plaats reactie