Tinus heeft botkanker

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Tinus heeft botkanker

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

tieneke schreef: We zijn heel voorzichtig positief, het is dat hij kreupelt want verder zien we niets meer aan hem.
Hij heeft een eetlust en bedelt en is haast net zo vervelend voordat hij ziek werd  :D
Vanavond een klein stukje gelopen en hij lanceerde mij meteen de voordeur uit!
Hij liep zoveel stukken beter dan de laatste dagen, we zagen er haast niets meer aan.... pas het laatste stuk naar huis mankte hij, maar heel erg licht..... echt een dag en nacht verschil met gisteren, zou de Hoxsey nu al gaan werken?
Overdags liggen ze lekker buiten in hun speelweide en hou ik hem konstant in de gaten, het weer is hier nog steeds aardig warm dus heerlijk voor ze.
Afgelopen dinsdagmiddag kwamen gelukkig de Hoxsey kruiden van Tannetje aan en meteen door zijn middageten gedaan, 2x daags krijgt hij 3ml per keer.
Omdat hij heel erg veel kankerremmende supplementen krijgt en andere vitamines etc waren we bang dat hij dit misschien niet lustte want het ruikt aardig vies... waarschijnlijk weet hij dat het heel goed voor hem is want alles kiept hij in rap tempo naar binnen.
Doordat de Hoxsey pijnstillende werking geeft ben ik al heel voorzichtig gaan afbouwen met de Metacam.
As week komen er nog wat supplementen bij waaronder Co enzym q10 en selenium etc.
Een aantal uur per dag draagt hij samen met zussie een magneettherapie hondenhalsband met vrij hoge Gauss waarden, deze had ik voor de artrose speciaal in Amerika besteld maar ook bij kanker wordt deze therapie veel gebruikt.
Vanavond nog speciaal op pad gegaan om biologische koudgeperste lijnzaadolie te kopen.
Wat ik de laatste 5 a 6 jaar heb geleerd/gelezen over gezonde voeding en supplementen etc kan ik nu gelukkig op mijn hond toepassen, een gewone Da met de reguliere lapmiddelen daar heb ik echt geen enkel vertrouwen in, ben dan ook heel erg blij met Tannetje  :-* .... we gaan er voor en als ik nu zie dat hij al veel beter is dan verleden week en daarvoor kan er wel eens een klein wondertje gebeuren.
Zoniet dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan, maar voorlopig is iedere dag er 1 met mijn lieve grote beer.
Goed te lezen dat het goed met hem gaat :-*
En nou wil ik me nergens mee bemoeien hoor Tien, maar Metacam heeft ook een kankerremmende werking en bovendien is botkanker erg pijnlijk.... Dus ik weet niet, of je daar verstandig aan doet, om de Metacam af te bouwen.....?
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Fijn dat hij zo reageert, zowel voor Tinus als voor jullie. :-*
Hier gaan de duimpjes ook gewoon door, wat betreft de Metacam, ga ik met Lizzy mee.
Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Tieneke, ik lees het nu pas... Heel erg veel sterkte. Ik hoop de Tinus zich nog lang goed genoeg voelt. Je doet er in ieder geval alles aan!  :-*
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Lizzy schreef: Goed te lezen dat het goed met hem gaat :-*
En nou wil ik me nergens mee bemoeien hoor Tien, maar Metacam heeft ook een kankerremmende werking en bovendien is botkanker erg pijnlijk.... Dus ik weet niet, of je daar verstandig aan doet, om de Metacam af te bouwen.....?
Dat moet de Hoxsey gaan doen. Dat werkt erg goed pijnstillend, tegen de kanker en heeft niet de bijwerkingen van de Metacam.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Tineke, ik hoop dat je nog net zo lang van jouw Tinus mag genieten als wij van onze akkie. Ook hier hele partijen met niet reguliere middelen, en nog steeds een blije hond. Dikke knuffel voor Tinus en ook voor jullie.
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

:'( :'( ik lees het nu pas  :(

Wat erg , ik hoop dat jullie Tinusje toch nog een hele tijd bij jullie mogen houdden ,dikke knuffel voor die dikke beer  :-* :-* :-*
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

wat heerlijk, dat het al zo,n stuk beter gaat
hopelijk blijft dat zo
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Jee Tieneke, ik lees dit bericht nu pas  :-[ :-\  Fijn om te lezen dat hij nu in elk geval niet achteruit gaat !! Hopen maar dat dit nog heel lang zo blijft !!!!!!
Netty
5-sterren
5-sterren

Bericht door Netty »

hoe gaat het nu met Tinus?
merk je nog steeds verschil?
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Netty schreef: hoe gaat het nu met Tinus?
merk je nog steeds verschil?
Hij gaat nog goed en we moeten hem nog steeds rustig houden want hij rent en doet als hij ook maar iets ziet of hoort.... eetlust is zoals altijd groot en hij bedelt heel de dag door.
Loopt lekker ouderwets voor onze voeten en doet waar hij zin in heeft.... een echt Nollebakmonster  :biggrin2:
Iedere dag is er 1 en we hopen dat hij nog een tijdje hier bij ons mag blijven.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

dat hoop ik met jullie mee!!!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

vanaalst schreef: dat hoop ik met jullie mee!!!
Ik gooi er ook een schepje hoop bovenop,....
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ook ik lees het nu pas.... :-[ Sterkte voor jullie Tien!  :-*
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ook hier hopen we dat je nog lang van je Nollebakmonster mag genieten. :-* :-*
C@rine