mergpijp van soepvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: mergpijp van soepvlees

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, hier heeft een van mijn honden ooit bijna het loodje gelegd door een buffelhuid. Dus die dingen vind ik ook ongeschikt. Ik zou nog eerder een runderstrot geven (vers/rauw, dus niet gedroogd ofzo) dan zo'n buffelhuid.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

zo heeft iedereen wel een ervaring en/of verhaal van een hond die in bepaald kauwmateriaal (bijna) gestikt is. er zullen ook zat mensen zijn die verhalen kennen van honden die stikken in een kipkarkas of eendennek. iedere hond en ieder mens kan zich verslikken in het meest lullige dingetje, of dat nou een eng ding als een runder knook is of van mijn part een zelf gedroogd stukje lamshart. feit is  natuurlijk dat met ieder kauw ding voorzichtigheid geboden is.  dus, let gewoon goed op je hond en geef hem waar van jij denkt dat het goed gaat. belangrijk is dat je hond rustig kan eten, zijn gewone eten, maar ook zijn knaagjes. dus geef hem een rustige plek, zorg dat hij weet dat zijn kluif van hem is en dat je het echt niet af pakt. gulzigheid is gevaarlijker dan welke enge kluif dan ook.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Hier zijn ze best lang bezig met een flinke runderstrot maar soms wil je ook wel eens gewoon iets "toe" geven als een extra verwennerij. Oren zijn hier dan favoriet en ze peuzelen het gewoon beetje bij beetje op, zelfs die schrokhalzen van mij.  :D
orinake
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door orinake »

Goh ALLES kan tot de dood van je hond leiden... Ik heb hier van de week ook een van de teven moeten helpen ze...
Eendennekken, ze bijt er een stuk van en ze pakt nog een stuk en dat blijft tussen haar tanden steken... Khebt er ook van tussen mogen prutsen...
Is eendennek nu gevaalijk? neen gewoon stom toeval...
Dat is ook een reden waarom ik nooit botwerk geef als ik neit in de buurt ben...

Mergpijpen: hier krijgen ze dat af en toe wel eens (als men buur ze komt binnensteken), maar dan idd om het merg uit te halen, van zodra ik zie dat dat er uit is gaan ze weg. De dag dat ze die krijgen als bezigheid krijgen ze ook standaard spiervlees en orgaan als eten en geen vleesbot. (tot nu toe) geen problemen mee gehad.
Al blijft het opletten...
Mijn honden kregen runderribben en paardenvoorvoet ook... Dat aten ze ook zonder problemen tot ik hier las dat het te hard was...
In geval van paard = ja want dat bot bleef liggen. De runderribben bleef nooit wat van over.
Toch bestel ik ze niet meer omdat er voldoende alternatieven zijn...
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

orinake schreef: Goh ALLES kan tot de dood van je hond leiden... Ik heb hier van de week ook een van de teven moeten helpen ze...
Eendennekken, ze bijt er een stuk van en ze pakt nog een stuk en dat blijft tussen haar tanden steken... Khebt er ook van tussen mogen prutsen...
Is eendennek nu gevaalijk? neen gewoon stom toeval...
Dat is ook een reden waarom ik nooit botwerk geef als ik neit in de buurt ben...

Mergpijpen: hier krijgen ze dat af en toe wel eens (als men buur ze komt binnensteken), maar dan idd om het merg uit te halen, van zodra ik zie dat dat er uit is gaan ze weg. De dag dat ze die krijgen als bezigheid krijgen ze ook standaard spiervlees en orgaan als eten en geen vleesbot. (tot nu toe) geen problemen mee gehad.
Al blijft het opletten...
Mijn honden kregen runderribben en paardenvoorvoet ook... Dat aten ze ook zonder problemen tot ik hier las dat het te hard was...
In geval van paard = ja want dat bot bleef liggen. De runderribben bleef nooit wat van over.
Toch bestel ik ze niet meer omdat er voldoende alternatieven zijn...
Ik geef zelf geen te hard bot, maar ook Duitse barfers beschouwen runderribben en dragende delen als stinknormaal barfmateriaal, inderdaad. Bij ons op de hondenschool zijn er veel barfers omdat de trainers barfen en twee keer per jaar een voorlichtingsavond geven. Ook laten ze eens in de zoveel maanden een barfleverancier langskomen met een busje vol botten en vlees, en echt, het eerste waar ze met z'n allen op duiken zijn runderpoten die in de lengte doormidden zijn gezaagd, met het kogelgewricht er nog aan. :-X Ik sta er echt iedere keer weer versteld van, en als ik er iets van zeg, kijken ze me allemaal niet-begrijpend aan... Mergpijpen zijn ook zeer gewild hier, en toen ik laatst van een andere barfleverancier gratis 3 kilo reepootjes (met hoef) had gekregen omdat ik haar in één klap van 40 kilo reevlees had afgeholpen, was het geen enkel probleem die pootjes aan een medebarfer kwijt te raken... 's Lands wijs, 's lands eer? Ik hou me in ieder geval liever aan de adviezen van barfplaats, en neem dan op de koop toe dat ik door andere barfers hier een tikje meewarig word aangekeken. :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef: Ik geef zelf geen te hard bot, maar ook Duitse barfers beschouwen runderribben en dragende delen als stinknormaal barfmateriaal, inderdaad. Bij ons op de hondenschool zijn er veel barfers omdat de trainers barfen en twee keer per jaar een voorlichtingsavond geven. Ook laten ze eens in de zoveel maanden een barfleverancier langskomen met een busje vol botten en vlees, en echt, het eerste waar ze met z'n allen op duiken zijn runderpoten die in de lengte doormidden zijn gezaagd, met het kogelgewricht er nog aan. :-X Ik sta er echt iedere keer weer versteld van, en als ik er iets van zeg, kijken ze me allemaal niet-begrijpend aan... Mergpijpen zijn ook zeer gewild hier, en toen ik laatst van een andere barfleverancier gratis 3 kilo reepootjes (met hoef) had gekregen omdat ik haar in één klap van 40 kilo reevlees had afgeholpen, was het geen enkel probleem die pootjes aan een medebarfer kwijt te raken... 's Lands wijs, 's lands eer? Ik hou me in ieder geval liever aan de adviezen van barfplaats, en neem dan op de koop toe dat ik door andere barfers hier een tikje meewarig word aangekeken. :biggrin2:
De fokker van Biscuit is een Duitse barfer maar vindt dit net zo min geschikt barfmateriaal als jij en ik en dat heb ik haar niet ingefluisterd :biggrin2:

Sterker nog, zij voert alleen vleesbot van kleine dieren en niet eens lam en geit. En zij niet alleen, een aantal van haar Duitse vriendinnen idem.

Dus ook niet de hele Duitse BARF stroming vindt dit normaal hoor, gelukkig.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef: De fokker van Biscuit is een Duitse barfer maar vindt dit net zo min geschikt barfmateriaal als jij en ik en dat heb ik haar niet ingefluisterd :biggrin2:

Sterker nog, zij voert alleen vleesbot van kleine dieren en niet eens lam en geit. En zij niet alleen, een aantal van haar Duitse vriendinnen idem.

Dus ook niet de hele Duitse BARF stroming vindt dit normaal hoor, gelukkig.
Ha, gelukkig! Helaas zijn ze in onze uithoek nog niet zo verlicht; hier krijg ik informatiemateriaal in handen gedrukt van barfleveranciers waarin runderkeelkoppen (strotten?) het ideale barfbot worden genoemd omdat ze uitstekende calciumleveranciers zijn en je hond er toch niet verstopt van raakt, en waarin kalfsribben van harte worden aanbevolen omdat ze hond er zo lekker lang op kan kauwen... :-X
Ik ben van plan de eerstvolgende keer naar zo'n barfvoorlichtingsavondje van de hondenschool te gaan en daar "het Duitse verhaal" eens van A tot Z aan te horen. Rekenmachine en een e-reader met Inleiding in de Raketwetenschap mee natuurlijk... ;D

PS/ Die fokster van Biscuit, is dat niet stiekem een Engelanderin? Ik was op je website vandaag voor de video van Linga met de dremel, en meende een Engelse naam te zien?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef: Ha, gelukkig! Helaas zijn ze in onze uithoek nog niet zo verlicht; hier krijg ik informatiemateriaal in handen gedrukt van barfleveranciers waarin runderkeelkoppen (strotten?) het ideale barfbot worden genoemd omdat ze uitstekende calciumleveranciers zijn en je hond er toch niet verstopt van raakt, en waarin kalfsribben van harte worden aanbevolen omdat ze hond er zo lekker lang op kan kauwen... :-X
Ik ben van plan de eerstvolgende keer naar zo'n barfvoorlichtingsavondje van de hondenschool te gaan en daar "het Duitse verhaal" eens van A tot Z aan te horen. Rekenmachine en een e-reader met Inleiding in de Raketwetenschap mee natuurlijk... ;D

PS/ Die fokster van Biscuit, is dat niet stiekem een Engelanderin? Ik was op je website vandaag voor de video van Linga met de dremel, en meende een Engelse naam te zien?
De fokker van Biscuit is Duitse maar getrouwd met een Engelsman. Vandaar de achternaam. Haar vriendinnen zijn ook Duitse.
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Anne in Duitsland schreef: PS/ Die fokster van Biscuit, is dat niet stiekem een Engelanderin? Ik was op je website vandaag voor de video van Linga met de dremel, en meende een Engelse naam te zien?
Heb gezocht op de website voor video met dremel maar kan het niet vinden?  :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Claudia N schreef: Heb gezocht op de website voor video met dremel maar kan het niet vinden?  :-\
http://www.siamsa.nl/nl/onze-honden/linga.html?start=3
Poedelpret
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Poedelpret »

Dank!
Aradia
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Aradia »

Suzanne schreef: Dat IS ook zo; maar dat maakt het nog niet geschikt.
Evenmin de "dino-botten" uit de dierenwinkel.

Denk dan eerder aan een kauwstaaf van geperste huid ofzo.... dat kan in ieder geval geen kwaad...

Suzanne
Daar gaat mijn hond zoveel van drinken en plassen. Ik zoek ook iets waar hij buiten zijn eten om gewoon even zoet mee is...
miruske
3-sterren
3-sterren

Bericht door miruske »

Wat al eerder gezegd is: Ik geef het Jamie ook wel eens uit de soep. Ze kauwt niet op het bot ze peutert enkel het merg eruit. Maar ik let wel op de grote want ik heb eens gelezen dat ze wel eens om de kaak van de hond achter de hoektanden komen te zitten en dan heb je een probleem en moeten ze operatief verwijderd worden...
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

miruske schreef: Wat al eerder gezegd is: Ik geef het Jamie ook wel eens uit de soep. Ze kauwt niet op het bot ze peutert enkel het merg eruit. Maar ik let wel op de grote want ik heb eens gelezen dat ze wel eens om de kaak van de hond achter de hoektanden komen te zitten en dan heb je een probleem en moeten ze operatief verwijderd worden...
Doe het toch maar liever niet meer, al helemaal niet als het al gekookt heeft. Peuter het merg er zelf maar uit (rauw!) en geef het merg, maar gooi het bot weg... gewoon om problemen te voorkomen..

Suzanne
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Eland gewei bestellen in Engeland. Hier zijn ze er stapel op.

Plaats reactie