Onze DH heeft vermoedelijk HD

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Onze DH heeft vermoedelijk HD

*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Ook ik vind het lopen echt meevallen. Ik had het veel erger verwacht. Mij lijkt dat die 2 wervels hem meer pijn doen dan die heup.
sella

Bericht door sella »

Mijn dh is aan de wervels geopereerd en die liep weer als een speer na 2 maanden revalideren.
Hij is aan iets anders overleden.
Ik zou het toch onderzoeken of je hem niet wil laten opereren aan zijn rug, die da waar ik geweest ben, en nog steeds kom voor mijn huidige dh, die is eerlijk of je hond nog een kans heeft op een fijn leven.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

nee we laten niks meer doen. Zonder die extra pijnstillers is hij zoals het laatste filmpje. Op de andere 2 filmpjes heeft hij een dubbele dosis gehad en dan kan hij tenminste nog lopen en op de bank.
Die dubbele dosis krijgt hij zodat hij zijn laatste week met ons nog iets kan doen. Hij kan niet op deze hoge dosis blijven zitten vanwege zijn nieren.
Hij is gewoon echt op en heeft geen plezier meer.
We laten hem gaan omdat dat echt het beste is voor hem.
Linda en Kiri
3-sterren
3-sterren

Bericht door Linda en Kiri »

ooohhh wat erg.... Heel veel sterkte aankomende week. :'(
_Sandra_
4-sterren
4-sterren

Bericht door _Sandra_ »

advies naast wat er al gezegd is: ga balance ball doen om de spieren te behouden.
laagbelastend.

lees er evt meer over op mijn website
www.cincerity.nl/balance-ball
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

Heb je al aan hydrotherapie gedacht?
Ik zou (met de info die ik krijg) met deze hond gaan zwemmen (bij een hydrotherapiebad) en hem nog even op de pijnstilling laten. Ik heb al zo veel honden zien opknappen na een paar weken zwemmen
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ja maar als Ghost zo bang is voor water gaat hydrotherapie ook veel te stressvol worden. Die hond durft niet eens in een zwembadje met een ieniemienie beetje water te gaan staan.

Ik zat nog wel even te denken aan Dorit Aharon (kreupeldier.nl), die is erg goed met wervels, maar aangezien ik Ghost ook alleen maar via forums ken is dat een beslissing die alleen Renate kan en mag nemen. Ik heb respect voor de moeilijke beslissing die Renate en haar vriend nu moeten nemen, zij kennen de hond het beste, zien en leven 24-7 met hem en uiteindelijk, hoe vreselijk ook, is liefde voor je hond ook loslaten. En wie zijn wij om dan te zeggen dat dat te vroeg of te laat zal zijn?

Renate en John, heel veel sterkte.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Ghost is inderdaad heel bang van water.
Vorig jaar durfde hij na lang houden net met zijn voorpoten het badje in te gaan tot er een vervelende basco het water in sprong en ghost nat werd. Toen was zelfs dat meteen afgelopen  :(

We werken nu al met dubbele pijnstillers om hem te laten lopen anders kan hij dat niet eens meer.
We blijven niet door docteren en proberen want hij heeft zelf de zin en kracht niet meer.

@els dank je wel  :-*
Het gaat heel moeilijk worden voor ons ( dat is het al ) maar het is beter voor ghost.
renate1985
5-sterren
5-sterren

Ik ben vandaag heel eigenwijs geweest en ben met de filmpjes van Ghost naar onze eigen da terug gegaan.
na het zien van de filmpjes denkt hij dat ghost een neurologisch probleem heeft. Vooral door het slepen van zijn poten en de stand die hij zijn achterpoten geeft met een bocht nemen.
Na het zien van de filmpjes zag hij wat wij zien bij Ghost en dat is anders dan hij had gedacht.
Hij dacht aan myasthenia gravis en moesten kijken of we Ghost daarin terug zien. Was dat antwoord ja geweest dan was het simpel op te lossen maar helaas zien we Ghost hier niet in terug  :cry:

Onze eigen da en ik zijn nu tot overeenstemming gekomen dat hij zelf Ghost komt inslapen. Donderdag avond laten we ons ventje gaan  :cry:
Ik ben toch wel blij dat onze eigen da het komt doen zodat er niet vreemde is die ons ventje laat gaan.
robbiekomvoor
5-sterren
5-sterren

Bericht door robbiekomvoor »

Ik heb je filmpjes ook bekeken en vindt het ook mee vallen.
Ik zou goudacupunctuur bij Ghost laten doen,dan heeft hij in ieder geval geen pijn meer.
Zou Ghost nog zeker een kans geven :-\
El budha
5-sterren
5-sterren

Bericht door El budha »

heel veel sterkte vanavond :'(
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Heel veel sterkte straks. Kaarsje brand voor Ghost. :-* :-*
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik zou hydro doen met zo'n hond, is neit zwaar, ze worden voorzichtig in water gelaten en ook mijn teef vond doodeng de eerst 2 keer maar wow wat is die enorm opgeknapt na half jaar hydro.

ik ken ook honden die ernaast goudaccupunctuur hebben gedaan en werkt als trein.

overigens zou ik altijd second opinion doen bij orthopeed of bv maarten kappen
renate1985
5-sterren
5-sterren

bedankt allebei. Het is heel moeilijk alles voor de laatste keer doen en weten dat het de laatste keer is  :'(
Ik heb vandaag niet veel Ghost kunnen doen want het gaat niet  :'(
We zijn naar de dierenwinkel geweest en hebben een lekkere worst gehaald. Die heeft hij onderweg opgegeten. Thuis aangekomen had hij weer pijn want de afstand was eigenlijk te ver ( is 5 minuten heen en 5 minuten terug lopen ). Ik heb hem daarna extra pijnstillers gegeven om vanmiddag nog met hem in de tuin te kunnen spelen.
Hij was zo blij toen ik de bal pakte, de eerste keer pakte hij die maar liet hem meteen weer vallen en ging onder het afdak liggen  :'( Hij kan niet meer  :'(

Ik ga nu samen met de mannen een filmpje kijken en nog heerlijk met ze knuffelen.
Ik kan alleen nog maar huilen en hij heeft zoveel pijn  :'( Vanavond heeft hij geen pijn meer en kan hij weer hond zijn zoals een hond hoort te zijn zonder pijn, angst en stress.
Mijn allerliefste, gekke duitser wat ga ik hem missen  :'(

@danielle1980 een second opinion hebben we gehad bij een orthopeed. Niks helpt en hij heeft alleen maar pijn en dat word steeds meer.
Hij kan niet meer en vanavond word hij ingeslapen. We laten ons ventje gaan want hij heeft geen leven meer en kan niks meer zonder dubbele pijnstillers. Vandaag heeft hij zelfs meer pijnstillers gehad en het enige wat hij vandaag kon was naar de dierenwinkel lopen en terug ( totaal 10 minuten ) verder niks meer  :'(
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ja lees t nu, wat verdrietig.

Gesloten