Ropadog

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ropadog

keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="Jeanine1984"]
Lees mijn berichten eens goed voordat je reageert! Ik leg het nog 1x uit:
Ten eerste: Omdat ik het voor inkoopsprijs op mijn werk kan krijgen.
Ten tweede: Ropadog komt met een kvv voor katten.
Ten derde: Ik had geen probleem, ik vertelde dit alleen maar.

Sorry voor mijn felheid, maar wat ik hierboven zeg heb ik nu al voor de 3e keer ofzo uitgelegd  :o.
[/quote]

Nou, het kan best wat minder fel. Soms kruisen berichten elkaar oid.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Heeft er iemand inmiddels misschien ervaring met de eko variant van Ropadog?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="keetje"]
Nou, het kan best wat minder fel. Soms kruisen berichten elkaar oid.
[/quote]

Mwah, hier zat een week tussen :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik ben er inmiddels achter dat er in de eko-variant van Ropadog net zoveel toevoegingen zitten (helaas).
Laatst gewijzigd door doranto op di 13 sep 2011, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="Angelique"]
Mwah, hier zat een week tussen :biggrin2:
[/quote]

Oeps, sorry, foutje bedankt!! :) :D :P
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb zojuist vernomen dat het spiervlees in Ropadog hoofdzakelijk hart is. Volgens mij wordt dat hier echter gezien als orgaan. Zit er dan niet veel te veel orgaan in? Weet iemand misschien wat de gevolgen zijn als je consequent hoofdzakelijk hart als spiervlees voert? ???
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

[quote="Doranto"]
Ik heb zojuist vernomen dat het spiervlees in Ropadog hoofdzakelijk hart is. Volgens mij wordt dat hier echter gezien als orgaan. Zit er dan niet veel te veel orgaan in? Weet iemand misschien wat de gevolgen zijn als je consequent hoofdzakelijk hart als spiervlees voert? ???
[/quote]Van wie heb je dat dan vernomen? als het zomaar van iemand is dan doe je met deze posting het merk wel schade aan.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Doranto"]
[/quote]

Ik weet dan niet wat het percentage aan spiervlees is wat er in zou moeten zitten, maar hart werkt sowieso redelijk laxerend, dus als er naast de "normale" portie orgaan ook nog eens een flink portie hart in zit, dan zou er erg veel bot bij moeten om tot een goede ontlasting te komen.
Waarom je verder structureel geen voer moet eten waar heel veel hart in zit zoek ik even op. :)
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

[quote="*anna*"]
Van wie heb je dat dan vernomen? als het zomaar van iemand is dan doe je met deze posting het merk wel schade aan.
[/quote]
Ik heb het uit heel betrouwbare bron. Dat moet je maar van me aannemen. Maar waarom zou het op voorhand schadelijk zijn? Misschien is het juist best wel ok.
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Klopt, dit heeft een Ropadogvertegenwoordiger mij ook per telefoon laten weten, "hart was het mooiste spiervlees wat er is" zei hij. Ook mijn 'medeplichtige' van de kvv-selectielijst op mijn site heeft contact met hem gehad en ook haar vertelde hij dit. Ik heb er nog niet heel goed naar gekeken, maar volgens mij bevat hart wat meer specifieke voedingsstoffen en is (echt) spiervlees wat gebalanceerder.

Er zit geen hoog botpercentage in trouwens, Angelique, er zit in de mixen zo'n 0.5%-0.6% calcium.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ropa kan zoveel zeggen, ik ben het er totaal niet mee eens. Hart heeft een hele andere aminozurenopbouw en voedingsstoffen opbouw als anders spiervlees, echt spiervlees. En voer je dus teveel hart, raakt je menu dus uit balans. En dat vind ik niet alleen, Mogens Eliasen is het daar helemaal mee eens.

Zie ook dit oude topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg648598
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

Zelfs biologisch hart zou ik niet iedere dag voeren, dus ook geen kvv waar hart als spiervlees in is verwerkt.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Meike en Daisy"]
Klopt, dit heeft een Ropadogvertegenwoordiger mij ook per telefoon laten weten, "hart was het mooiste spiervlees wat er is" zei hij. Ook mijn 'medeplichtige' van de kvv-selectielijst op mijn site heeft contact met hem gehad en ook haar vertelde hij dit. Ik heb er nog niet heel goed naar gekeken, maar volgens mij bevat hart wat meer specifieke voedingsstoffen en is (echt) spiervlees wat gebalanceerder.

Er zit geen hoog botpercentage in trouwens, Angelique, er zit in de mixen zo'n 0.5%-0.6% calcium.
[/quote]

Dan voorzie ik een hoop dunne stront :biggrin2:
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

[quote="Angelique"]
Dan voorzie ik een hoop dunne stront :biggrin2:
[/quote]
bergen dunne stront  :biggrin2:
Meike en Daisy
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Meike en Daisy »

Ik heb een keer 4 dagen achterelkaar Black Dog gevoerd (volgens mij was het principe toen hetzelfde), maar gelukkig geen bergen dunne stront. Maar ik kan Daisy dan ook een hele dag alleen hart geven, zonder dat ze aan de dunne gaat. Ik zal eens vragen of ze ook een aminozurenanalyse hebben gedaan, dat zou wel interessant zijn.

Plaats reactie