Kan het geen giardia zijn?
Dat lees ik zo vaak de laatste tijd
Sterkte met jouw mannetje in ieder geval en ik hoop dat hij snel weer lekker fit is en aan gaat komen.
Hij doet het nog steeds erg goed. Hij is zelfs af en toe een beetje boos dat hij niet teveel mag spelen. We merken dat als we hem wel eventjes zijn gang laten gaan en laten spelen dat hij meteen slap wordt, dus dat mag ie niet teveel. Mijn DA had brood geadviseerd puur en alleen omdat dat op dat moment het enige (samen met gekookte kip dan) was wat Max wilde eten. Hij vond: 'Beter iets dan niets' en ik geef hem daar groot gelijk in. Morgen ruilen we al een deel brood voor gehakt in. Max heeft weer harde ontlasting.
Ik weet echt niet wat het was, maar hij lijkt er echt weer boven op te komen. De DA zei dat het hem niet leek dat het puur van de overgang kwam en dat het op een virusje leek. Omdat hij zo jong is en al zo zwak was had hij het hier dus heel moeilijk mee en was hij van de week zelfs bijna overleden aan uitdroging door de koorts/diarree.
Bij de fokker kreeg hij (tenminste, als ik nog iets moet geloven wat die fokker zegt) Royal Canin brokken. We hebben dat thuis hier nog even een paar dagen willen voeren, zodat hij tijdens het wennen in ieder geval niet hoefde te wennen aan ander voer, maar hij wilde toen helemaal niet eten. We gaan straks over op hetzelfde kvv-voer als Sam heeft, afgewisseld met 1 dag echt vers. DA vond het een goed idee.
Ben enorm blij als de pup het overleeft en ben blij dat we dan tenminste 1 pupje van die man hebben kunnen redden. Vind het wel zonde dat ik mijn geld naar hem toe gebracht heb, maar dat is niet anders. Veel ertegen beginnen is helaas niet echt mogelijk, omdat het volgens de DA niet echt aan te tonen is of hij het al had op de dag dat we hem kregen, ook al kon je wel zien dat hij toen al wat zwakjes was. Op marktplaats hadden ze al weer een nieuwe advertentie staan met bordeaux dogs (met een andere geboortedatum als die van ons), terwijl ze vrijdag tegen ons zeiden dat ze maar 1 volwassen teefje hadden. Lijkt me vrijwel onmogelijk dus. Kan me er in ieder geval enorm boos om maken en ik begrijp niet dat er mensen bestaan die zulke dingen doen. Ik ga in ieder geval contact op nemen met Marktplaats en vragen of ze advertenties van hun in de toekomst willen blokkeren.
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met de pup.
Toch vind ik het raar dat er niet even een Parvo en Giardia test is gedaan. Dat zijn hele eenvoudige testjes die hier bijna standaard gedaan worden bij zieke pupjes....
Zometeen weer naar de DA, want hij heeft net 2 keer overgegeven. Het zag knalgeel en hij heeft al heel de dag niets gegeten vandaag, dus ik ga er vanuit dat het maagzuur is. Hij is weer sloom en eet niet. Drinken blijft hij gelukkig doen. Ik ga zometeen even flink aandringen op testen, want ik ben het flink beu nu. Telkens als ik eventjes denk dat het goed gaat, gaat het gelijk weer mis.
Hij heeft geen verhoging en nog steeds vaste ontlasting. Dat is ook positief dus.
Als onze DA geen test doet zometeen zoek ik meteen een andere DA op die het wel doet.
Bedankt. We gaan nu de auto in. Ik hoop ook dat er testjes gedaan worden en ga dit keer zeker meer lopen aandringen. Het is nu al vanaf zaterdag bezig, dus het duurt allemaal veel te lang. Ik vermoed ook dat hij weer een antibioticaspuit krijgt, omdat hij zijn medicijnen niet op wil eten vandaag (ook niet tussen zijn eten, want hij eet gewoon helemaal niets). Met dwang lukte het ook al niet, dus ik denk dat hij weer een spuit krijgt. Opzich is dat niet heel verkeerd, want na zo'n spuit eet hij vaak wel vrijwel meteen weer. (nu al twee keer gebeurd).
Die a.b. Helpt zijn darmflora ook naar de kl*te. Ik zou naar een vers voer d.a. Gaan die verstand hebben van voer en darmproblemen. Een gewone d.a. Propt er vaak veel te makkelijk a.b. In.
Hij reageert ook niet meer op antibiotica, dus daar zijn we maar weer mee gestopt inderdaad. Het was geen parvo en geen gardia. Doordat hij niet reageert op de antibiotica en nu ook gestopt is met drinken (en eten) denkt de DA dat zijn darmen niet helemaal naar behoren werken. Ik ben ten einde raad.
Ze gaan nu kijken of het een erfelijke darmafwijking kan zijn. Hij heeft ondertussen al 2,5 dag niets gegeten en al ongeveer 10 uur niets gedronken. Wel weer vochtspuiten gekregen, omdat hij weer last kreeg van uitdrogingsverschijnselen. Ik weet het nu echt niet meer en de onzekerheid vind ik ook echt verschrikkelijk.
Max wil gewoon helemaal niets, ook geen vers. Hij wil ook geen gekookte kip meer en heeft in die 2,5 dag alleen 1 stukje (zo groot als een vingertop) gekookte witvis op. Hij geeft niet over en heeft ook geen diarree meer. Hij is heel slap (je kan hem omduwen en hij verliest dan zijn evenwicht), maar wil wel steeds spelen en is redelijk levendig. Ik weet het in ieder geval echt niet meer en kan absoluut niet tegen die onzekerheid. Dit ziek zijn is voor het hondje ook echt verschrikkelijk en ik blijf hopen dat hij erbovenop komt, maar we hebben er een hard hoofd in gekregen.
We blijven wel vechten en als hij morgen nog niets gedronken heeft laten we hem waarschijnlijk opnemen in de kliniek hier in de buurt. Iemand nog tips of vermoedens?
sammetje2010 schreef:
We blijven wel vechten en als hij morgen nog niets gedronken heeft laten we hem waarschijnlijk opnemen in de kliniek hier in de buurt. Iemand nog tips of vermoedens?
Sorry, ik snap hier niks van... een pupje met deze heftige klachten had allang aan een infuus met voedingsstoffen moeten hangen. Ik snap niet dat ie nog mee naar huis is gegaan !