kleine konijnen?
Moderator: Lizzy
Re: kleine konijnen?
haha ok, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn.
Je kunt hem rustig een heel konijn geven. Hij houdt ws zelf op met eten als hij genoeg heeft en zijn buik dik en rond is. De volgende dag gewoon vasten. Je kunt dan wel wat yoghurt en een rauw ei geven om het gal spugen te voorkomen.nienk schreef: weet iemand een adresje waar ik aan kleine konijnen kan komen? Lupa heeft babykonijntjes van 40-60 gram, Kiezebrink levert konijnen vanaf een kilo. ik zou reus graag eens een hele prooi geven. (kwartel vindt ie vies) dus ik ben op zoek naar konijnen die maximaal ongeveer 350 gram wegen.
Wacht maar tot Sally een wilde en kan krijgen.. die lust ze wel. Mijn honden lusten die witte van Kiezebrink ook niet.Lonaa schreef: Pens en stront is toch geen vergelijking met een rat?
Pens en stront is VEEL lekkerder.
Sally moet iig geen rat. ook geen kwartels en duiven.
De konijnen die ik momenteel in de vriezer heb liggen vind ik zelf ideaal.
Ze hebben geen maag en darmen meer (en dat vind ik wel fijn, met het oog op elimineren, aangezien ik niet weet wat die konijnen voor voer krijgen) en ook geen huid.
Wel een kop en pootjes. Die je er volgens onze hond echt fantastisch makkelijk af kan draaien
Onze labrador heeft er een kwartier werk mee. Dat is echt een record!
Ze hebben geen maag en darmen meer (en dat vind ik wel fijn, met het oog op elimineren, aangezien ik niet weet wat die konijnen voor voer krijgen) en ook geen huid.
Wel een kop en pootjes. Die je er volgens onze hond echt fantastisch makkelijk af kan draaien
Onze labrador heeft er een kwartier werk mee. Dat is echt een record!
Wilde rat, kwartel en duif heeft ze inderdaad nog niet gevangen wild konijn wel... hoewel ze dat bij de duiven heel erg hard probeert. Ze is er nog niet achter dat al rennend en blaffend op duiven afstuiven niet de beste manier is...Aquillo schreef: Wacht maar tot Sally een wilde en kan krijgen.. die lust ze wel. Mijn honden lusten die witte van Kiezebrink ook niet.
-
Martine-Tom
Ohja idd dat kan ook, Tom heeft af en toe een lopend buffet (alle restjes worden dan buiten gelegd en mag hij eten tot hij erbij neervaltAquillo schreef: Je kunt hem rustig een heel konijn geven. Hij houdt ws zelf op met eten als hij genoeg heeft en zijn buik dik en rond is. De volgende dag gewoon vasten. Je kunt dan wel wat yoghurt en een rauw ei geven om het gal spugen te voorkomen.
Hij eet normaal 120 tot 140 gram, tijdens lopend buffet eet hij soms wel 3 ons of meer, de dag erna eet hij wel snoepjes maar eten kan ik net zo goed weghalen want dat doet hij toch niet.
Ik zou het denk ik ook eens een keer gewoon proberen, kijk waar je de kleinste kan krijgen, weeg hem voor en na de slachtpartij
En dan zie je wel wat hij gegeten heeft en of hij de dag erna moet vasten of niet
Mijn hond eet kwartel duif rat en konijn qua hele prooi. Ze heeft ook weleens kuikens en muizen op. Maar als mijn kat thuiskomt met vogels (ook duiven) of muizen dan eet ze (hond) dat niet (geen van allen trouwens) Daar ben ik per ongeluk achter gekomen niet dat ik heb geprobeerd de zelfgevangen prooi aan ze te voeren natuurlijk ivm vergiftiging. Ik denk dus niet dat je bang hoeft te zijn ze dooie ratten van straat plots gaat eten. Hooguit mee spelen schat ik in. Wat ik merk qua prooidieren vs barfen voeren is de ontlastingsgeur. Bij barf kan het echt nogal ehh niet zo lekker ruiken, maar als ze een dagje prooi heeft gegeten ruik je niks.
Oja als ik konijn voer krijgt ze tegenwoordig alles in 1x na haar laatste wandeling (ze is nu 5 maanden en geef haar vanaf heden 2x per dag te eten) Hiervoor snee ik het konijn door de helft en gaf het in 2x. Zeker met een wat oudere hond zou ik alles in 1x voeren eventueel vasten de dag erna. Nu laat ik haar 1 maaltijd vasten wat volgens mij de manier van vasten is voor pups.
hmm ja dat buikje vol eten, ik vind dat toch een beetje eng ofzo. weet eigenlijk niet waarom, want Reus eet hartstikke rustig, dus ik denk echt wel dat hij inderdaad stopt als hij genoeg gehad heeft. voorheen deed hij met grote lamsbotjes ook wel een deel begraven bij mn ouders in de tuin, als het te veel was. toen was hij niet gewend aan grotere porties.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Mijn ouwe Taartje ving muizen, konijnen en ratten. De muizen gingen hapslikpiep naar binnen, alleen de woelmuizen en spitsmuizen bleven liggen, mollen beet ze wel dood maar at ze niet op. Wilde konijnen gingen ook op (mocht ze niet vangen maar ze was een snelle dame) maar zieke konijnen bleef ze af. En ratten beet ze dood maar at ze niet op.
Is niet eng hoor. Een hondenmaag is heel rekbaar en kan veel hebben. Dit is net als bij de wolf bedoeld om op momenten dat er veel voedsel voorradig is zoveel mogelijk te kunnen eten. Immers de volgende dag kan er wel helemaal niets op het pad komen dat gegeten kan worden. Dit is dus een zeer natuurlijke gang van zaken.. Vasten. mss dat er dan wel een muis of wat bessen worden gegeten, maar meer ook niet.nienk schreef: hmm ja dat buikje vol eten, ik vind dat toch een beetje eng ofzo. weet eigenlijk niet waarom, want Reus eet hartstikke rustig, dus ik denk echt wel dat hij inderdaad stopt als hij genoeg gehad heeft. voorheen deed hij met grote lamsbotjes ook wel een deel begraven bij mn ouders in de tuin, als het te veel was. toen was hij niet gewend aan grotere porties.
Ws lust ze de duif niet.. hier wordt duif absoluut niet gegeten. Aquillo heeft jaren geleden ooit een duif uit de lucht gegrist als een kat. Die was direct dood. maar eten ho maar. (ik had m mee naar huis genomen omdat ik anders vond dat het duifje voor niets was gestorven.. Maar mijnheer blieft geen duif. Hij vangt ze nu ook niet meer, maar als het lukt jaagt ie ze samen met Estrella wel de stuipen op het lijf. Ik heb het een tijdje geleden nog eens geprobeert. Duiven van de poelier te voeren.. nou allebei de podjes halen hun neus er voor op. even aan likken ruiken een hapje proberen en dan uitspugen. En zelfs als ze het zien weglopen en er ver uit de buurt blijven. Ik heb ze toen maar in stukken gehakt en gedroogd. Raad eens.. toen aten ze het wel.Lonaa schreef: Wilde rat, kwartel en duif heeft ze inderdaad nog niet gevangen wild konijn wel... hoewel ze dat bij de duiven heel erg hard probeert. Ze is er nog niet achter dat al rennend en blaffend op duiven afstuiven niet de beste manier is...
Kiezenbrink ratten en konijnen eten ze niet.. Dit zijn konijnen die intensief gehouden zijn in draadkooien en brokgevoerd. Speciaal voor gefokt als prooidier voor carnivore dieren in de dierentuin. Deze vinden ze absoluut niet eetbaar. Met andere konijnen uit de overtolligheid geslacht (want rammelaars of ex voedsters) die uit de kleur of rasfokkerij komen en vaak beter geleefd hebben.. ruim en op stro,hebben ze totaal geen problemen en eten die dus heel erg graag. Het enige die konijnen wel eens een hele dikke angoravacht hebben. Die haal ik er grotendeels af omdat die dikke haren net iets te veel van het goede zijn.