Kvv heeft tot nu toe nog niet uitgespuugd. Ik kan daar dus nog geen antwoord opgeven. Wel heeft ze 1x een deel natvoer met pasta uitgespuugd en dat liet ze liggen.calimero_a schreef: . Mocht ze wel een keer de kvv uitspugen eet ze het dan wel weer op? (okay, wel vies, maar goed, zo werkt een hondensysteem nou eenmaal)
Voorstellen en vraag over magere hond
Moderator: Lizzy
Re: Voorstellen en vraag over magere hond
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Verstandige hond: kvv binnenhouden, natvoer en pasta naar buiten werken!salinah schreef: Kvv heeft tot nu toe nog niet uitgespuugd. Ik kan daar dus nog geen antwoord opgeven. Wel heeft ze 1x een deel natvoer met pasta uitgespuugd en dat liet ze liggen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
slimme hond!salinah schreef: Kvv heeft tot nu toe nog niet uitgespuugd. Ik kan daar dus nog geen antwoord opgeven. Wel heeft ze 1x een deel natvoer met pasta uitgespuugd en dat liet ze liggen.
- luka en kira
- 5-sterren

Zeker slim! 
De hond geeft het zelf al aan: wel vlees, geen pasta en rotzooi uit een blik!!
De hond geeft het zelf al aan: wel vlees, geen pasta en rotzooi uit een blik!!
-
calimero_a
- 4-sterren

Ze geeft het zelf dus inderdaad goed aan dus dat gaat vast helemaal goedkomen!
En we hebben geen dwergboxer
ze is best groot voor een teefje, maar ze blijft een mager ding 
En we hebben geen dwergboxer
Voor de update....
Vandaag is ook al het carnibest uitgebraakt en heeft ze laten liggen daarna!
Het lijkt erop dat ze op dit moment niets aan eten binnen houd. We geven al 4x een kleine portie en gaan het morgen nog kleiner maken en naar 5xdaags. Ze krijgt nog steeds te weinig van wat ze zou mogen hebben maar op dit moment is dat al te veel. Beginnen nu toch wel wat ongerust te worden want ze moet natuurlijk wel iets binnen krijgen.
Vandaag is ook al het carnibest uitgebraakt en heeft ze laten liggen daarna!
Het lijkt erop dat ze op dit moment niets aan eten binnen houd. We geven al 4x een kleine portie en gaan het morgen nog kleiner maken en naar 5xdaags. Ze krijgt nog steeds te weinig van wat ze zou mogen hebben maar op dit moment is dat al te veel. Beginnen nu toch wel wat ongerust te worden want ze moet natuurlijk wel iets binnen krijgen.
Laatst gewijzigd door salinah op wo 21 sep 2011, 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.
tja , wat ik hier doe als ze echt misselijk van het zuur of te nuchter zijn , is een sneetje brood geven ( niet echt barf verantwoord ) waarna ze iets later toch nog het vlees opeten 
misschien eerst een pilletje okugest geven , daar wordt de maag wat rustiger van .....
misschien eerst een pilletje okugest geven , daar wordt de maag wat rustiger van .....
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
zou nu toch maar even naar de da gaan...
Mijn ouders vanmiddag bij onze DA geweest. Dit waren ze al van plan om te doen deze week maar sinds ze gisteren al het eten had uitgebraakt en ook vannacht is ze blijven braken (kwam eigenlijk niets meer uit maar ze bleef misselijk). Ze was vanaf gisteren avond dus duidelijk niet lekker en sloom (geen koorts). Vanmorgen wilde ze niets eten (nergens van).vanaalst schreef: zou nu toch maar even naar de da gaan...
Hoogtijd dus om maar eens kennis te maken tussen de hond en onze dierenarts.
Hij heeft haar heel uitgebreid onderzocht, bevoelt en beluisterd en tot grote opluchting zijn er geen afwijkende dingen gevonden. Haar temperatuur was helemaal prima, alles voelde goed (o.a. ook haar baarmoeder) en haar hart en longen e.d. liepen als een gesmeerd treintje. Haar nieren zou mogelijk nog iets kunnen zijn, want dat is alleen via een bloedonderzoek goed te controleren maar onze dierenarts zag en voelde geen aanleiding om te twijfelen daarover.
Voor het braken is dan ook de meest logische conclusie dat het met voeding te maken heeft. hij heeft een dieet mee gegeven op papier waar mij ouders de eerste tijd even mee aan de slag kunnen. Ook heeft ze een spuitje gekregen voor haar maag nu en een paar pilletjes voor de komende dagen om alles wat te ontspannen en het een te "resetten" zodat het langzaam naar een normaal ritme kan worden opgebouwd. Dat ze zo mager is kan mogelijk verklaard worden denkt de dierenarts voor nu, dat ze toch gevoelig reageert op bepaalde voeding of voedingstoffen of mogelijk een allergie voor heeft. Vandaar ook dat mijn ouders een dieet hebben meegekregen waar ze zich voorlopig aan moeten houden. (dat wordt dus zelf koken/ eten maken voor de hond whaha). Zo hoopt ook de dierenarts dat er binnen een tijdje een kilo of 5 bij komt wat volgens hem dan een goed acceptabel streef gewicht is. Ze was nu ten opzichte van maandag nog niet aangekomen maar ook niets afgevallen!
Over haar gebit.
Dit vind de dierenarts helemaal nog niet zo slecht alleen bevat het erg veel tandplak en tandsteen wat pijn kan geven. Dat zou dus wel eens de reden kunnen zijn waarom ze moeite heeft met harde dingen eten/kauwen. Hij heeft het voor nu alvast een beetje gereinigd en als ze over een week of 3 a 4 ingeënt kan worden kijkt hij hier weer verder na. In de tussentijd kunnen mijn ouders werken om alles wat beter in conditie te krijgen en ook haar tanden en tandvlees extra te stimuleren.
Bij de dierenarts bleek ook weer hoe lief ze is want alles liet ze volkomen rustig en heel braaf toe (het optillen, alles bevoelen, beluisteren, temperaturen, tanden bekijken/schoonmaken enz.)
De dierenarts was er ook erg over te spreken wat betreft haar gedrag bij hem op en rond de tafel.
Hij noemde haar een ruim bovengemiddelde lieve hond
Nadat ze thuis waren gekomen voelde ze zich meteen zichtbaar beter en lijkt het spuitje direct effect te hebben op haar. Ze is meteen wat gaan spelen en oogde meteen vrolijk en happy. Straks mag ze voor het eerst een klein portie eten hebben van het dieet wat hij heeft voorgeschreven. Hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan.
hartstikke goed dat er niet echt iets mis was en dat ze zich zo braaf liet behandelen!
het dieet wat ze van de da heeft gekregen, waar bestaat dat uit? ben ik wel benieuwd naar, de meeste da's geven gewoon dure brokjes/blikjes mee...
het dieet wat ze van de da heeft gekregen, waar bestaat dat uit? ben ik wel benieuwd naar, de meeste da's geven gewoon dure brokjes/blikjes mee...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ben ik ook benieuwd naar!
misschien had ze wel een maag/darm virusje..
misschien had ze wel een maag/darm virusje..
Mijn ouders zijn ook erg opgelucht kan je vertellen. Je weet natuurlijk nooit he als een hond hergeplaatst wordt. Je kan de meeste erge senario's door je gedachten laten gaan. Mijn ouders zijn nu al heel erg op deze dame gesteld dus weg doen.....pfff ik kan je zeggen dat mijn moeder gisteren al wat traantjes heeft gelaten bij die gedachten en mijn vader vanmorgen op was van de zenuwen.....(het is ook pas 2 weken geleden dat ze hun laatste teckeltje (na bijna 16 jaar) hebben moeten laten inslapen/ nouja hij was al bijna overleden door een acute infarct dat hij de spuitjes niet eens meer gemerkt heeft) Ze hebben deze hond nu al helemaal in hun hart gesloten en doen er alles aan om het haar zo goed mogelijk te geven.nienk schreef: hartstikke goed dat er niet echt iets mis was en dat ze zich zo braaf liet behandelen!
Zo hebben ze zich gisteren bijv ingeschreven voor een hondencursus zodat ze samen een goede band kunnen bouwen, ik ben naar hun huis gegaan om op te passen terwijl "papa en mama een gesprek hadden met de nieuwe leraar op de basisschool" whahaha zo voelde het zal ik maar zeggen, erg lachen dus De cursus start morgen al met theorielessen en pas over 4 weken staan ze op het veld, zo heeft ze dus nog even de tijd om aan te sterken wat gewicht betreft en kan ze voor die tijd netjes ingeënt worden. De hond heeft echter al veel training gehad en snapt veel, ze doen het ook voornamelijk zodat ze samen op een leuke manier elkaar beter leren kennen en leren trainen (mijn ouders zijn niet zo ver als de hond) en een goede band krijgen.
De dierenarts heeft voor de eerste 2 dagen (als het goed blijft gaan met haar maag) een menu met zelfgemaakte (gekookte) kipfilet en een klein beetje rijst in meerdere klein porties. Als dit goed blijft gaan kunnen ze het een klein beetje uitbouwen met steeds 1 nieuwe toevoeging (dit mag van alles zijn zolang het niet te zwaar is en goede voedingswaarde bevat, ze hebben een lijstje gekregen maar ik heb het zelf nog niet gezien, dus weet niet wat er precies in staat). Ze mag in elk geval helemaal nooit geen natvoer meer (tenzij iets ala AD wat alleen via hem te verkrijgen is, dat zou dan op recept) en ook kant en klare voeding nog even niet. Omdat hij denkt dat er misschien een allergie of intolerantie mee speelt moeten ze goed bij houden wat ze toevoegen aan de basis zodat ze precies weten wanneer het eventueel mis gaat als het mis gaat en dat het terug te halen is wat mogelijk dan de oorzaak is.
Mijn dierenarts is zeker niet iemand die met allerlei dure brokjes komt aanzetten. Hij is eerder van mening dat als ze brokjes kan eten en gezond is dit gewoon van een winkel af kan komen en dat je daar prima kan slagen voor passend brok. Alle soorten natvoer is bij hem eigenlijk altijd uitgesloten mits bijv AD wat je dan via hem kan krijgen (dit gebruik ik bijv regelmatig bij jonge kittens die erg achter lopen of heel erg zwak of ziek zijn en die ik soms met de sonde moet voeden) Maar AD is ook geen echt eten maar meer een tijdelijke voedingsbom.
dat klinkt als best een geschikte DA! het liefst natuurlijk pro-vers, maar dit lijkt me ook een beste optie.
leuk ook dat ze gelijk met haar op cursus gaan, vandaar ook dat ze de inentingen echt moet hebben. hou er wel rekening mee dat die entingen ook nogal een aanslag op het hondenlijf kunnen zijn, dus een kleine terugslag kan er zijn.
ben ondertussen ook wel benieuwd naar foto's?
leuk ook dat ze gelijk met haar op cursus gaan, vandaar ook dat ze de inentingen echt moet hebben. hou er wel rekening mee dat die entingen ook nogal een aanslag op het hondenlijf kunnen zijn, dus een kleine terugslag kan er zijn.
ben ondertussen ook wel benieuwd naar foto's?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ha, ik lees dit nu pas. Wat fijn dat je ouders zich zo betrokken voelen bij hun mupke!
Ik hoop dat hun boxy (hoe heet ze nouououou....!
) helemaal overeind krabbelt! (En dat ze dan langzaam maar zeker op vers voer kan overstappen, als de maag een beetje tot rust is gekomen.)
Hou je ons op de hoogte?!
Enne, fotootje zou leuk zijn, inderdaad...
Ik hoop dat hun boxy (hoe heet ze nouououou....!
Hou je ons op de hoogte?!
Enne, fotootje zou leuk zijn, inderdaad...
-
barbarella
- 2-sterren

Ik lees de topic nu pas, maar ik herken het allemaal. Drie jaar geleden hebben wij een hond uit een Spaans dodingsstation in huis genomen. Heel eng, want hij woog maar 2.5 kilo en echt alle botten staken uit, er zat geen gram vlees of vet aan en als je hem wilde aaien piepte hij omdat dit zeer deed. Ik heb hem meteen op KVV gezet (omdat de hond die we al hadden dat ook at en dit heel goed beviel) en tussendoor af en toe een bruine boterham of rijst gegeven in de eerste weken om hem op gewicht te krijgen. Nu weegt hij inmiddels 9 kilo (volgens DA 1 kilo te zwaar voor zijn grootte). In het begin spuugde hij af en toe ook, maar volgens de DA was dat stress. Mishandeld geweest, dodingsstation, vliegtuig, trein, nieuwe omgeving. Ik kan me voorstellen dat de boxer misschien ook gewoon zenuwachtig is en eventjes moet wennen aan haar nieuwe thuis. Je weet niet wat ze allemaal meegemaakt heeft. Bij onze hond ging het vanzelf over en begon hij helemaal op te leven toen zijn gewicht een beetje toenam. Succes met de boxer en fijn te zien dat mensen zich ook bekommeren om 'afdankertjes'!