Dat kan natuurlijk ook! Daarom doen we ook de acupuctuur, maar soms helpt het niet voldoende en soms is er niets te zien op foto's of iets dergelijks dus dan kan je met 10 dagen pijnstilling goed zien of ze zich anders gaat gedragen of niet natuurlijk......en dat zou wat mij betreft dan ook Traumeel of Pijn compositum kunnen of mogen zijn hoor, ook gezien haar nog jonge leeftijd. Ik wil alleen maar zeggen dat het soms niet zo heel onschuldig is al dat rekken en strekken. Kwestie van kijken naar je eigen hond verder. Veel suc6 met alles!Marlies schreef: Tja, vind het persoonlijk een beetje ver gaan om maar pijnstilling te gaan geven omdat te zien of ze zich dan misschien wel minder vaak uitrekt omdat het eventueel een teken van overbelasting zou kunnen zijn. Dan ga ik liever een keer naar een fysio om iemand er naar te laten kijken.
Hoe vaak uitrekken is normaal?
Moderator: Lizzy
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

Re: Hoe vaak uitrekken is normaal?
Nou ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie van Milo zijn uitrekgedrag vinden. Hij doet het 'gewoon' na het doen van een dutje. Maar hij rekt dan eerst met zijn voorpoten staand en zijn achterpoten gestrekt naar achteren. Vervolgens gaat het kontje omhoog om de voorpoten te strekken naar voren.
Zijn er meer honden die dit zo doen? Kan eventueel wel eens een foto proberen te maken.
Zijn er meer honden die dit zo doen? Kan eventueel wel eens een foto proberen te maken.
-
Marlies
- 2-sterren

- Contacteer:
Ben Kaya ben ik er achter waar het vele rekken vandaan kwam: Stres!
We hebben afgelopen maandag natuurlijk Falcor moeten laten inslapen en sindsdien is ze voor het eerst in haar leven alleen (als enige hond). Op de boerderij waar ze vandaan kwam had ze altijd twee andere honden er nog bij. Ik heb gisteren een leenhondje opgehaald bij mijn vriendin (een HELE enthousiaste vlinderhond kruizing, spring in het veld!) en ze is niet alleen een heel stuk rustiger maar rekt zich nu ook niet meer zo vaak uit. Gewoon meer wat ik van een normale hond zou verwachten.
Ik merkte direct al aan haar dat ze zich alleen niet gelukkig voelde. We gaan nu vanmiddag kijken bij een hond die al vers vlees eet en opzoek is naar een nieuw gouden mandje. Ik hoop dat het was is qua karakter (zoals de mensen omschreven is hij perfect). Dan is ze niet meer alleen.
We hebben afgelopen maandag natuurlijk Falcor moeten laten inslapen en sindsdien is ze voor het eerst in haar leven alleen (als enige hond). Op de boerderij waar ze vandaan kwam had ze altijd twee andere honden er nog bij. Ik heb gisteren een leenhondje opgehaald bij mijn vriendin (een HELE enthousiaste vlinderhond kruizing, spring in het veld!) en ze is niet alleen een heel stuk rustiger maar rekt zich nu ook niet meer zo vaak uit. Gewoon meer wat ik van een normale hond zou verwachten.
Ik merkte direct al aan haar dat ze zich alleen niet gelukkig voelde. We gaan nu vanmiddag kijken bij een hond die al vers vlees eet en opzoek is naar een nieuw gouden mandje. Ik hoop dat het was is qua karakter (zoals de mensen omschreven is hij perfect). Dan is ze niet meer alleen.
Ja Eddie. En als ik haast heb en hij mee moet dan doet ie het gewoon meerdere keren achter elkaar mij aankijkend terwijl ik ongeduldig sta te zuchtenKaatje88 schreef: Nou ben ik ook wel benieuwd naar wat jullie van Milo zijn uitrekgedrag vinden. Hij doet het 'gewoon' na het doen van een dutje. Maar hij rekt dan eerst met zijn voorpoten staand en zijn achterpoten gestrekt naar achteren. Vervolgens gaat het kontje omhoog om de voorpoten te strekken naar voren.
Ik hoop met je meeMarlies schreef: Ben Kaya ben ik er achter waar het vele rekken vandaan kwam: Stres!
Ok wat spannendMarlies schreef: Ben Kaya ben ik er achter waar het vele rekken vandaan kwam: Stres!
Ik hoop dat de klik er is en dat Kaya er een vriendje bij krijgt
Toen Ziggy een darmtorsie had, rekte ze zich heel de tijd uit, ze liep onrustig rond en zat onrustig en verder rekte ze zich continu uit, dus voorpoten strekken en kont omhoog.
Voor mij is veel uitrekken dus erg alarmerend en ik merk dat als Ziggy gasophopingen heeft zij zich ook veel meer uitrekt.
Dit is voor Kaya dus misschien niet van toepassing, maar misschien wel goed om te weten voor andere hondeneigenaren.
Voor mij is veel uitrekken dus erg alarmerend en ik merk dat als Ziggy gasophopingen heeft zij zich ook veel meer uitrekt.
Dit is voor Kaya dus misschien niet van toepassing, maar misschien wel goed om te weten voor andere hondeneigenaren.
klinkt op zich ook best logisch, als ik stress heb gaan mijn nek en rug ook vastzitten.Marlies schreef: Ben Kaya ben ik er achter waar het vele rekken vandaan kwam: Stres!
goh wat spannend, succes, en hopelijk ook veel plezier voor vanmiddag! wat voor hond is het?
-
Marlies
- 2-sterren

- Contacteer:
We hebben er een hond bij! En hij heet Joep! Het is een geweldige lobbes van een Duitse dog. Ik zal later vandaag even wat foto's plaatsen in een nieuw topic om hem voor te stellen!
Het vele rekken is echt helemaal over nu gelukkig. Ze doet het echt alleen nog maar wanneer ik het ook normaal zou verwachten. Ben ik erg blij mee!
Het vele rekken is echt helemaal over nu gelukkig. Ze doet het echt alleen nog maar wanneer ik het ook normaal zou verwachten. Ben ik erg blij mee!
Wat leuk !!!! Heel veel geluk met hem ! ** gaat nu op zoek naar foto's van Joep ***Marlies schreef: We hebben er een hond bij! En hij heet Joep! Het is een geweldige lobbes van een Duitse dog. Ik zal later vandaag even wat foto's plaatsen in een nieuw topic om hem voor te stellen!
-
mysmoothcollies
- 4-sterren

OOOOOOOOh leuk! En fijn dat de oorzaak van het rekken en strekken gevonden is!

Wat leuk!!!
Ben benieuwd naar de foto's!
Ben benieuwd naar de foto's!
-
Marlies
- 2-sterren

- Contacteer:
Joep kun je HIER vinden!
En ik ben ook erg blij dat de oorzaak is gevonden! Ik blijf het natuurlijk nog wel even extra in de gaten houden, maar so far so good!
En ik ben ook erg blij dat de oorzaak is gevonden! Ik blijf het natuurlijk nog wel even extra in de gaten houden, maar so far so good!
Reus is ook een rekker, vooral s ochtends. laat ik hem uit de bench, maar nee hoor, dan kan je niet baasje gedag zeggen, dan moet je eerst je achterpoten.... je voor poten... je ruggetje... je nek... oh als ik nou hier op ga staan jaaa... nog maar een keer. ohja. hallo baas, goedemorgen, ik moest eerst even rekken hoor!
denk dat je je pas zorgen er over hoeft te gaan maken als ze zich ineens veel meer of veel minder uit gaat rekken. hoewel beide ook een positieve ontwikkeling zou zijn, natuurlijk.
denk dat je je pas zorgen er over hoeft te gaan maken als ze zich ineens veel meer of veel minder uit gaat rekken. hoewel beide ook een positieve ontwikkeling zou zijn, natuurlijk.