eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Zou ik geit kunnen onderscheiden van lam of schaap? Nee.
Maar heel eerlijk, ik kan hier ook geen onderscheiding maken in het hart van lam of rund (voorgesneden).
Dus wat dat betreft... in een mix kan je niet zien wat erin zit nee. Maar ik denk dat je toch ook wat vertrouwen moet hebben in de mensen om je heen, en Lupa lijkt me geen bedrijf dat sjoemelt. Ze zouden daar klanten mee kunnen verliezen en ik denk dat ze voor kwaliteit gaan.

Als hij nog 2 weken lotgering krijgt, tja. Daar kan je van alles over zeggen maar als het niet heel acuut is zou ik het ook zo doen.
Op vakantie zijn moet ook leuk zijn, en het is wel makkelijk voeren natuurlijk. Dan kan je na de vakantie op je gemak bestellen, kijken wat ze hebben, hoeveel je moet hebben en welke producten je wel en niet wil geven.
Hoe doe je het met de herkenbaarheid van konijn? Voer je gemalen bot of iets anders?

Elimineren lijkt me inderdaad een gedoe. Maar voor de hond wel het beste denk ik.
Je komt er vast, je bent naar mijn idee al heel goed bezig!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Dank je Hope. Bij lupa hebben ze konijnkarkas rug. Ik hoop dat dat niet zo herkenbaar is, ik denk van niet. Ik vind namelijk dat het hoofd en de poten het als herkenbaar maakt. Ze hebben ook dingen met kop, maar daar wacht ik nog even mee. Ik moet dan alleen wel even nagaan of er vlees zit aan het rug ofdat het echt kaal is.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

de karkas rus stukken zijn mooi bevleesd hoor, prima 50/50 vleesbot, inderdaad niet heel herkenbaar en leuk knagen, aldus Reus.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oke, dat is mooi. Hij mag 550 gram bevleesd bot per dag en hij eet 1100 gram per dag in totaal. Mag ik hem dan ook de ene dag alleen bot geven en dan de andere dag alleen vlees en orgaan, want het gaat om het totaal. Of moeten ze wel elke dag bot krijgen ivm de ontlasting. Zoeen rug karkas is namelijk 1 kilo.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

dat kan wel, maar of je hond zijn buik het daarmee eens is, is nog maar de vraag. overigens kan je dat ontdooit best 1 a 2 dagen goed houden in de koelkast. en dat ik die rugstukken had waren het zakjes van een kilo, maar wel in kleinere stukken. zo niet dan krijg je het heel makkelijk door de helft met een snoeischaar. (overigens kunnen leveringen nog wel eens verschillen, dus ik durf niet 100% zeker te zeggen dat jij hetzelfde product krijgt)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oh, maar als het zo zacht is dat je het met een snoeischaar door kunt krijgen dan is dat geen probleem. En het is helemaal makkelijk als het al stukken zijn.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mirjansen schreef: Oh, maar als het zo zacht is dat je het met een snoeischaar door kunt krijgen dan is dat geen probleem. En het is helemaal makkelijk als het al stukken zijn.
bot wat je niet met de snoeischaar stuk krijgt is ongeschikt om aan je hond te voeren, hanteren veel mensen hier als criterium of bot te hard is of niet.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Handig om te weten.
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

In een kilo konijnenrug karkas van Lupa zitten meerdere kleine karkasjes,
ik bestel ze vaker en ze zijn trouwens heel makkelijk te knippen(snoeischaar).
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oke, dat is handig. Ik dacht dat het van 1 konijn was, omdat je op internet veel hele konijnen ziet.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

mirjansen schreef: Oke, dat is handig. Ik dacht dat het van 1 konijn was, omdat je op internet veel hele konijnen ziet.
jup, dat dacht  ik dus ook. aangenaam verrast dat het al gelijk hap klare stukken voor Reus waren.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Mijn vriezer is eindelijk bijna leeg dus ik kan ga BARfen.  ;D

Ik ben tijdens mijn vakantie met mijn Berner bij Tannetje Koning geweest. Ik had wat adressen opgeschreven waar ik Farmfood fresh kon halen omdat ik niet voldoende mee kon nemen. Toevallig kwam ik in de winkel bij Tannetje terecht. Dus even met haar staan praten over mijn Berner. Daarna heb ik besloten om de kans te 'pakken' en een afspraak bij haar te maken. Anders moet ik extra kosten maken voor benzine geld en nu was ik er toch.
Haar advies is ook barfen, maar dat is logisch. Samen gekeken naar welk dier ik het beste kan geven en ze kwam ook met konijn. Ze raad eend af, omdat de kans groot is dat hij daar ook slecht op reageerd omdat het een gevogelte is en hij allergisch lijkt voor kip. Eigenlijk raad ze voorlopig alle gevogelte af.

Daarnaast heeft ze bach bloesem meegegeven en strezz druppels voor zijn onzekerheid. En jeetje wat werkt dat zeg. Hij kon niet alleen thuis zijn. Als ik weg ging met mijn Golden, dan ging hij janken als een wolf. Nu, sinds de druppels is hij stil. Ik heb hem gefilmd en hij is nog wel onrustig, zit voor het raam te kijken/ wachten op ons en houdt dat uren vol. Maar hij jankt niet meer en zijn hele houding is veel meer ontspannen. Echt een super vooruitgang waar ik heel erg blij mee ben. Daarnaast is hij sowieso in huis meer relax. Het lijkt wel of hij meer ontspannen is en meer zijn rust kan vinden. Hij loopt altijd heel erg achter me aan, dit is denk ik een combi van zijn onzekerheid en ook wel ras eigenschap. Hij loopt nu ook wel achter me aan, maar meer ontspannen. Moeilijk om uit te leggen.
Dus ik ben super blij met het resultaat. En Nienk jou wil ik nog even bedanken. Ik zat er al wel een keer aan te denken om naar iets alternatiefs te kijken. Door je verhaal met Reus heb je me overtuigd om dat te doen. En ik zei ook dat het zo duur is, maar gelukkig vielen de prijzen me bij Tannetje heel erg mee en was het te betalen.
En ja, als ik het eerder had geweten, dan had ik het al veel eerder gedaan. Maar ja, nooit verwacht dat het zo zou helpen. Nu de jeuk nog. Ik ga trouwens een nieuwe topic starten voor hulp bij het samenstellen van zijn dieet.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

nou wat goed om te horen allemaal zeg!

ben erg blij te horen dat mijn verhaal met Reus weer een hond heeft kunnen helpen, zo hoeven we niet allemaal het wiel opnieuw uit te vinden.

veel succes met het dieet, zoals je in het topic van Hope kan lezen kan er al heel gauw resultaat zijn. dat hoeft natuurlijk niet per sé, maar het kan wel.

dikke kans ook dat zijn gedrag nog meer gaat verbeteren naar mate de jeuk beter wordt. ik zou ook onzeker en onrustig worden van al dat gekriebel in/aan mijn lijf.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Oh, ik baal. Net Lupa gesproken hebben ze geen konijnenvlees op het moment. Ze hoopt dat ze het eind volgende week heeft, maar dat is dus niet zeker. Het schijnt dat de leverancier het niet kan leveren. Wat baal ik hiervan zeg. En ik kan konijnenvlees alleen maar bij lupa vinden.
Nou zit ik eraan te denken om tijdelijk even tinlobarfmenu te geven de konijn variant en dan over te gaan op BARF konijn. Maar ik las net ook ergens van iemand die had kiezebrink mix en daar deed de hond het niet goed op, terwijl de hond het met barf wel goed op dat diersoort deed.
Hij heeft zoeen jeuk op het moment, dat ik eigenlijk zo snel mogelijk wil beginnen. Ik hoopte eigenlijk dat ik het as maandag ofzo kon gaan ophalen bij Lupa. He, wat balen zeg.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op vr 16 sep 2011, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Shit, dat is goed dat je dit schrijft zeg, dat ze geen konijnenvlees heeft!
Dan heb ik namelijk echt zeg maar een probleem!
Ik vond het al raar dat ik niets hoorde, maar goed.

Wat goed dat je gaat starten.
Ik zou niet starten met een mix. Zoals de vrouw van Lupa mij uitlegde kan de maag van een konijn voedselresten bevatten waar jou hond niet tegen kan. Daarom geef ik nu halve konijnen. Ze zien er heel erg herkenbaar uit, maar ik ben er nu wel aan gewend geraakt. Het is ook echt heel erg handig. Onze hond van 29 kg krijgt gewoon iedere dag zo'n half konijn.
Niks samenstellen, niks nadenken. Gewoon op tijd uit de vriezer halen ;)
Dus als je snel wil starten en ze heeft nog wel die halve konijnen zou ik daarvoor gaan.

Als ik er aan kan wennen (met mijn 5 hobby konijnen in de tuin) dan kan jij dat vast ook ;)

Plaats reactie