eliminatiedieet bij jeuk, gevogelte vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: eliminatiedieet bij jeuk

Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

De Da in de winkel zei dat ik hem na 4 weken weer moet geven, dus dat hou ik maar aan.

@nicole, ik heb nog niks gedroogd. Ik wil vooral voor Freddy gaan drogen vanwege zijn eliminatiedieet. Ik heb vanmiddag al het eten gehaald, dus ik kan beginnen. Ik heb organen, vlees en oortjes gekocht om te drogen. Ik ga hem morgen dus voor het eerst aanzetten. Ik ben heel erg benieuwd.
Ik ben die hele lange topic aan het lezen over droogmachine. Ik lees daar al dat het heel erg verslavend is, dus ik ben benieuwd.

Ik ben alleen stom geweest toen ik het vlees ging halen. Ik had pens blokjes besteld voor mijn andere hond, maar die hadden ze niet. Dus ik, oh dat is niet erg hoor. Toen ik op de snelweg reed dacht ik, stom ik had om andere pens moeten vragen. Maar goed, rij het weekend of volgende week wel even naar een islamitische slager. En ik had 30 halve konijnen besteld, maar ze had er maar 20. Ze zei dat ik binnenkort maar opnieuw moet bestellen en dan komen ze dat na bezorgen, zonder bezorgingskosten voor mij. Dat vind ik echt super netjes. Maar ik lees op het forum sowieso hele goede dingen kwa service over ze.

O,ja Nicole bij mij op de markt staat dus geen slager ofzo. Alleen een hele kleine poelier die echt alleen kip heeft. Ook geen eend.

Morgen ga ik dus drogen en vanavond of morgen even alles opnieuw verpakken. Heb nu de vuilniszakken zo in de vriezer gedaan omdat ik zo met een vriendin en de honden naar het bos ga. Ik ben erg benieuwd, leuk om te beginnen.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Benjy en Misty »

Dat is jammer van die markt.
Het drogen is echt verslavend. Hier droog ik vaker dan ik ooit dacht. Het is blijkbaar erg lekker (ik waag me er niet aan) gezond en ook nog eens goedkoop. Ik droog ook steeds meer verschillende dingen. Eerst hield ik het bij long, nu ook hartjes, maagjes, spiervlees, luchtpijp, pens, witvis en straks dus ook garnalen! De witvis was goed gelukt had alleen het idee dat de hondjes het niet zo heel bijzonder meer vonden na een tijdje.  :-\ Succes ermee en veel plezier.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Dank je nicole. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik er vanmorgen konijnenoren in gedaan. Freddy vond het heerlijk ruiken en gaat ook telkens even bij de boman ruiken.  ;D

Nou dat Barfen gaat wel goed komen. Net naar een meer geweest en daar waren dodo konijnen. Mijn Golden ging hem heel mooi apporteren. Eentje was nog helemaal gaaf, maar bij de andere ging hij het vachtje van het konijn opeten.  >:( Daar was ik wat minder blij mee. Ik wilde hem alleen niet 'te hart' aanpakken dat hij dat niet mag, ook vanwege de jacht training. Toen hij het ging op eten, ben ik er maar overheen gaan staan. Maar het konijn stonk, bah. En nu stinkt Dusty uit zijn bek.

Dus hij heeft zijn eerste vachtje op, haha.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op za 24 sep 2011, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Brrrrrr.... Ja, zo kwam Eddy ooit eens tussen de struiken uit met een dode duif in zijn bek. Het pootje stak uit een mondhoek en een straaltje bloed liep lang zijn bek. Bah! Gelukkig liet hij hem vallen.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

@ Nicole, de foto's ervan staan op het golden forum.  ;D Ik kon het niet laten om er foto's van te maken. Hij kwam het zo trots apporteren. Daar moest ik toch een foto van nemen.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ok, dan ga ik daar een kijkje nemen want die moet ik natuurlijk zien!
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ze net hun eerste barfhap gegeven. Nou ja, mijn Golden heeft hem al op en mijn Berner is er nog mee bezig, zoals verwacht.
Gister moest ik onverwachts werken, dus heb ik geen tijd gehad om de Barf klaar te maken voor mijn Golden, maar ik had er wel genoeg konijn uit gehaald, dus heb hem net ook een half konijn gegeven.

Mijn Golden begon eraan alsof hij het dagelijk eet, dat had ik ook wel verwacht. Mijn Berner heeft echt zoiets van wat moet ik hiermee. Dus als hij hem pakte gezegd, goed zo. Toen mijn Golden klaar was heb ik hem naast me op de bank gelegd, want ik wil niet dat hij hem afpakt van mijn Berner natuurlijk. Dus Freddy is er nu nog steeds mee bezig, ruim 20 minuten. Hij heeft er twee stukjes van de poten afgehaald en dat is het, haha. Ach ja, zo is hij er wel lekker lang zoet mee.

Ik zal vandaag foto's ervan plaatsen. kon het niet laten om een foto te maken van hun eerste Barf hapje.

O, ja en Hope het klopt, het valt echt wel mee hoe eng het is. Freddy ligt nu dus naast het konijn en dat konijn ligt er maar.  ;D Ik durf het nog niet vast te pakken met mijn blote handen, maar ja daar hebben we handschoenen voor. Ik heb er gelijk lekker veel gekocht voor vlees, pens en vis. Ik begreep dat pens stinkt en vis geur aan mijn handen vind ik ook niet fijn. 
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

PROBLEEM: mijn Berner eet zijn konijn dus niet.  :o Hij is er een uur mee bezig geweest. Toen moest hij plassen, dus heeft hem in een hoekje van de kamer 'begraven'. Toen heb ik hem gepakt en er wat stukjes afgehaald in de hoop dat hij die wel zou eten. Tot overmaat van ramp heeft hij 1 klein stukje uitgespuugd en daarna gooit hij alle stukjes weer uit zijn mond die hij oppakt. De kleine stukjes heb ik laten liggen, maar het grootste gedeelte heb ik terug gedaan in de koelkast.

Wat moet ik hiermee??? Als hij dit niet eet dan heb ik best wel een probleem.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Shit dat is wel balen dat hij ze niet zo eet.
Misschien wat spiervlees er bij doen? Dat hij aan de smaak kan wennen?

Ik verzin ook zo maar wat hoor. Maar dat is wat ik zou proberen.
En als je hem in zijn voerbak legt? Dat hij dan misschien doorheeft dat het eten is?
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik het idd een stuk in zijn bak gelegd en heb daaruit gegeven. Na twee uur klooien was ik er wel klaar mee en werd ik een beetje geirriteerd, dus ben gestopt. Maar hij heeft wel wat stukken op, dus de smaak binnen gehad. En hij heeft net een gedroogd konijnenoor op, dus dat is mooi.

Ik kan er eventueel nog voor kiezen om het een paar dagen zelf samen te stellen. Ik heb expres voor mijn andere hond ook konijnenrug en konijnenorganen in zijn barf gedaan. En dus ook wat konijnenvlees gekocht, voor het geval mijn Berner dat nodig heeft voor zijn ontlasting of om te drogen. Dus ik heb wel wat speling.

Ik ben er ook even een apparte topic over begonnen, zodat wat meer mensen het lezen. En daar zeiden ze al dat hij best even zonder of met minder eten kan. Mijn vriend zei ook al dat hij het vanzelf gaat eten als hij honger krijgt.  

Ik heb dus nu nog een stuk in de koelkast liggen en daarvan ga ik kleine stukken maken voor het avondeten. Kijken of het dan lukt.
Er zit wel 1 voordeel aan, de kleine stukken heb ik gewoon met blote handen vast gepakt om er kleine stukken van te maken, dat ging niet makkelijk met handschoenen aan, en vanuit mijn handschoen wilde hij het helemaal niet eten. Dus ik heb gelijk een voordoop gehad, haha.

Ik heb trouwens het idee dat gister en vandaag zijn jeuk een stuk minder is. Ik denk toch dat hij een reactie heeft gehad op de frontline. Hij heeft vandaag veel minder gekrabt en ook minder op zijn rug gebeten.
Laatst gewijzigd door Miranda 1 op zo 25 sep 2011, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Even de kook er overheen laten, in pens marineren, kleinere stukjes aanbieden zodat hij niet zo snel ontmoedigd raakt. Succes!
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

Benjy en Misty schreef: Even de kook er overheen laten, in pens marineren, kleinere stukjes aanbieden zodat hij niet zo snel ontmoedigd raakt. Succes!
we hebben het hier over een eliminatiedieet. met nijn als stap1. pens is stap 24 (zo ongeveer).  ;)

maar het is wel iets wat vaak werkt.
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Hihi foutje Nicole.  ;)
De kook erover laten gaan wist ik niet, maar worden de botten dan niet te hard? Dan kan toch met verhitten?
Ik ging net de niertjes snijden om te drogen en heb hem en mijn andere hond een paar stukjes vet gegeven. Dat ging er met smaak in, dus weer wat binnen gekregen.
Ik denk wel dat het goed gaat komen. Morgen en overmorgen geef ik alles los. kijken hoe het gaat, want ik heb eventueel voor een paar dagen nog los eten. En voor de rest halve konijnen.
Benjy en Misty
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Sorry, ik dacht dat je al pens gaf dat ik dat ergens gelezen had (voor je Golden dan zeker) dacht dus dat je konijn en pens gaf maar dat gaat dan inderdaad niet.

De kook erover is maar kort en dan lijkt me dat die botten nog niet dusdanig verhit zijn.  
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Dat klopt dat je het bij mijn Golden heb zien staan. Ik wilde hem eerst kvv geven, maar ik heb toch besloten om hem ook gelijk over te doen op Barf. Ik verwachtte namelijk al dat mijn Golden het gelijk zou begrijpen en mijn Berner er meer moeite mee zou hebben. Dus ik dacht dan kan hij al voorbeeld dienen.

Plaats reactie