Is Cosequin misschien ook een optie? Dat is via de dierenarts te bestellen, of medpets of dierapotheker, ook niet goedkoop maar wel goed volgens mij.Lizzy schreef: Corta RX is een zeer goed glucosamine preparaat uit de USA. Dat moet je rechtstreeks in de USA bestellen (of samen met andere hier op het forum bestellen - er zijn meerdere mensen die het gebruiken) en gaat niet via je DA.
Onze DH heeft vermoedelijk HD
Moderator: Lizzy
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

Re: Onze DH heeft vermoedelijk HD
-
renate1985
- 5-sterren

Wie bestellen er nog meer die glucosamine?
Je hebt glucosamine voor mensen, mag je die ook geven? Is misschien een stomme vraag maar omdat sommige medicatie ook voor de hond gebruikt mogen vroeg ik me dit af.
Je hebt glucosamine voor mensen, mag je die ook geven? Is misschien een stomme vraag maar omdat sommige medicatie ook voor de hond gebruikt mogen vroeg ik me dit af.
Ik vind dat persoonlijk niet te vergelijken met Corta RXmysmoothcollies schreef: Is Cosequin misschien ook een optie? Dat is via de dierenarts te bestellen, of medpets of dierapotheker, ook niet goedkoop maar wel goed volgens mij.
Volgens mij besteld Danielle het nog steeds. Maar anders zou je even via de zoek functie van dit forum moeten kijken.renate1985 schreef: Wie bestellen er nog meer die glucosamine?
Je hebt glucosamine voor mensen en die mag je gewoon gebruiken. De vraag is altijd of die zo goed helpt als Corta RX. En 99 van de 100 keer is het antwoord daarop helaas nee.
-
renate1985
- 5-sterren

Dan probeer ik die eerst om te kijken hoe hij daarop reageerd. Mijn moeder heeft die namelijk voorgeschreven gekregen voor haar artrose maar gebruikt het niet omdat ze die steeds vergeet.
Ghost heeft 1.5dag zonder pijnstillers gedaan.
Hij had donderdag een super dag en aangezien het zo regende wilde hij niet wandelen dus heb ik niks gegeven om te
Kijken hoe dat ging. Die dag ging super goed. Hij heeft met basco weer met basco gespeeld en met ons.
Vrijdag ook geprobeerd zonder de pijnstiller alleen na de wandeling van 5 munten begon hij weer wat te manken. We kwamen ook kinderen tegen en die hebben hem mogen aaien, ghost is gek op kinderen, en voor die kinderen ging hij uitgebreid op zijn rug liggen en pootjes geven ondanks dat hij alweer mankte.
Thuis toen toch maar pijnstillers gegeven.
Gisteren ook weer zonder geprobeerd en dat ging goed totdat basco als een gek op de bank sprong en bovenop ghost belande. Ghost gaf een gil en begon te piepen en daarna basco af te snauwen.
We hebben ze uit elkaar gehaald en beide gekalmeerd, ook basco schrok hier heel erg van.
Ghost liep meteen weer slecht dus weer zijn pijnstiller gegeven.
Nu gaat het gelukkig weer goed met hem.
Hij voelde zich donderdag niet goed en had overgegeven mede daarom gaven we hem die dag geen pijnstiller om zijn maag te ontzien.
De wond is ver dicht. De kap hebben we ook af gedaan sinds donderdag.
Het ergste wat hij kon doen was de korst eraf krabben en dat heeft hij vrijdag nacht gedaan.
We hebben toen de wond gespoeld maar de kap wel afgelaten. Hij voelt zich zonder kap vele malen beter.
Heel erg bedankt voor de tip en we proberen eerst die can mijn moeder en als die niet/voldoende helpt dan bestellen we die uit Amerika.
Ghost heeft 1.5dag zonder pijnstillers gedaan.
Hij had donderdag een super dag en aangezien het zo regende wilde hij niet wandelen dus heb ik niks gegeven om te
Kijken hoe dat ging. Die dag ging super goed. Hij heeft met basco weer met basco gespeeld en met ons.
Vrijdag ook geprobeerd zonder de pijnstiller alleen na de wandeling van 5 munten begon hij weer wat te manken. We kwamen ook kinderen tegen en die hebben hem mogen aaien, ghost is gek op kinderen, en voor die kinderen ging hij uitgebreid op zijn rug liggen en pootjes geven ondanks dat hij alweer mankte.
Thuis toen toch maar pijnstillers gegeven.
Gisteren ook weer zonder geprobeerd en dat ging goed totdat basco als een gek op de bank sprong en bovenop ghost belande. Ghost gaf een gil en begon te piepen en daarna basco af te snauwen.
We hebben ze uit elkaar gehaald en beide gekalmeerd, ook basco schrok hier heel erg van.
Ghost liep meteen weer slecht dus weer zijn pijnstiller gegeven.
Nu gaat het gelukkig weer goed met hem.
Hij voelde zich donderdag niet goed en had overgegeven mede daarom gaven we hem die dag geen pijnstiller om zijn maag te ontzien.
De wond is ver dicht. De kap hebben we ook af gedaan sinds donderdag.
Het ergste wat hij kon doen was de korst eraf krabben en dat heeft hij vrijdag nacht gedaan.
We hebben toen de wond gespoeld maar de kap wel afgelaten. Hij voelt zich zonder kap vele malen beter.
Heel erg bedankt voor de tip en we proberen eerst die can mijn moeder en als die niet/voldoende helpt dan bestellen we die uit Amerika.
-
renate1985
- 5-sterren

Het gaat al een tijdje weer niet goed met ghost.
Hij kan zo goed als niks meer
Hij staat alleen nog op om te eten en als hij hoog nodig zijn behoefte moet doen.
Voor de rest ligt hij in een donker hoekje te hijgen van de pijn.
De Fysio heeft verteld dat met geluk hij straks misschien 2x per dag een half uur kan lopen maar voor de rest mag hij niks meer. Niet meer rennen, niet spelen, niet gek doen kort om hij kan nooit meer zichzelf zijn.
Hij heeft ontzettend veel pijn en hij heeft het zelf eigenlijk al opgegeven.
We hebben besloten om hem te laten gaan
Mede omdat hij zoveel pijn heeft en omdat hij nooit meer normaal hond kan zijn.
Hij kan niet eens meer heen en terug lopen naar het veldje (dat is nog geen minuut lopen ).
Hij krijgt nu extra pijnstilling om zijn laatste week nog zo aangenaam mogelijk te maken
Hij kan zo goed als niks meer
Hij staat alleen nog op om te eten en als hij hoog nodig zijn behoefte moet doen.
Voor de rest ligt hij in een donker hoekje te hijgen van de pijn.
De Fysio heeft verteld dat met geluk hij straks misschien 2x per dag een half uur kan lopen maar voor de rest mag hij niks meer. Niet meer rennen, niet spelen, niet gek doen kort om hij kan nooit meer zichzelf zijn.
Hij heeft ontzettend veel pijn en hij heeft het zelf eigenlijk al opgegeven.
We hebben besloten om hem te laten gaan
Mede omdat hij zoveel pijn heeft en omdat hij nooit meer normaal hond kan zijn.
Hij kan niet eens meer heen en terug lopen naar het veldje (dat is nog geen minuut lopen ).
Hij krijgt nu extra pijnstilling om zijn laatste week nog zo aangenaam mogelijk te maken
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Ach jeetje Renate
wat een moeilijke beslissing! Heel veel sterkte
het is het laatste dat je nog voor je maatje kan doen 
-
sella
Heel veel sterkte.
Je geeft het grootste liefdevolle kado wat je Ghost nog kan geven.
Een zachte dood.
Ik hoop dat jullie nog liefdevolle herinneringen kunnen maken deze laatste week
Je geeft het grootste liefdevolle kado wat je Ghost nog kan geven.
Een zachte dood.
Ik hoop dat jullie nog liefdevolle herinneringen kunnen maken deze laatste week
- luka en kira
- 5-sterren

Ach wat verdrietig...
Zo jong nog... heb er een brok van in m'n keel...
Hoe moeilijk en pijnlijk deze beslissing ook is, het toont van liefde en respect voor Ghost dat jullie hem laten gaan...
Probeer nog te genieten van elkaar...
Heel veel sterkte voor nu en later!
Zo jong nog... heb er een brok van in m'n keel...
Hoe moeilijk en pijnlijk deze beslissing ook is, het toont van liefde en respect voor Ghost dat jullie hem laten gaan...
Probeer nog te genieten van elkaar...
Heel veel sterkte voor nu en later!
wat erg....
-
Veerle-scrappyToo
- 5-sterren

Ik vind dit een hele moedige beslissing van jullie want ik kan me voorstellen dat dit helemaal niet makkelijk kan zijn. Ik hoop dat jullie nog een mooie intense week hebben waarin jullie toch nog wat mooie herinneringen kunnen opbouwen. Veel sterkte!
-
renate1985
- 5-sterren

Bedankt allemaal. We vinden het ontzettend moeilijk om te doen maar ghost zo zien is nog moeilijker 
Het is veel te vroeg en het gaat veel te snel
Ik heb net een filmpje gemaakt van hoe hij nu loopt ondanks de pijnstillers.
Hij heeft moeite met zijn achterpoten goed zetten bij het draaien. Die krijgt dan een hele rare stand.
Tijdens het lopen zakt hij ook regelmatig door zijn achterhand ( dat is op het filmpje niet te zien ).
Ik zal hem morgen avond plaatsen je kan dan zien dat hij echt geen blije hond meer is, het is net een bejaard mannetje
Helaas werkt onze eigen da niet mee, die wil aan blijven kijken maar wij vinden dat hij genoeg heeft geleden en rust heeft verdiend zonder pijn. We gaan donderdag daarom naar een andere da toe dan die van ons zelf.
Zelfs nou hij weet dat ghost bijna niks wil/kan wil hij ons niet helpen.
Voor nu concentreren we ons op ghost maar het laatste woord is hier nog niet over gesproken.
Het is veel te vroeg en het gaat veel te snel
Ik heb net een filmpje gemaakt van hoe hij nu loopt ondanks de pijnstillers.
Hij heeft moeite met zijn achterpoten goed zetten bij het draaien. Die krijgt dan een hele rare stand.
Tijdens het lopen zakt hij ook regelmatig door zijn achterhand ( dat is op het filmpje niet te zien ).
Ik zal hem morgen avond plaatsen je kan dan zien dat hij echt geen blije hond meer is, het is net een bejaard mannetje
Helaas werkt onze eigen da niet mee, die wil aan blijven kijken maar wij vinden dat hij genoeg heeft geleden en rust heeft verdiend zonder pijn. We gaan donderdag daarom naar een andere da toe dan die van ons zelf.
Zelfs nou hij weet dat ghost bijna niks wil/kan wil hij ons niet helpen.
Voor nu concentreren we ons op ghost maar het laatste woord is hier nog niet over gesproken.
Wat een verschrikkelijke keuze heb je moeten maken! Heel veel sterkte en geniet nog even van Ghost. Zo'n jonge hond 
O zo moeilijk
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
Vreselijk

Heel veel sterkte..................

Heel veel sterkte..................