Biologisch Barfen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Biologisch Barfen

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Meike en Daisy schreef: Maar dan nog is melk niet gezond. Het zal vast gezonder zijn dan niet biologische melk, maar dit artikel vertelt dat koemelk gewoon niet gezond is. Sojamelk is een alternatief, maar dan wel biologisch, want de niet-biologische soja is heel erg natuuronvriendelijk.
En dan zijn er weer legio artikelen die zeggen dat soja ongezond is  ;)
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Sarah5 schreef: Hihi dit had ook in de rubriek gepast hoe mensen reageren op het feit dat je vers voert: "onze hond eet al zijn hele leven Bonzo en voelt zich er prima bij"  ;D
Alleen spreek ik nu voor mijzelf,en ik weet precies hoe ik mij voel! ;)
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Jump schreef: Alleen spreek ik nu voor mijzelf,en ik weet precies hoe ik mij voel! ;)
En niet als een Bonzo hondje begrijp ik  :roflmao:
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Helemaaaal niet! Kerngezond  ;D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Jump schreef: Helemaaaal niet! Kerngezond  ;D
Maar zonder zuivel zou je je nog beter voelen :biggrin2:

(Als variant op "op brok doet hij het goed, op vers nog beter")
evds
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evds »

Goed idee.

Ik zie dat wij ook op je lijstje staan.  :D

Maar, we hebben weinig/geen echte barf dingen. Alleen voor mensen  :biggrin2:

Je mag het je hond ook geven hoor, maar het is er niet voor bedoeld want het is allemaal natuurlijk opgegroeid lam  ;)

Soms hebben we wel schaap dingen  (vooral spiervlees)  dat als barf geschikt is maar dat gaat meestal naar de eigen honden  :-\

Misschien dat er nog eens een barf aanbieding komt als we meerder oudere dieren moeten slachten dan zet ik dat wel even in vraag en aanbod.
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

Meike en Daisy schreef: Maar dan nog is melk niet gezond. Het zal vast gezonder zijn dan niet biologische melk, maar dit artikel vertelt dat koemelk gewoon niet gezond is. Sojamelk is een alternatief, maar dan wel biologisch, want de niet-biologische soja is heel erg natuuronvriendelijk.
Mogen ze ook eens een keer gewoon iets hebben wat ze lekker vinden  :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Wat is er eigenlijk nog wél gezond?
Fruit is slecht voor je tanden, de pitjes in aardappelen zijn kankerverwekkend, melk is slecht voor je botten, in al ons voedsel zitten chemische en/of kunstmatige middelen en als we dokter frank moeten geloven moeten we allemaal van het brood af. Onze groenten worden bespoten of verpakt in plastic, veel producten bevatten veel suiker dus komt er nu een light variant die slecht is voor je hart.
Als je overal op wil letten kan ik me niet voorstellen dat je nog optimaal kan genieten en dan is je leven straks voorbij voor je er erg in hebt.
Dát lijkt me pas jammer!
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Hope schreef: Wat is er eigenlijk nog wél gezond?
Fruit is slecht voor je tanden, de pitjes in aardappelen zijn kankerverwekkend, melk is slecht voor je botten, in al ons voedsel zitten chemische en/of kunstmatige middelen en als we dokter frank moeten geloven moeten we allemaal van het brood af. Onze groenten worden bespoten of verpakt in plastic, veel producten bevatten veel suiker dus komt er nu een light variant die slecht is voor je hart.
Als je overal op wil letten kan ik me niet voorstellen dat je nog optimaal kan genieten en dan is je leven straks voorbij voor je er erg in hebt.
Dát lijkt me pas jammer!
Ik wou al zeggen:een leven zonder koekjes,chocola en pasta is geen leven voor mij! :biggrin2:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Zo, ik heb vandaag 60 kilo barfbaars opgehaald, allemaal artikelen afkomstig van kleine, lokale boeren waar het vee nog vrolijk in de wei loopt, en van echt wild wild. Omgerekend heb ik gemiddeld 3,34 € per kilo betaald, vond ik voor biokwaliteit heel redelijk.

Morgen komt nog een partij biologische kalkoennekken en biologische kipkarkassen, die respectievelijk 1,80 € en 2,80 € de kilo kosten, wat het gemiddelde ook nog doet zakken. Valt me mee dus, bio/wild barfen, zeker voor Duitse maatstaven. Ikke blij!
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Anne in Duitsland schreef: Zo, ik heb vandaag 60 kilo barfbaars opgehaald, allemaal artikelen afkomstig van kleine, lokale boeren waar het vee nog vrolijk in de wei loopt, en van echt wild wild. Omgerekend heb ik gemiddeld 3,34 € per kilo betaald, vond ik voor biokwaliteit heel redelijk.

Morgen komt nog een partij biologische kalkoennekken en biologische kipkarkassen, die respectievelijk 1,80 € en 2,80 € de kilo kosten, wat het gemiddelde ook nog doet zakken. Valt me mee dus, bio/wild barfen, zeker voor Duitse maatstaven. Ikke blij!
Wauw! Goed geregeld!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Jump schreef: Ik wou al zeggen:een leven zonder koekjes,chocola en pasta is geen leven voor mij! :biggrin2:
Koekjes en pasta kan ik heel prima missen, maar ik krijg dan ook pijn in m'n maag en darmen van meel. En chocola mag best van Dr Frank, alleen niet in de afval-fase  ;)

Overigens ben ik dus door het Dr Frank-dieet er achter gekomen dat ik maagpijn krijg van suiker, zelfs zo erg dt de ha vond dat ik de rest van m'n leven aan de Omeprazol moest. Geen suiker meer - maag gedraagt zich prima. En ook door Dr Frank ontdekt dat ik veel last van m'n darmen krijg van granen in allerlei vormen, vooral de volkoren varianten. Toen ik nog brood at dacht ik dat het normaal was, pijn in de buik, gasvorming, opgeblazen buik, krampen enz. Nu weet ik beter.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, dat is iets om over na te denken...

Ik heb zelf ook de laatste jaren vaak buikpijn.  Onverklaarbaar.
Als kind had ik dat wel niet, maar wel altijd last van winderigheid  :-[

Fijn om te weten en toch in de toekomst rekening mee te gaan houden.
Deesje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Deesje »

Jump schreef: Je moet niet alles voor 100% waar aannemen alleen omdat er onderzoek gedaan is en er artikelen over verschijnen.
Ik neem al mijn hele leven veel melk producten tot mij en ik voel me er prima bij!
wacht nog maar wat jaartjes af ja.. er is wetenschappelijk bewijs voor verschillende aandoeningen die aan melkconsumptie 'hangen'; osteoporose, diabetes, vitaminen/mineralendeficientie, los van de lactoseintolerantie die ieder mens heeft omdat we geen babies meer zijn en niet gemaakt zijn om melk te verwerken, laat staan de melk van een ander wezen..

helaas is ook ons lichaam zo gemaakt dat we veel dingen voor lief kunnen nemen.. klachten zijn meestal niet gigantisch en heel handig aan andere dingen te linken, dan krijg je er pillen voor en is het hele riedeltje rond..

ik merk dat veel mensen eten om te eten en niet als voeding.. tuurlijk mag het lekker zijn maar dat kan ook nog wel gezond.. iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij wil, wat hij wil investeren maar ik kies met heel veel plezier en heerlijk eten voor een 'gezond' eetpatroon, geen melk, geen gluten en geen geraffineerde 'zooi'.. overal zit suiker in.. chocolade kan zoooo gezond zijn maar dan moet je niet die hebben met suiker als hoofdingredient, want dat werkt niet....
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Meike en Daisy schreef: Wauw! Goed geregeld!
En het mooiste is dat ik voldoende soorten heb, ondanks dat het bio/wild is: rund, paard, geit, schaap voor vlees en orgaan, ree, kalkoen en kip voor bot.

Staftime, if you're out there: bedankt dat je het topic onder de aandacht hebt gebracht! Ik dacht altijd dat biobarfen niet haalbaar was voor ons, qua soorten en prijzen (uiteindelijk moet ik er drie grote honden en een twee katten van voeren), maar dat valt dus alleszins mee! :-*

Gesloten