Beetje bezorgd: drumstick doorgeslikt

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Beetje bezorgd: drumstick doorgeslikt

Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Nou ja hij heeft nu net weer een maaltijd op.. kippennekken en spiervlees.. Hij heeft soort van poepie gedaan,maar dat was zacht denk ik (hij sprong de bosjes in dus kon het niet goed zien). Volgens mij was dat het halve eitje van gister.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Het gaat eigenlijk 99,9 van de 100 keer goed. Als het niet goed gaat, merk je dat je hond steeds moet overgeven. Soms komt er niks en is ie toch misselijk.
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Lizzy schreef: Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Het gaat eigenlijk 99,9 van de 100 keer goed. Als het niet goed gaat, merk je dat je hond steeds moet overgeven. Soms komt er niks en is ie toch misselijk.
Ok in dat geval gaat het tot zover goed.. Hopelijk verteerd hij het een beetje en hij krijgt geen bot meer.
Het liefst zou ik hem een hele kip geven maar hij heeft van zichzelf al een natuurlijke baknijd.. Dus ik wil hem liever niet iets geven en dan weer wegpakken.
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

Lizzy schreef: Ik heb zelf mijn grote twijfels of ze daar wat van leren, van het vasthouden... Mijn ervaring is van niet. Dus ik zou vleesbot geven dat of geen kwaad kan als ze het in 1 keer doorslikken of vleesbot geven dat ze wel moeten kluiven maar waarbij het dan ook niet erg is als ze een groter stuk in 1 keer naar binnen werken, zoals karkas.
Mijn ervaring is in ieder geval dat ze daar niets van leerden, wat ik gedaan heb is gewoon een halve kip gegeven, daar moesten ze wel op kluiven, halverwege ruilen en ik kon het zo afpakken. Nu kauwen ze wel
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Barf schreef: Mijn ervaring is in ieder geval dat ze daar niets van leerden, wat ik gedaan heb is gewoon een halve kip gegeven, daar moesten ze wel op kluiven, halverwege ruilen en ik kon het zo afpakken. Nu kauwen ze wel
Mjah dat kan ik dus niet doen omdat meneer een natuurlijke baknijd heeft.. Ik mag wel aan zijn eten zitten mits ik het vasthoudt.. maar ga ik weg en kom ik terug dan vind meneer dat het van hem is en gaat hij grommen  :-\ Ik heb overigens nooit wat afgepakt dus ik snap zijn gedrag ook niet maar goed.
millyckk
5-sterren
5-sterren

Bericht door millyckk »

Minhie schreef: Mjah dat kan ik dus niet doen omdat meneer een natuurlijke baknijd heeft.. Ik mag wel aan zijn eten zitten mits ik het vasthoudt.. maar ga ik weg en kom ik terug dan vind meneer dat het van hem is en gaat hij grommen  :-\ Ik heb overigens nooit wat afgepakt dus ik snap zijn gedrag ook niet maar goed.
Beetje off topic,maar wat die baknijd betreft: daar zou ik zo snel mogelijk op gaan trainen, al dan niet onder begeleiding  . Ik ken iemand met een hond van hetzelfde ras als die van jou en daar nam het behoorlijk extreme vormen aan, baasje kon  b.v. niet meer in de keuken komen als de hond aan het eten was. Jouwe is nog jong dus daar kun je nog veel aan doen!
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

*milik* schreef: Beetje off topic,maar wat die baknijd betreft: daar zou ik zo snel mogelijk op gaan trainen, al dan niet onder begeleiding  . Ik ken iemand met een hond van hetzelfde ras als die van jou en daar nam het behoorlijk extreme vormen aan, baasje kon  b.v. niet meer in de keuken komen als de hond aan het eten was. Jouwe is nog jong dus daar kun je nog veel aan doen!
Ah maar ik mag altijd wel aan zijn etensbak komen.. en ik doe er ook wel eens wat nieuws/lekkers in.
Ik mag alleen niet aan het stuk komen wat hij aan het eten is.. Maar we zijn wel aan het trainen.. ik geef het soms, laat ik het los en raak ik het weer aan en dan ga ik weg. (ik mag wel aan zijn rug/kop komen, als het maar niet dichtbij zijn bek is)

Ik vind het verder ook moeilijk om te trainen want hij reageert niet op bijv. snoepjes of zijn naam als hij aan het eten is.. totally in trance.
Heb je enige tips?

Hij heeft trouwens vandaag wat blurriepoep maar hopelijk vanmiddag/vanavond weer goede poep.. dan ben ik weer gerustgesteld wat betreft de drumstick.
Minhie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Minhie »

Oooh net een hard drolletje! Wel met fragmentjes bot erin maar gelukkig is het eruit *alweer dat vreugdedansje om een drol*

Hij heeft net heerlijk kwartel opgegeten..
Heb het gegeven, ben terug gelopen hem een snoepje gegeven *meneer pakt het ook nog aan dus ik vol verbazing*. kwartel aangeraakt en weer weggegaan  :)

Rauw geven is leuk.. en zorgt voor hartverzakkingen maar ooit moet het alleen maar leuk zijn nog  :biggrin2:
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Dat gaat snel genoeg hoor, echt barfen doe ik nu een maand of 3 en ik weet al niet beter meer.
Van de week slurpte Tom ineens een (voor hem) enorme lap pens naar binnen zonder kauwen, ik heb geen spier vertrokken moest er wel een beetje om lachen eigenlijk, en dat terwijl ik een maand of wat geleden nog argwanend toekeek bij alles wat ik hem voorschotelde  ;D

Plaats reactie