Biologisch Barfen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Biologisch Barfen

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Gefeliciteerd Anne!

Ik ben helemaaaaal niet jaloers  :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Mevroi Kruim schreef: Gefeliciteerd Anne!

Ik ben helemaaaaal niet jaloers  :groenvanjaloeziesmiley: :groenvanjaloeziesmiley:
Dank! De vreugde wordt ietwat getemperd door het feit dat we gisteren vlooien hebben geconstateerd bij onze viervoeters (altijd fijn als je de komende drie dagen met alle vijf 2000 kilometer gaat rijden en overnachten in een camper, aargh), maar soit. In ieder geval krijgen die vlooien biologisch zuiver bloed! :D
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Haha biologisch vlooien  :biggrin2: misschien is daar ook wel een markt voor  :P
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

Anne in Duitsland schreef: En het mooiste is dat ik voldoende soorten heb, ondanks dat het bio/wild is: rund, paard, geit, schaap voor vlees en orgaan, ree, kalkoen en kip voor bot.

Staftime, if you're out there: bedankt dat je het topic onder de aandacht hebt gebracht! Ik dacht altijd dat biobarfen niet haalbaar was voor ons, qua soorten en prijzen (uiteindelijk moet ik er drie grote honden en een twee katten van voeren), maar dat valt dus alleszins mee! :-*
You're welcome!
Fijn dat ik dit kan betekenen voor jou, voor je hondjes/katjes en natuurlijk voor de diertjes die als voedsel dienen.

En binnenkort hoop ik mijn rijbewijs te hebben zodat ik lekker zélf op pad kan gaan voor diervriendelijk vlees.
Laatst gewijzigd door Staftime op di 27 sep 2011, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

wolfdolf schreef: Biologische productie (en alles wat er mee gepaard gaat) heeft een veel kleinere opbrengst per km² dan zaken uit de bioindustrie. En dat past gewoon niet in de huidige tijden waarin er sowieso al te weinig voedselproductie is voor het groeiende aantal mensen en waarin dagelijks gigantische stukken bos worden weggekapt om landbouwgebieden te maken.

Ik kwam dit artikel tegen bij CNN en moest meteen aan deze opmerking denken...

http://edition.cnn.com/2011/11/18/world ... ?hpt=hp_c2
Barf
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Barf »

Staftime schreef: Wel mijn honden met liefde behandelen, en de dieren in onze opvang, maar de arme dieren die zo k*t worden behandeld in de bio-industrie.... ja óók dat gaat mij aan het hart.

Nou ja, iig hoop ik dat iemand mij kan helpen, en eigenlijk hoop ik ook voorzichtig meer mensen mee te krijgen om biologisch te gaan voeren.
En dit stoort me enorm, dat ik elders lees dan je dan nu weer brokken geeft, blikvoer, en dat het je eigenlijk niets uitmaakt. Dat heb ik dan tegen bepaalde dingen predikken, of je staat erachter of niet :(
Ik vind biologisch vaak te duur maar noway dat mijn honden vreten krijgen van de aldi of de jumbo 8)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Barf schreef: En dit stoort me enorm, dat ik elders lees dan je dan nu weer brokken geeft, blikvoer, en dat het je eigenlijk niets uitmaakt. Dat heb ik dan tegen bepaalde dingen predikken, of je staat erachter of niet :(
Ik vind biologisch vaak te duur maar noway dat mijn honden vreten krijgen van de aldi of de jumbo 8)
Amen.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Barf schreef: En dit stoort me enorm, dat ik elders lees dan je dan nu weer brokken geeft, blikvoer, en dat het je eigenlijk niets uitmaakt. Dat heb ik dan tegen bepaalde dingen predikken, of je staat erachter of niet :(
Iedereen mag natuurlijk van mening/inzicht veranderen. De meesten hier hebben eerder brok of blik gevoerd, stonden daar toen ook achter en denken er desondanks nu anders over...
Ik ben wel heel benieuwd - als het klopt dat Barf nu over gestapt is op brok en blik - wat daarvoor de reden is. Ik kan mij niet voor stellen dat een tevreden (biologische) vers voerder zonder sterk argument op zeker moment brokken verkiest.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Parelridder schreef: Iedereen mag natuurlijk van mening/inzicht veranderen. De meesten hier hebben eerder brok of blik gevoerd, stonden daar toen ook achter en denken er desondanks nu anders over...
Ik ben wel heel benieuwd - als het klopt dat Barf nu over gestapt is op brok en blik - wat daarvoor de reden is. Ik kan mij niet voor stellen dat een tevreden (biologische) vers voerder zonder sterk argument op zeker moment brokken verkiest.
Niet BARF...mevrouw Staftime
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Parelridder schreef: Iedereen mag natuurlijk van mening/inzicht veranderen. De meesten hier hebben eerder brok of blik gevoerd, stonden daar toen ook achter en denken er desondanks nu anders over...
Wil jij niet vloeken? :biggrin2:
Barf is niet over gestapt, de topicopenster Stafftime is overgestapt. :o ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

De reden....mag je zelf lezen :)

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=230932
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Angelique schreef: Niet BARF...mevrouw Staftime
Oeps! dank voor corrigeren ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Angelique schreef: De reden....mag je zelf lezen :)

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=230932
Ik sta paf. Die blikjes stinkvoer uit de supermarkt zijn zeker gegarandeerd ook van niet-bio-industriedieren..? Van je geloof vallen vind ik één ding, maar dit is wel heel erg met honderdtachtig een U-bocht op de handrem.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ach, mij verbaasde het niet eens ::)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Angelique schreef: Ach, mij verbaasde het niet eens ::)
Tja, ik ken niemand op bp persoonlijk en bezoek ook geen andere fora, dus voor mij is barfplaats die heile Welt, waar alle wijsheid en kennis over hondenvoer samenkomen... Naïef misschien, maar ach. Het voelt zo prettig... :P :biggrin2:

Ik sta overigens niet alleen paf van Staftime, maar vooral ook van het feit dat veel mensen blijkbaar maar gewoon "wat" doen met het eten van hun honden. Beetje kvv, handje brokken, als ik geen zin heb dan een stinkend kuipje, kippenpoot erbij af en toe - "vind ik belangrijk voor het gebit"  ::).

Gesloten