HELP: Hij eet ziijn eerste Barfhap niet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: HELP: Hij eet ziijn eerste Barfhap niet

Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Ik ben inmiddels begonnen met het geven van halve konijnen, omdat ik gewoon niet anders voor hem heb en hiermee een vriezer vol lig. Ik heb ze de afgelopen dagen in drieen geknipt. Kop eraf en lijf door tweeen, dit ging erg goed. Vanavond voor het eerst het halve konijnen gegeven met alleen de kop eraf en hij heeft het zo gegeten. Het eten van organen is nu ook geen probleem meer.

Maar hij wil de kop van het konijn niet eten. Hebben jullie hier nog tips voor? Zou ik die eventueel ook even kunnen drogen???? Of gewoon blijven aanbieden.
Marchje
3-sterren
3-sterren

Bericht door Marchje »

Tsja, je kunt het blijven aanbieden. Mukkus hier eet ook alles van konijn maar koppen niet (fijn als je een wereld hebt liggen in de vriezer  :-X). Hij weigert het pertinent, hoeveel trek hij ook heeft. Misschien vindt 'ie het wel te hard, ik weet het niet. Blijven aanbieden heeft hier niet geholpen (maar ik hoef gelukkig ook niet te elimineren dus heb genoeg keus in andere dingen).
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

En als je die kop er nu ook eens aan laat zitten? Misschien dat hij hem dan wel mee op eet.
Alleen een kop bevat ook bijna geen spiervlees, dus daar moet je wel rekening mee houden als je die op een ander moment geeft. Ik voer daar altijd flink wat los spiervlees bij. Maar ja, ik heb ook wel een hond die bij het minste of geringste stopt met poepen  ;)
Miranda 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Miranda 1 »

Nou, hij eet het inmiddels wel. Hij heeft het zowel los als aan het konijn vast gegeten, dus dat is mooi. Ik ga aankomend een weekend weg met mijn Golden en hij blijft mij mijn vriend. Maar mijn vriend wil echt niet die kop eraf halen, dus het zou mooi zijn als hij die eraan eet en gisteravond heeft hij dat gedaan.

Mijn andere hond heeft de kop van de week voor zijn neus opgegeten, dus misschien heeft dat geholpen. En hij begint het nu ook echt lekker te vinden, dat scheelt natuurlijk ook.

Plaats reactie