Verharen is weer aan het verergeren/ anti shed

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Verharen is weer aan het verergeren/ anti shed

Lil

Bericht door Lil »

ik heb hier een hond die al 10 jaar de grote plukken achter laat waar hij loopt en hij is de rust zelve. Een actieve hond, maar prikkels... bijna niets kan hem van zijn stuk brengen. Wel al jaren spijsverteringsproblemen. Het is daar binnen in helaas door br*k ernstig naar de haaien gegaan.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Franki99 schreef: Hoi,

Hierbij mijn eerste reactie ooit op Barfplaats. Dat er nog vele mogen volgen!

Ik volg zelf de opleiding tot veterinair homeopaat voor dieren. Ik denk dat ik dus tegen sommige zaken anders aan kijken dan anderen,
maar dat kan soms handig zijn denk ik  ;)

Over je hond: een hond die enorm veel en langdurig verhaart.
In mijn ogen heeft  kan dat met stress te maken hebben  veroorzaakt door externe omstandigheden.
Ik zou met een GT aan stressreductie gaan doen, echt daarop richten.
Daarnaast denk ik dat er misschien sprake kan zijn van een orgaan dat uit balans is. De nieren hebben te maken met emoties, en dus ook stress.
In de nieren wordt immers ook adrenaline aangemaakt. Daarnaast kan de lever ook het probleem zijn, waardoor afval stoffen via de huid naar buiten komen. Meestal is dit via de huid zelf, maar misschien reageert jou hond erop zijn manier op door zijn haren  te verliezen.
Misschien dat een goeie osteopaat kan "voelen" of er iets met deze organen aan de hand is.
Daarnaast kan homeopathie ook bijdragen aan homeostase (het hele lichaam is in balans).

Je voert al Barf en kvv dus daar kan het (bijna) niet aanliggen.
Misschien heb je wat aan deze tips
Overigens kunnen de diverse "alternatieve" therapieren ook helpen bij gedragsproblemen. Zeker samen met een GT kunnen ze minimaal "de scherpe randjes" eraf halen.

Hopelijk heb je wat aan deze tips ....
Interessant! En hoewel je nooit kunt generaliseren, ben ik met je eens dat stress zeker een grote factor kan zijn. Ik heb zelfs het gevoel dat heel veel huidproblemen door stress worden veroorzaakt.....

Leuk trouwens, dat je de opleiding volgt. Mag ik vragen waar? (ik heb zelf ook 2 opleidingen gevolgd dus vandaar mijn interesse).
Franki99
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Franki99 »

Ik ben inderdaad nieuw op Barfplaats.
Kan ik me ergens voorstellen?

Ik volg de opleiding tot homeopaat voor dieren aan he VHCN te Lochem.
Theoretisch ben ik klaar, samen met mijn vrouw ben ik bezig met onze scriptie.
We gaan kijken of homeopathie kan helpen om stress bij asielhonden kan verminderen of wegnemen.
Dit onderzoek, waarbij we 10 honden gaan behandelen, doen we in het dierenasiel 't Noordbroek in Almelo.
Daarnaast nog een paar casusdieren onder supervisie behandelen en we kunnen afstuderen.
Dat willen we halverwege volgend jaar doen.
Ik ga overigens in januari starten met een opleiding tot gedragstherapeut voor katten bij Gaus.
We hebben zelf 3 honden en 7 katten, die allen kvv te eten krijgen (Carnibest, Smuldier, Darf). De honden en katten krijgen soms eendagskeukens en de grootste hond krijgt ook kipkarkassen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Franki99 schreef: Ik ben inderdaad nieuw op Barfplaats.
Kan ik me ergens voorstellen?

Ik volg de opleiding tot homeopaat voor dieren aan he VHCN te Lochem.
Theoretisch ben ik klaar, samen met mijn vrouw ben ik bezig met onze scriptie.
We gaan kijken of homeopathie kan helpen om stress bij asielhonden kan verminderen of wegnemen.
Dit onderzoek, waarbij we 10 honden gaan behandelen, doen we in het dierenasiel 't Noordbroek in Almelo.
Daarnaast nog een paar casusdieren onder supervisie behandelen en we kunnen afstuderen.
Dat willen we halverwege volgend jaar doen.
Ik ga overigens in januari starten met een opleiding tot gedragstherapeut voor katten bij Gaus.
We hebben zelf 3 honden en 7 katten, die allen kvv te eten krijgen (Carnibest, Smuldier, Darf). De honden en katten krijgen soms eendagskeukens en de grootste hond krijgt ook kipkarkassen.
Voorstellen mag in het eerste bericht/vraag die je post.
Aha, bij het VHCN! Is het goed bevallen?
Franki99
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Franki99 »

Hoi,
Bij deze dan mijn officiele voorstelronde.
Ik ben Frank Gerards, 37 jaar. Ik woon in Nijverdal en ben getrouwd met Mariska.
We wonen samen met onze 3 honden (Nina (uit Spanje), Semra(uit Turkije) en Meggie (uit Thailand en onze 7 katten.
Dit zijn Tara (uit Apeldoorn), Kerkyra (uit Griekenland), Amiga (uit Deventer), Olivia (Turkije), Bikkel (Turkije), Jasper (Almelo) en Sola (Griekenland).
Een multi-culti groepje dus, welke allemaal harmonieus samenleven!
We hebben een zwak voor "kneusjes". Dus een aantal dieren zijn niet meer helemaal compleet: Meggie mist haar voorpoot, Amiga een oogje, Olivia een oogje, Bikkel zijn achterpoot en staart en Sola zit waarschijnlijk alleen nog maar contouren.
Het is super te zien hoe dieren zich aanpassen aan hun "handicap". Ze leven gewoon in het nu en doen gewoon alles wat ze willen.

Samen met Mariska doe ik de opleiding tot homeopaat voor dieren aan het VHCN te Lochem. We zijn theoretisch klaar, zijn nog bezig met casusdieren en het schrijven van onze scriptie (zoals gezegd in 't Noordbroek in Almelo). We willen heel graag eigen praktijk gaan starten. Overigens starten we per 1/10 als verkooppunt van DARF EKO kvv!
Ik start in januari met de opleiding tot kattengedragsdeskundige en Mariska zit te denken aan een opleiding tot honden/kattentrimmer.

Verder ben ik vrijwilliger voor Stichting AAI (www.stichtingaai.nl). AAI haalt honden en katten uit Griekenland, Spanje en Turkije om ze hier een beter leven te bieden. Daarnaast zorgen ze voor sterilisatieprojecten en voorlichting in genoemde landen. Ik screen mensen die belangstelling hebben voor een hond of kat.
Mariska is bestuurslid van Stichting SOI DOG (www.soidog.org). Een soortgelijke stichting als AAI, maar dan in Thailand. Via SoiDog hebben we onze hond Meggie ook naar Nederland kunnen halen.
Verder doe ik aan agility met Nina, bij KC almelo.

Het is goed bevallen op he VHCN hoor. Het is een opleiding die je leven verandert. Tegen veel dingen ga je anders aankijken, niet alleen tegen ziekte en gezondheid. Je krijgt veel homeopatihelessen, gedragslessen en medische vakken.
We zijn de eerste lichting die het hele VHCN heeft doorgelopen. "Achter" ons zijn een nieuw 1e jaar, een 2e jaar en 3e jaars.
Het gaat dus goed met de opleiding. Ook nu we theoretisch klaar zijn, hou je verbinding met de opleiding door zogenaamde intervisie. Speciale dagen waarop je vragen kunt stellen over cassussen of patienten etc.

Nou dat was het wel  geloof. Zoals gezegd eten ze bij ons allemaal kvv. Meestal tot nu Carnibest en Smuldier. Maar straks alleen nog maar Darf. Als ze het allemaal eten willen tenminste...  ;)

Plaats reactie