elementatiedieet?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: elementatiedieet?

Lil

Bericht door Lil »

[quote="mirjansen"]
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn hond heeft ook jeuk en ik moet er nog achter komen waarvan. Hij hem denk ik wel sterk dat het komt door sommige dingen die hij eet. Zit ook erover te denken om te gaan BARfen en een eliminatiedieet te gaan starten. Heb zelfde redenen als jij, haha. En lees het graag mee.

Om even terug te komen op je vraag. Ik bestel bij lotgering. Ik geef momenteel voornamelijk lam, dit schijnt ook goed te zijn voor veel honden met een allergie. Ze hebben daar meer soorten met 1 dier erin. Je kunt ook denken aan smuldier en rodi. Zeggen ook beide dat 1 dier erin zit. Beide te verkrijgen bij de supermarkt en niet duur.

[/quote]

smuldier en rodi zit graan in, dat zou ik dus nooit geven bij honden met jeukklachten. Veel jeuk komt namelijk door graan (en rijst is graan  ;))
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oke, op smuldier deed hij het wel goed. Gaf dat eerst samen met Farmfood en dat ging prima. Maar als veel honden er jeuk van krijgen dan zou ik dat idd niet aanraden.
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Smuldier Vlees Compleet is graanvrij.
joyce83
1-ster
1-ster

Bericht door joyce83 »

Weet iemand of de 100% lam van lotgering ook echt alleen uit lam bestaat en dat er verder niks bij zit? (of dat er nog andere smaken zijn waar maar 1 diersoort in zit?)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Bij lotgering is de uitsluitdieet lam, 100% lam. Ik geef dit namelijk momenteel aan mijn hond ivm jeuk mogelijk door allergien. Ben het allemaal nog aan het uitzoeken.

Onderstaand overzicht heb ik voor je gecopieerd uit een andere topic, lotgering weekmenu (even uit mijn hoofd)

Totaalvoer: 45% rund, 25% kip, 20% lam
- Kip Totaal: 50% kip, 25% rund, 25% lam
- Eend/Lam Totaal: Lamsvlees, eendenvlees, organen, eendenbot
- Eend/Rund Totaal: rundvlees, eendenvlees, organen, eendenbot
- Caloriearmdieet Paard: 45% rund, 30% paard, 25% lam
- Lam/Rijst: 30% rund, 54% lam, 14% groenten en 2% rijst
- Uitsluitdieet Lam: 70% lamsvlees, 15% lamsorganen, 15% lamsbot
- Uitsluitdieet Rund: rundvlees, runderorganen, runderbotten
joyce83
1-ster
1-ster

Bericht door joyce83 »

Dank je wel! enige wat me nog een beetje tegenhoud is dat ik vaak hoor dat op lotgering de honden vaak ook jeuk krijgen. Maar goed als het toch alleen lam is zou het toch ook niet uit moeten maken of ik lam van lotgering of van lupa pak lijkt me? Lotgering valt in elk geval qua prijs reuze mee, als het niet anders is dan is het jammer natuurlijk.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Mijn hond heeft ook last van jeuk. Op een bepaalde brok werd hij helemaal kaal.
Hij heeft het goed gedaan op Farmfood Fresh, maar dat koste me €35 tot €40 per week!! opgroeiende Berner.
Het is mij niet duidelijk waar hij jeuk van krijgt. Ik wil na mijn vakantie een eliminatiedieet gaan starten en dan gaan BARFen zodat ik weet wat ik geef. Maar goed op de 100% lam van lotgering doet hij het goed.
Easywoods
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Easywoods »

[quote="joyce83"]
Dank je wel! enige wat me nog een beetje tegenhoud is dat ik vaak hoor dat op lotgering de honden vaak ook jeuk krijgen. Maar goed als het toch alleen lam is zou het toch ook niet uit moeten maken of ik lam van lotgering of van lupa pak lijkt me? Lotgering valt in elk geval qua prijs reuze mee, als het niet anders is dan is het jammer natuurlijk.
[/quote]

Mogelijk heb je hier iets aan;
Ik voer al enkele maanden mijn 9 :biggrin2: honden Lotgering (Totaalvoer, Totaalvoer met vis, Totaalvoer met pens en 100% Lam) en geen enkele hond heeft tot op heden last van jeuk. Sinds kort voer ik ook Totaalvoer Eend/Lam en Totaalvoer met Paard...

Ik zou Lotgering iig niet zomaar de schuld willen geven van jeukklachten
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

weet je zeker dat je hond nooit lam gehad heeft? in 'lam&rijst' brokken bijvoorbeeld?

als je echt gaan elimineren is het namelijk erg belangrijk dat je begint met een diersoort die je hond nog nooit gehad heeft, zodat hij er ook geen allergie voor opgebouwd kan hebben. deze diersoort geef je minstens 6 weken.

ik ben met mijn Reus nu zo'n 9 maanden bezig. je leest ons hele verhaal over het dieet en de andere behandelingen hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 288.0.html

in barf vraag&antwoord staat ook een topic van Patje88 over het eliminatiedieet voor zijn Jasco.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Weet je waar ik vaak op vastloop?  In veel lamversies zit er ook pens verwerkt en ik kan me voorstellen dat men niet altijd héle proper gekuiste pensen in de kvv's mikt.
Voor een hondje met een grasallergie ( zoals ons Nenan hier trouwens) zou ik dus ook maar voorzichtig zijn met kvv's waar ze pens in kunnen verwerken en waar dus ook gras en zo meer in meegemixt wordt (lam, rund, geit,...) Of ben ik nu TE voorzichtig  :P  :biggrin2:
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

[quote="Veerle-scrappyToo"]
Weet je waar ik vaak op vastloop?  In veel lamversies zit er ook pens verwerkt en ik kan me voorstellen dat men niet altijd héle proper gekuiste pensen in de kvv's mikt.
Voor een hondje met een grasallergie ( zoals ons Nenan hier trouwens) zou ik dus ook maar voorzichtig zijn met kvv's waar ze pens in kunnen verwerken en waar dus ook gras en zo meer in meegemixt wordt (lam, rund, geit,...) Of ben ik nu TE voorzichtig  :P  :biggrin2:
[/quote]

nee hoor, je hebt helemaal gelijk. pens beschouw je in een eliminatie dieet het beste als een aparte diersoort. helemaal mooi als je bio/eko/natuur pens kan voeren ipv gewone.

Plaats reactie