Kat van 10 overzetten naar kvv

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Kat van 10 overzetten naar kvv

Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Denk dat koekje bedoeld dat je ze geen honden-kvv moet geven...
CB heeft overigens ook rijstloze versie in de smaak kip en eend
(das de diabetes-variant en nee: daar krijgt je kat geen diabetes van, zit alleen geen rijst in ivm kolydraten)
Chunga

Bericht door Chunga »

ok, bedankt.
dat laatste stukje tussen ( ) had ik door  ;)
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Je zult ze de kost moeten geven die dat wel denken...inclusief verkopers  ;D :D
Chunga

Bericht door Chunga »

Limpy schreef: Je zult ze de kost moeten geven die dat wel denken...inclusief verkopers ;D :D
ja, dat geloof ik direct.
gelukkig ben ik niet blond meer maar grijs :P
Brenda84
1-ster
1-ster

Bericht door Brenda84 »

Even een update over hoe het gaat:
Kat is nu helemaal over op kvv van Tinlo, eet tot nu toe alle smaakjes. Gisteren was hij alleen erg beroerd, had 's nachts alles uitgespuugd en 's morgens weer. Was wel aan het zeuren om eten. Vermoeden was dat hij het veels te snel eet. Ik voer 2 keer per dag en hij eet dus echt binnen een paar minuten zijn hele bak leeg. Gisteren in verband met het spugen echt hele kleine beetje gegeven met elke keer een tussenpoos van een paar uur. Als hij ging schrokken het eten weer even weggezet en na een half uurtje dan de rest gegegeven. Hij spuugt in elk geval niet meer...  :)
dus ik ga de komende dagen even de porties verdelen over 3 a 4 voerbeurten. Helaas zal dat niet altijd lukken ivm werk en dan zit hij toch de gehele dag alleen thuis. Dus ik hoop dat hij leert wat rustiger te eten. Hebben jullie nog tips hiervoor?
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Je zou het eten in een kong kunnen doen, is die even mee bezig om het eruit te peuteren.
Wel eerst eens proberen met een beetje van iets heel lekkers om te zien of hij het snapt.
Ik doe het ook wel eens voor mn oosterse heren, hier gaan ze schoon leeg.

Dit is een kong: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139435
De puppy-kong is ook kat-proof: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139449

Bij de rode is M leuke maat voor kat, de puppy-kong moet je L nemen anders past er amper wat in.
Brenda84
1-ster
1-ster

Bericht door Brenda84 »

Ik zat zelf ook al te denken aan iets om het hem inderdaad moeilijker te maken om bij zijn eten te kunnen komen.
Maar zo'n kong, kan je daar dan gewoon het vlees indoen? Wordt dat dan niet heel erg vies en moeilijk schoon te maken?

Ik zat zelf ook te denken aan misschien iets van een roostertje op zijn bakje, dat hij het er daar tussenuit moet peuteren. Maar dan zal ik denk ik even in de bouwmarkt moeten zoeken naar iets geschikts wat ik dan op maat kan maken.
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Het vlees (of kvv) kun je er gewoon inproppen hoor, is glad materiaal.
En ze zijn makkelijk schoon te maken met een...euh, hoe heten die dingen...flessenragger?
Gewoon effe in een sopje laten weken en dan purren met dat ding, schoon is de kong.

Met een roostertje zou ik bang zijn dat de kat er met zn poot in blijft hangen.... :-\
(de kongs hier zijn zo of zo klein dat er geen poot in kan of groot dat de poot ruimte heeft om er weer uit te kunnen, alhoewel de heren er hier liever mee gooien om ´m leeg te krijgen)

Plaats reactie