Eendennekken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Eendennekken

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

simonev schreef: Dat vermoedde ik ook al inderdaad ;)
Het stuk van de onderste foto is maar een cm of 8 dik denk ik, en de bovenste zal een cm of 12/15 zijn.
O, had ik niet gezien, solly! Toen ik op het topic klikte kwam ik op de eerste pagina terecht, en toen ik naar beneden scrollde en de foto's zag, heb ik meteen op Reageer gedrukt! Want echt, wat het ook is, met eendennekken heeft het allemaal niets te maken! Mijn (verdwenen) kater at regelmatig eendennekken, kun je nagaan!
simonev
1-ster
1-ster

Bericht door simonev »

Lonaa schreef: En het is hetzelfde stuk vleesbot dat ik zie op beide foto's?

Want aan de eerste foto moest ik gelijk aan een dikke geitennek denken, maar die 2e foto, als ik door het plastic heen probeer te kijken, lijkt het inderdaad iets dragends.
Het zijn twee verschillende stukken. Het is lastig om goed te zien he, als het nog zo bevroren is. Ik laat het in ieder geval voorlopig nog maar even liggen en zal lotgering een mail sturen wat het is en waar mijn bestelde eendennekken dan toch zijn ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Dit is in de verste verte geen eendennek. Dit is eerder lams of geitennek. En nee, dat kun je niet inmeppen. Zo ziet eendennek eruit:

Afbeelding
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik heb ook een keer dingen bij lotgering gesteld. Ik weet niet wat ik heb gekregen, maar in ieder geval wat het niet om op te eten door de honden. Ik had kraakbeen besteld. De eerste keer ging dit goed, kregen ze het op. Nu heb ik dingen erbij, dat kunnen ze echt niet op eten. Het lijkt meer op een mergpijp. Ik besteld in ieder geval nooit meer dat soort dingen bij lotgering. Ik vertrouw er niet op dat ik dingen krijg die eetbaar zijn voor de honden. En ik heb een Berner en Golden, dus grote bekken.
franca
3-sterren
3-sterren

Bericht door franca »

Dit is ook mijn ervaring bij Lotgering, gemalen vlees pakket gaat meestal wel goed maar bij de losse barf dingen doen ze maar wat.

Bij mijn pup (labrador) in het begin ook eendennekken plat geslagen, ze had eerst ook nog wat moeite met verteren.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

mirjansen schreef: Ik heb ook een keer dingen bij lotgering gesteld. Ik weet niet wat ik heb gekregen, maar in ieder geval wat het niet om op te eten door de honden. Ik had kraakbeen besteld. De eerste keer ging dit goed, kregen ze het op. Nu heb ik dingen erbij, dat kunnen ze echt niet op eten. Het lijkt meer op een mergpijp. Ik besteld in ieder geval nooit meer dat soort dingen bij lotgering. Ik vertrouw er niet op dat ik dingen krijg die eetbaar zijn voor de honden. En ik heb een Berner en Golden, dus grote bekken.
En dan lees en post je hier gelukkig , en je stelt je vragen . Heel verstandig
mvans
2-sterren
2-sterren

Bericht door mvans »

Denk ook dat het geit/lam nek is. Kan ook nog een rugstuk zijn.

Dat lijkt mij idd geen beginners bot. >:(
simonev
1-ster
1-ster

Bericht door simonev »

Heb even gebeld met Lotgering, de eendennekken waren per ongeluk niet meegeleverd. In de plaats daarvan heb ik twee zakken kippennekken. De stukken die ik op de foto heb gezet waren een extra'tje, die ze er wel vaker bij schijnen te doen. In ieder geval, ik hoef niet meer te zoeken naar de eendennekken ;) Bestel ze volgende maand gewoon weer.

Yentl heeft weinig moeite met de kippennekken, het bot wordt goed verteerd. Zou ik haar binnenkort eens een kippen of konijnenkarkas kunnen geven? Of sla ik nu een stap over?
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

En weet je dan wat het nu wel is?
Gewoon uit nieuwsgierigheid...  :P

Dan kan je er eventueel het vlees nog vanaf snijden, als het echt ongeschikt bot is.

Ik meen dat de karkassen na de nekken komen, dus zou een kippenkarkas dan wel moeten lukken.  Verder weet ik niet of konijn veel harder is en of dat al kan. (zelf ook maar in de inleesfase ;))
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 23 sep 2011, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik heb nooit kippennek gevoerd, vind konijn karkas (bijvoorbeeld rugstukken) vergelijkbaar met eendennek, wel wat harder om te knagen, maar verder vergelijkbaar.
mvans
2-sterren
2-sterren

Bericht door mvans »

Ja hoor je zou kunnen beginnen met konijnenkarkas of eend dat is vrij zacht.
simonev
1-ster
1-ster

Bericht door simonev »

pearlsofpassion schreef: En weet je dan wat het nu wel is?
Gewoon uit nieuwsgierigheid...  :P

Dan kan je er eventueel het vlees nog vanaf snijden, als het echt ongeschikt bot is.

Ik meen dat de karkassen na de nekken komen, dus zou een kippenkarkas dan wel moeten lukken.  Verder weet ik niet of konijn veel harder is en of dat al kan. (zelf ook maar in de inleesfase ;))
Volgens die verkoper waren het stukken kraakbeen, maar volgens mij is kraakbeen niet zo hard? Ik zal morgen eens gaan bellen met de konijnen en kippenboeren die ik ken, of ze nog wat in de vriezer hebben liggen ;)

Plaats reactie