verhoogd ureum gehalte...update p2.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: verhoogd ureum gehalte...update wie kan uitslagen lezen?

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik heb je even een PB gestuurd ;)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Ik lees het nu pas. Ik denk dat die verhoogde ureum komt doordat hij door de koorts wat uitgedroogd was.
Ik denk dat de koorts het problem is en niet de neiren en de voeding heeft daar helemaal niets mee te maken.
Martine-Tom

Hitam schreef: Ik lees het nu pas. Ik denk dat die verhoogde ureum komt doordat hij door de koorts wat uitgedroogd was.
Ik denk dat de koorts het problem is en niet de neiren en de voeding heeft daar helemaal niets mee te maken.
Ook als het bloed van donderdag is en de koorts pas vrijdag manifesteerde?

Hij plast al 3 weken in huis (ong 2 keer per week, sinds vorige week woensdag overgens niet meer), drinkt ook gedurende die tijd meer, van ong een eierdopje tot op het laatst een theekopje per dag.

Donderdag is het bloed afgenomen nadat de da zag dat de sg van de urine te laag was, daar is deze uitslag uit gekomen, koorts had hij toen nog niet. Vrijdag eind van de middag werd hij ineens ziek en toen bleek hij die hoge koorts te hebben.
Vandaag is hij weer niet lekker, gister heeft hij weer gespuugd en nu is hij hangerig en wat onrustig.
Ik ga zo zijn temp maar eens meten denk ik al voelt hij zo niet warm aan...
Martine-Tom

Oh en, vorige week woe, do en vr heeft hij helemaal niks gegeten, za en zo en ma heeft hij normale hoeveelheden lamspens gegeten, en ma voorzichtig wat barf geprobeerd, wat spiervlees en gemepte eendennek een stukje.
Gister heeft hij een volledige barf maaltijd gehad (konijnkk, kwartelnekjes, runderspier en orgaanmix kip) die heeft hij niet geheel op gegeten.
Maar nu is hij dus ineens weer wel zieker.

We hebben gister ook wel iets meer gedaan dan de dagen ervoor dus mss dat dat het ook wel kan zijn?
Martine-Tom

Zou dit eventueel van een teek kunnen komen??
Een maand of 2 geleden had Tom een teek die afbrak bij het wrikken...
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Kan allemaal. Alleen denk ik nog steeds dat het niet door het eten komt, daar krijg je geen koorts van.
Ik vind de ureum niet schokkend, voor een versetende hond is dat normaal.
Martine-Tom

Hitam schreef: Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Kan allemaal. Alleen denk ik nog steeds dat het niet door het eten komt, daar krijg je geen koorts van.
Ik vind de ureum niet schokkend, voor een versetende hond is dat normaal.
Echt? Kijk dat soort dingen mis je dus als je een brokkendokter hebt...

Vandaag gaat hij gelukkig weer beter, heeft al een kleine ons pens op en is actief, gister echter was het een ziek vogeltje.
Ik denk dat ik pas gerust ben als we op controle zijn geweest bij de pro-verse arts.

Oh en om op het ureum te blijven, Tom had een hoefje gekregen met een witte vulling, ik dacht druivensuiker maar het bleek dus lamsvet te zijn, daar heeft hij op 1 dag zeker 2 eetlepels van gegeten, vorige week woensdag is dat geweest, donderdag kregen we de bloedtest en vrijdag werd hij ziek.
Naar nu blijkt heerst er hier in de buurt kennelhoes, de da vroeg ook of Tom hoestte maar dat deed hij niet.
Mijn da denkt nu dat de ziekte van vrijdag in feite los staat van de bloedmeting, dat hij én iets met zijn nieren/spijsvertering oid heeft én een zweem van de kennelhoest. De pup van mijn achterbuuf is op dezelfde dag met dezelfde symptomen opgenomen omdat die dus wel uitgedroogd was, die ging de dag erna ook hoesten, Tom gelukkig niet, voor Tom lijkt de ab kuur aan te slaan.

Zoals hij vandaag is lijkt het goed te gaan, dus ik ben benieuwd, in principe moeten we volgende week vrijdag naar de nieuwe da, omdat ik dacht tot woensdag aan de ab te zitten maar die is zondag al afgelopen dus ik wil kijken of we dinsdag al terecht kunnen (ze wil 24 uur wachten minimaal na de laatste rimadyl pil).

Klopt het dan wel dat de ureum van 12.9 voor een brokken hond te hoog is en er wel wat moet gebeuren of is het dan ook nog niet nodig?

Ik ben gister nog terug geweest omdat Tom ineens weer zo ziek was en toen heb ik ook een lijst ingeleverd met wat Tom precies eet omdat ik dat gezeur zo beu ben, voor elke klapscheet word er gezegt "ligt aan zijn voer koop maar een brok" hij zou me gisteravond nog opbellen om zijn aanbevelingen te geven op zijn menu....ik heb hem niet meer gehoord :biggrin2:
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Zelfs voor een brokkenhond zou ik er niet ondersteboven van zijn. Een beetje afhankelijk van wat voor symptomen hij heeft, maar wel over een tijdje nog een keertje controleren.
Martine-Tom

Hij dronk veel en plaste in huis, de laatste dagen ook wat slomerig maar dat zou dan weer gestoken kunnen worden op de vermeende kennelhoest...
Ik dacht in eerste instantie dat de kat het was omdat de urine zo naar ammonia stonk maar het bleek dus Tom te zijn.
Dus hijzelf vertoonde eigenlijk geen symptomen op het drinken en plassen in huis wat naar ammonia stonk na.
Nu ik met Darf ben gestopt en weer Barf is het drinken en zeker het plassen weer naar normale hoeveelheden terug.
Martine-Tom

Vandaag weer pet...hij heeft vannacht geplast in huis en niet zo zuinig ook  :o
Tegen de tv kast aan, op een haar na heeft hij de stekkerdoos gemist die lag er wel in maar gelukkig is de bodem (blijkbaar) waterdicht.

Hij is ook weer wat hangeriger en ziekelijker en smakt weer de hele tijd wat lijkt te duiden op misselijkheid.

Ik heb primperan in huis en neig dat nu te gaan geven...
Martine-Tom

Re: verhoogd ureum gehalte...update p2.

Nou we zijn vanmorgen naar een nieuwe pro-verse da geweest en alles, nouja bijna alles is goed. Ureum en creatinine zijn nu binnen de waardes, de eosinofielen zijn weg.
Er waren nog een paar waardes verhoogd die wezen op een lichte ontsteking en lichte uitdroging.
Ik heb Tom's menu laten zien en dat was ideaal volgens haar, omdat hij verder niet ziek aandoet, geen koorts heeft, geen diarree is het advies een weekje echinacea te geven en het daarbij te laten, mocht hij ineens wel zieker worden (temp in de gaten houden) dan moeten we uitteraard gewoon terug maar de verwachting is dat hij zo gezond is dat hij het zelf wel weg kan werken, met een beetje hulp van de echinacea.

Pff wat een opluchting om eindelijk en da gevonden te hebben die niet gelijk ab erin gooit en die wél pro-vers is!
Ze is vooral bekend met KVV maar kent daardoor dus wel de percentage's en alles wat je bij eventuele aandoeningen aan zou moeten passen.
Enige lastige is dat ze 10km verderop zit...maar daar vinden we wel wat op!

Nu nog mijn dossier los zien te peuteren van mijn oude da ::)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

dat klinkt goed! mooi dat er niets ernstigs met Tom is.

het dossier moet je als het goed is gewoon mee krijgen als je er om vraagt bij je vorige DA. wel even checken dat je echt het dossier krijgt, en niet een uitdraai van een samenvatting ofzo.
Martine-Tom

Daar vrees ik dus voor, ik heb het voor mijn andere kat wel eens aan de hand gehad maar daar zaten de uitslagen van bloed en urine enzo niet bij.
Voor Tom vind ik dat niet zo belangrijk, hij heeft tot nu toe nog niks gemankeerd maar voor mijn kat met een geschiedenis van hier tot Tokio vind ik het wel belangrijk!
Testardo Boxers
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Testardo Boxers »

martine-tom schreef: Nou we zijn vanmorgen naar een nieuwe pro-verse da geweest en alles, nouja bijna alles is goed. Ureum en creatinine zijn nu binnen de waardes, de eosinofielen zijn weg.
Er waren nog een paar waardes verhoogd die wezen op een lichte ontsteking en lichte uitdroging.
Ik heb Tom's menu laten zien en dat was ideaal volgens haar, omdat hij verder niet ziek aandoet, geen koorts heeft, geen diarree is het advies een weekje echinacea te geven en het daarbij te laten, mocht hij ineens wel zieker worden (temp in de gaten houden) dan moeten we uitteraard gewoon terug maar de verwachting is dat hij zo gezond is dat hij het zelf wel weg kan werken, met een beetje hulp van de echinacea.

Pff wat een opluchting om eindelijk en da gevonden te hebben die niet gelijk ab erin gooit en die wél pro-vers is!
Ze is vooral bekend met KVV maar kent daardoor dus wel de percentage's en alles wat je bij eventuele aandoeningen aan zou moeten passen.

Ik denk dat je in je achterhoofd moet houden dat een slechte da (hierbij niet suggererend dat de eerstgenoemde da een slechte is) "om de hoek" veel meer schade aan kan richten dan een goed da 200 km verderop kan goedmaken!!

Het is een goede zaak dat je op zoek bent gegaan naar een da die ook op versvoergebied bereid is mee te denken!!

Denk er altijd aan dat een da er is ten dienste van jouw dier en niet dat hij/zij op vakantie moet van jouw dier!!

Heel veel succes verder.
Hoe is het nu?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

martine-tom schreef: Nou we zijn vanmorgen naar een nieuwe pro-verse da geweest en alles, nouja bijna alles is goed. Ureum en creatinine zijn nu binnen de waardes, de eosinofielen zijn weg.

Goed zeg, dat het beter gaat met Tom en de waardes normaal zijn!

Enne: bellen en zeggen "ik ga van DA veranderen, wil je Tom's dossier aub daar naartoe sturen". Hij moet dat wel doen namelijk!

Plaats reactie