Eliminatiedieët Hope. Op vakantie

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Re: Eliminatiedieët Hope. Ontlasting gehad!

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

[quote="Lizzy"]
Ik zou heel langzaam weer beginnen. En ik denk dat beginnen met 35% een prima plan is. Kun je het bot even meppen?
[/quote]

Nog nooit gedaan, maar ik zal mijn frustraties er eens op loslaten  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hope"]
Nog nooit gedaan, maar ik zal mijn frustraties er eens op loslaten  ;)
[/quote]

Ja, doe dat eens :biggrin2:
Wat erg goed werkt is er een plastic diepvrieszak van de Lidl omheen doen en dan daar op meppen (anders vliegen de spetters in het rond). Lidl diepvrieszakken zijn lekker stevig.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Laat ik dat maar eens doen dan  :biggrin2:
Ik las ook jou tip ergens anders over het geven van 1 maaltijd.
Denk dat ik dat ook maar eens ga invoeren, dat hij dan alles in 1 keer krijgt. Misschien is dat ook nog wel makkelijker voor hem.
Krijgt hij gewoon in de ochtend een klein hapje om hem bij zijn voerbak weg te krijgen ;)
Hope
5-sterren
5-sterren

Re: Eliminatiedieët Hope. Gewogen, maar weer geen ontlasting

Bericht door Hope »

Gisteren mijn frustraties eens losgelaten op een konijnenrug.
Als ik uitga van een vleesbot percentage van 35% zou hij er 2 mogen, maar ik ben maar eens begonnen met 1.
Hij at hem met smaak, en ik heb een manier gevonden om beter te kunnen spieken en hij doet echt op zijn gemak. Je hoort het flink kraken en hij slikt geen grote stukken door.

Vandaag heb ik hem bij de dierenarts gewogen en hij woog 27,3 kg. Dat gaat dus de goede kant op!
Zijn vacht is nog meer gaan glimmen, ik had niet voor mogelijk gehouden dat een labrador zo kon blinken  :)

Het enige waar ik nog altijd wat mee zit is zijn ontlasting. Ook vandaag heeft hij nog niets gedaan, en de dag is nog niet om natuurlijk maar meestal doet hij het toch echt meteen als hij 's morgens wakker wordt.
Wat is opgevallen de afgelopen dagen is dat het goed gaat als ik een lange wandeling met hem maak, maar dat is een behoorlijk probleem geworden. Kleine stukjes gaat nog wel, maar lang lopen zoals vroeger zit er gewoon niet meer in.
Zou het kunnen, dat het niet aan voeding ligt, maar aan beweging?
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

wat goed dat hij netjes aangekomen is en ook de konijnenrug mooi verorberd heeft!

of het aan beweging kan liggen... geen ervaring mee. ik kan het me wel voorstellen dat wandelen effect heeft op de buik en de werking van de darmen.

als langer wandelen er niet in zit, kan je misschien proberen of het uit maakt als je een kort rondje doen om uit te laten, dan even ergens (of gewoon in de tuin) lekker een tijdje apporteren ofzo, niet te intensief, maar dat hij wel bezig is, en dan nog een rondje?

of misschien heeft hij toch iets nodig om zijn buik wat  te helpen. nou is dat natuurlijk moeilijk, omdat je net zo goed aan het elimineren bent. ik denk dan aan iets wat de darmwerking/peristaltiek stimuleert. nu het nu zo goed gaat, zou je dat kunnen proberen, denk ik. een terug val zie je snel genoeg en dan kan je gewoon weer stoppen. weet niet een middel daarvoor, maar het bestaat vast.
Veerle-scrappyToo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Veerle-scrappyToo »

Wat ik me nu afvraag...zou het kunnen dat hij zijn eigen ontlasting opeet zonder dat je het ziet.  Als hij dit zou doen zonder dat je het weet zou het kunnen dat hij dus wel nog ontlasting heeft alleen vind je niets meer  8) 
Jump
4-sterren
4-sterren

Bericht door Jump »

Ik denk dat beweging wel degelijk helpt!(Dat is trouwens ook bij mensen zo ;))
Kan er niet iedere dag iemand een eindje met hem gaan fietsen of zo?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hmmmm.... laat ik eerst eens kijken of ik een oplossing kan bedenken voor het bewegen.
Dat is, of het nu om de ontlasting gaat of niet, gewoon goed voor hem. Het blijft een labrador met een grote behoefte aan beweging, en eigenlijk (al zeg ik het niet graag hardop) doe ik hem misschien wel te kort nu.

Dat apporteren is misschien wel een goede.

Als dat nou niet blijkt te werken, kan ik daarna altijd eens kijken of er iets is dat de darmwerking stimuleert. Zou het niet kunnen komen door een tekort aan vezels in het menu?

Of hij zijn eigen ontlasting op eet zou ik echt niet weten. Dus dan kan ik ook niet zeggen dat het niet kan.
Ik zal het eens in de gaten houden.

We zijn wel heel blij dat hij het verder zo goed doet!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vandaag opnieuw een lange wandeling gemaakt. We hebben er nog altijd geen oplossing voor, maar goed ik wilde toch even weten of het er mee te maken zou kunnen hebben.

En jawel, hij heeft gepoept. Maar hij heeft maar 1 konijnenrug gehad met daarbij spiervlees en orgaan.
De percentage's had ik gezet op 35 % vleesbot, 15 % orgaan en 50 % spiervlees.
Bij 35 % vleesbot zou hij 2 konijnenruggen mogen, maar ik heb hem er om te beginnen maar 1 gegeven.
Hij heeft het vlees en het orgaan in 1 maaltijd gehad, en ik heb zowel het orgaan als het spiervlees berekend over 7 dagen. Dus niet 4 dagen spiervlees en 3 dagen orgaan, maar alles 7 dagen.

Zijn ontlasting was weer erg hard, en krijtwit. Opruimen met een zakje is zo goed als onmogelijk, als je het op wil rapen valt het uit elkaar. Kruimelig.

Wat moet ik hier mee?
Martine-Tom

Re: Eliminatiedieët Hope. Ontlasting krijtwit bij laag vleesbot gehalte.

Bericht door Martine-Tom »

Hoeveel loop/beweeg je nu met hem gemiddeld op een dag?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Een wandeling van een uur, hij loopt de hele dag los op het terrein (hoewel hij ook wel erg veel slaapt), vader speelt iedere dag nog wat spelletjes met hem en zelf oefen ik ook nog iedere dag met hem.
Dat lijkt misschien niet veel, en zo zal Hope er misschien zelf ook over denken maar mijn eigen lichaam vind het een hele prestatie  :-[
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

heb je even PB gestuurd!

over zijn ontlasting, dat is wel een beetje gek, dat hij met zo weinig bot al zo wit poept. misschien nog minder geven en dan langzaam aan opbouwen?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="Hope"]
Een wandeling van een uur, hij loopt de hele dag los op het terrein (hoewel hij ook wel erg veel slaapt), vader speelt iedere dag nog wat spelletjes met hem en zelf oefen ik ook nog iedere dag met hem.
Dat lijkt misschien niet veel, en zo zal Hope er misschien zelf ook over denken maar mijn eigen lichaam vind het een hele prestatie  :-[
[/quote]
Ik vind het nog wel meevallen hoor, zeker omdat hij ook los op een (groot?) terrein loopt.
Mss dat het qua ontlasting/constipatie beter 2 keer een half uur zou kunnen zijn?
Laat je bij de organen het vet zitten?

En idd als hij een groot terrein heeft waar hij niet 100% van de tijd in zicht is zou het mss best kunnen dat hij zijn eigen ontlasting ook nog eens opeet...
Best lastig eigenlijk ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Hope"]
Vandaag opnieuw een lange wandeling gemaakt. We hebben er nog altijd geen oplossing voor, maar goed ik wilde toch even weten of het er mee te maken zou kunnen hebben.

En jawel, hij heeft gepoept. Maar hij heeft maar 1 konijnenrug gehad met daarbij spiervlees en orgaan.
De percentage's had ik gezet op 35 % vleesbot, 15 % orgaan en 50 % spiervlees.
Bij 35 % vleesbot zou hij 2 konijnenruggen mogen, maar ik heb hem er om te beginnen maar 1 gegeven.
Hij heeft het vlees en het orgaan in 1 maaltijd gehad, en ik heb zowel het orgaan als het spiervlees berekend over 7 dagen. Dus niet 4 dagen spiervlees en 3 dagen orgaan, maar alles 7 dagen.

Zijn ontlasting was weer erg hard, en krijtwit. Opruimen met een zakje is zo goed als onmogelijk, als je het op wil rapen valt het uit elkaar. Kruimelig.

Wat moet ik hier mee?
[/quote]
Vreemd.... Op 35% vleesbot zou hij gewoon goede ontlasting moeten hebben. Hoe kaal is het vleesbot dat je geeft?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Oow nee we hebben hem echt niet de hele dag in het oog.
Hij kan gaan en staan waar hij wil, zolang hij zich maar aan onze regels houd en dat doet hij meer van voortreffelijk.

Hij snuffelt heel wat rond. Dan ligt hij weer op zijn buik onder een aanhangwagen, dan gaat hij bij de konijnen kijken en soms zoeft hij gezellig met pa rond. 2 keer een half uur is te proberen, eens kijken of dat nog verschil maakt.

Bij de organen laat ik inderdaad het vet zitten, maar tel dit niet als orgaan mee in het menu. Gewoon als extra.
Minder bot geven vind ik eng, omdat hij op grotere stukken langer zijn best doet. Misschien toch nog gewoon wat meer spiervlees geven, en dan een dag vasten om per week gewoon goed uit te komen?

Plaats reactie