Hoe eet mijn hond (POLL)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%

Totaal aantal stemmen: 305

Re:Hoe eet mijn hond (POLL)

Petra de Jong

Bericht door Petra de Jong »

Ben de brokken nog aan het opmaken. Zodra die op zijn alleen nog Energique no. 1.
arnold
3-sterren
3-sterren

Bericht door arnold »

Mijn honden, 2 bouviers een reu van 3 en een teefje van 1 jaar, krijgen een menu van gemalen kippe karkas, pens en bruinbrood.
Per hond ongeveer een kilo per dag, de reu iets minder omdat hij anders te dik wordt, ook groente wat over is een eitje en van alles wat ik denk dat goed is gaat er doorheen.
De reu staat al vanaf 4 maanden op dit voer, dat het beter is dan brokken is voor mij wel duidelijk, na meer dan 25 jaar bouviers te hebben gehad, alleen voor hobby dus geen fokkerij , heb ik nu wel de sterkste / zwaarste en grootste hond die ik ooit gehad heb.
De reu is voor het laatst gewogen toen hij twee jaar was en woog toen bijna 50 kilo en is nog even doorgegroeid. hoogte 68 cm.
Ik denk niet dat hij met brokken zo groot geworden was.
Alleen met de vakantie gaan we over op brokken ( Hills )
Maar nu ik deze site eens goed doorgelezen heb ga ik ook andere dingen proberen, ik had ergens iets gelezen over mais, sardientjes e.d. het zijn toch alles eters.
Alleen weet ik niet precies wat jullie onder barf verstaan in mijn ogen voer ik gewoon vlees.

Arnold
bas rouge
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door bas rouge »

Mijn honden eten brokken (nu Farmfood) en versvlees, ben geen fan van 1 bepaald merk, geef alles wel. Ook krijgen ze botten, pens, hart, eitje, vis en overgebleven eten van tafel. Zeer recent hebben ze voor het eerst een kippevleugel op, ik durfde niet aan de rauwe kip maar door alle aanmoedigende verhalen op Barfplaats heb ik het vandaag dan aangedurfd. Hoop dat het ze goed is gevallen (en het goed blijft zitten), ze hebben er in elk geval van genoten.
Laatst gewijzigd door bas rouge op za 18 sep 2004, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Danique
1-ster
1-ster

Bericht door Danique »

Ik geef nu Farmfood s'ochtends en Rodi pens/hart s'avonds....s'ochtends doe ik eenbeetje biogarde over de brokken. :-\Natasja en Jade :-\
Chezzies
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Chezzies »

Inmiddels is het 3 dagen farmfood, en 4 dgn CB en karkassen,pens, ribben.
Duplo en Margje
1-ster
1-ster

Bericht door Duplo en Margje »

Mijn hond Duplo krijgt versvlees van Bibi en begin nu ook met barf :)
MarijeJoanne
4-sterren
4-sterren

Bericht door MarijeJoanne »

Sochtends versvleesvoer (Rodi) en savonds zelf samengesteld.
Af en toe sochtends nog brokken tot de zak op is, maar niet vaak meer (duurt dus ook wel lang voordat beide zakken op zijn).
massam
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door massam »

nu kan ik pas reageren!!

ik kan vol trots melden dat mijn honden sinds een paar weken volledig op versvoer staan!

ik zou ze graag een keer een bot geven, maar kan niemand vinden die dat aan mij wil verkopen...
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik geef Duck compleet en daarnaast af en toe kuikens, lamsribben en vis, maar dat is niet echt barf.
Kaar
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaar »

We zijn bijna helemaal over op BARF ;D
Het heeft even geduurd maar nu moet het toch een keer lukken.
Hoe het verder gaat verlopen is even afwachten, maar het gaat inmiddels goed met Abbaio en we blijven doorgaan!
Elfy
2-sterren
2-sterren

Bericht door Elfy »

Hier krijgen ze CB of Bandit 's morgens en 's avonds en af en toe kippennekken. Meestal krijgen ze voor de nacht nog een klein handje Farm Food brokken, maar daar ga ik mee stoppen. Voor straks ligt er een nek klaar ;D
Lil

Bericht door Lil »

Boris krijgt op dit moment nog brok, hij moet nog wennen aan barf. Op dit moment ben ik pas vijf dagen bezig. 's ochtends wat gepureerde groenten/fruitmix en wat vlees (energique of rodi). 's avonds brokken. Dat gaat prima! Ik heb inmiddels alle ingredienten samen om volledig zelf te gaan barfen en dat gaat na volgende week ook gebeuren.
Er is nu al een wonder gebeurd: één week zonder darmklachten en ik geloof dat hij een beetje meer weegt.

Groetjes,
Shirley en Boris.
Spanielgek
3-sterren
3-sterren

Bericht door Spanielgek »

Esther zit nu een week op Rodi complete,maar als dat op is met 2 weken ga ik over op CB.
willemiep
1-ster
1-ster

Bericht door willemiep »

Siemen krijgt carnibest met af en toe een eitje, yoghurt, stukkies appel en zulke dingen. De pup die in januari komt gaat ook aan de carnibest. We gaan langzaam een beetje experimenteren met dingen als vis enzo. We vinden barfen erg interessant maar zitten net als veel beginners met een diepvries-probleem.

Daarnaast doen we jachttraining met onze hond en hoewel het mij vreselijk leuk lijkt om hem af en toe een heel konijn te laten opeten, is dat waarschijnlijk het stomste wat we kunnen doen als we nog willen dat-ie het wild op de proeven ongeschonden apporteert. Zodoende vragen we ons ook af of het kluiven op harde botten misschien slecht is voor zijn "zachte beet"; van de eerste trainier mocht hij ook al niet meer met balletjes rondlopen omdat hij daar op kauwt.
Twist
1-ster
1-ster

Bericht door Twist »

Ik geef Twist 's morgens brokken van Royal Canin, maar als ze op zijn ga ik over op Cavom en 's avonds krijgt ze Rodi volledig voer. De andere merken heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden. Ik wil nu ook Rodi pens gaan halen, zodat ik er zelf wat bij kan doen: groente en bruin brood, of fruit. Ben pas op dit forum en ben hier wat rond aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.

Gesloten