Ropadog

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ropadog

carolineG
1-ster
1-ster

Bericht door carolineG »

[quote="Limpy"]
En die kruiden en olietjes dan? Zijn toevoegingen.....
[/quote]

je hebt gelijk dat zijn idd toevoegingen.
maar in mijn ogen wel toevoegingen die een positieve bijdragen leveren
Lil

Bericht door Lil »

[quote="carolineG"]
maar in mijn ogen wel toevoegingen die een positieve bijdragen leveren
[/quote]

welke bijdragen?
Limpy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Limpy »

Precies mijn gedachte!
Als ik graag kruiden wil toevoegen voor een bepaalde aandoening of zo zou ik die er liever zelf in doen en dan specefiek per dier gedoseert, hoef het er niet standaard in te hebben.
Leuk dat ze meedenken maar in dit geval overbodig.
Jeanine1984
1-ster
1-ster

Bericht door Jeanine1984 »

http://ropa-productions.com/nl/ingredie ... c3%ab+vera

Op bovenstaande klink kun je per natuurlijke toevoeging lezen waar ze goed voor zijn.

Door de toevoegingen ruikt het vlees ook best kruidig. Daarom zou ik het wel pas gaan voeren als de hond al gewend is aan 'gewoon' kvv omdat sommige honden extra moeten wennen aan de kruidige geur. Zelf vind ik het wel lekker ruiken  ;).
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

[quote="Jeanine1984"]

Op bovenstaande klink kun je per natuurlijke toevoeging lezen waar ze goed voor zijn.

Door de toevoegingen ruikt het vlees ook best kruidig. Daarom zou ik het wel pas gaan voeren als de hond al gewend is aan 'gewoon' kvv omdat sommige honden extra moeten wennen aan de kruidige geur. Zelf vind ik het wel lekker ruiken  ;).
[/quote]

Ik wil je aanraden dit spul NIET aan je katten te geven.
Aloe vera is giftig voor katten en ik dacht pepermunt ook. Zeewier is voor katten niet geschikt vanwege hun gevoelige nieren.
Ik dacht dat er ook iets met angelica (engelwortel) was, voor honden en/of katten.
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

[quote="koekje"]
Ik wil je aanraden dit spul NIET aan je katten te geven.
Aloe vera is giftig voor katten en ik dacht pepermunt ook. Zeewier is voor katten niet geschikt vanwege hun gevoelige nieren.
Ik dacht dat er ook iets met angelica (engelwortel) was, voor honden en/of katten.
[/quote]RopaDog is toch niet voor katten ??? :)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De meeste(alle?) kvv's zijn ook voor katten geschikt, zolang ze het maar eten. Jeanine1984 zit ook in de katten&kvv-afdeling en zei dat ze zowel haar hond als de katten later op natudog en/of ropadog wilde zetten. Natudog weet ik niet, maar ropadog is dus niet geschikt voor katten.
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Oh dat is nieuw voor mij. Natudog bevat ook aloe vera, dus ook niet geschikt voor katten dus!
Jeanine1984
1-ster
1-ster

Ik wil mijn katten niet op de hondenversie van Natudog/Ropadog zetten, maar Ropadog en Natudog komen binnenkort ook met kvv voor katten en daar wil ik ze uiteindelijk op zetten. Ik zal wel in de gaten houden of de ingrediënten die jullie zojuist noemden daar niet in zitten. Ik verwacht van niet want het lijkt me dat de makers van dit voer dat ook wel weten, maar uiteraard lees ik dat dan wel eerst voor ik ze dat dan zou gaan geven.
Zootje
1-ster
1-ster

Bericht door Zootje »

Waarom zou je je katten hierop zetten als er gewoon KVV voor katten is? Probleem opgelost  ;)
Jeanine1984
1-ster
1-ster

[quote="Zootje"]
Waarom zou je je katten hierop zetten als er gewoon KVV voor katten is? Probleem opgelost  ;)
[/quote]

Lees mijn berichten eens goed voordat je reageert! Ik leg het nog 1x uit:
Ten eerste: Omdat ik het voor inkoopsprijs op mijn werk kan krijgen.
Ten tweede: Ropadog komt met een kvv voor katten.
Ten derde: Ik had geen probleem, ik vertelde dit alleen maar.

Sorry voor mijn felheid, maar wat ik hierboven zeg heb ik nu al voor de 3e keer ofzo uitgelegd  :o.
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hier weigeren de katten steevast de kattenversies van diverse kvv-merken te eten 8)
En ik moet zeggen dat het wel erg gemakkelijk is om het hele beestenspul hetzelfde per keer te voeren ;)
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Jeanine1984"]

Door de toevoegingen ruikt het vlees ook best kruidig. Daarom zou ik het wel pas gaan voeren als de hond al gewend is aan 'gewoon' kvv omdat sommige honden extra moeten wennen aan de kruidige geur. Zelf vind ik het wel lekker ruiken  ;).
[/quote]

Ja, heel leuk maar mijn principe is gewoon: ik geef zo iets als de dieren ergens last van hebben en anders niet. De doseringen moeten dan ook heel anders zijn. Ik vind het namelijk niet jofel om een vochtafdrijver of ontstekingsremmer te geven als ik zeker weet dat mijn hond geen ontstekingen heeft en al helemaal geen vocht te veel heeft. Maar dat is een persoonlijke keuze  ;)
M.P
4-sterren
4-sterren

Bericht door M.P »

deze voeding geef ik niet aan mijn honden , zeker niet waar ik mee fok , al die kruiden en dergelijke , ik weet het niet hoor....

groetjes
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Lil"]
Ja, heel leuk maar mijn principe is gewoon: ik geef zo iets als de dieren ergens last van hebben en anders niet. De doseringen moeten dan ook heel anders zijn. Ik vind het namelijk niet jofel om een vochtafdrijver of ontstekingsremmer te geven als ik zeker weet dat mijn hond geen ontstekingen heeft en al helemaal geen vocht te veel heeft. Maar dat is een persoonlijke keuze  ;)
[/quote]
eens...
je gaat niet preventief ontstekingsremmers ed geven..

Plaats reactie