Kwaliteit DARF
Moderator: eelke
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Kwaliteit DARF
Vreemd dat ik zo'n hele oude datum binnen heb gekregen.
Nog een vreemde zaak, bij een aantal dozen kat waren er verschillende houdbaarheids stickers over elkaar heen geplakt.
Een aantal maanden geleden kreeg ik direct van de producent een grote partij bezorgd welke al aardig aan het ontdooien was.
Het was erg warm weer en de chauffeur was veel te lang onderweg geweest met het product, overigens dit was in een gewone wagen zonder koeling.
Deze partij heb ik toen mee terug gegeven. Natuurlijk heb ik meteen de producent gebeld, maar deze gaf aan dat het product van binnen nog voldoende bevroren was.
Daarna verwees hij mij naar een verkooppunt met vrieswagen, waar ik de Darf nu van betrek.
De laatste voorraad kwam volgens deze direct van de producent vandaan.
Nog een vreemde zaak, bij een aantal dozen kat waren er verschillende houdbaarheids stickers over elkaar heen geplakt.
Een aantal maanden geleden kreeg ik direct van de producent een grote partij bezorgd welke al aardig aan het ontdooien was.
Het was erg warm weer en de chauffeur was veel te lang onderweg geweest met het product, overigens dit was in een gewone wagen zonder koeling.
Deze partij heb ik toen mee terug gegeven. Natuurlijk heb ik meteen de producent gebeld, maar deze gaf aan dat het product van binnen nog voldoende bevroren was.
Daarna verwees hij mij naar een verkooppunt met vrieswagen, waar ik de Darf nu van betrek.
De laatste voorraad kwam volgens deze direct van de producent vandaan.
-
Eliasnarda
- 1-ster

Ik gebruik ook Darf gedeeltelijk
Hier nog nooit last gehad van het stinken Darf wel dat ik een periode vond dat er weinig groenten in terug te vinden was.
Over gemaild kreeg als antwoord dat door de vakantie periode de samenstelling iets anders kon zijn dan normaal.
Het is wat vetter ik voer dan ook minder ervan.
Hier nog nooit last gehad van het stinken Darf wel dat ik een periode vond dat er weinig groenten in terug te vinden was.
Over gemaild kreeg als antwoord dat door de vakantie periode de samenstelling iets anders kon zijn dan normaal.
Het is wat vetter ik voer dan ook minder ervan.
Mijn verkooppunt heeft geen grote voorraden op voorraad.
Ik haalde eerst mijn KVV bij de groene weg. Wil daar vandaag weer wat ophalen, dat rook altijd gewoon lekker.
Ook omdat ik bijna door mijn Darf voorraad heen ben. Als ik daar nu 5 kilo van ophaal ben ik bijna net zoveel kwijt als 5 kilo Darf en als dat wel frisser ruikt....
Ik haalde eerst mijn KVV bij de groene weg. Wil daar vandaag weer wat ophalen, dat rook altijd gewoon lekker.
Ook omdat ik bijna door mijn Darf voorraad heen ben. Als ik daar nu 5 kilo van ophaal ben ik bijna net zoveel kwijt als 5 kilo Darf en als dat wel frisser ruikt....
-
Martine-Tom
Mijn hond is er erg ziek van geworden dus ik voer het niet meer, mijn leverpunt bleek ook geen officieel leverpunt te zijn en die verleende geen enkele service om mij tegemoed te komen. Toen ik rechtstreeks met Darf contact opnam was het echter zo verholpen.
Ik zou zeggen als je niet tevreden bent neem het met Darf op die zijn erg schappelijk in mijn ervaring.
Ik zou zeggen als je niet tevreden bent neem het met Darf op die zijn erg schappelijk in mijn ervaring.
Voer al een tijdje Darf en geen enkel probleem, ook niet dikker worden. Ook hier geen klachten over de kwaliteit van Darf
- Zaniematsu
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="Parelridder"]
Jeetje, dat is balen! Ik zou dit met je leverancier opnemen, net als de geur. Hoe het ook komt, dat hoort niet zo te zijn. Ik kan me slecht voorstellen dat het zo bij de producent vandaan komt, want die maakt alles echt vers voor de bestelling. Bij mijn weten geldt dat voor iedere variant. Maar wat er dan wel mis gaat..?
De officiele houdbaarheid die geldt is overigens 6 mnd. Dus als er wordt gezegd tot november 2011, dan is die in mei geproduceerd.
[/quote]
Hallo Parelridder,
Ik denk niet dat deze Darf in mei geproduceerd is maar 1 jaar voor einddatum.
Ik heb namelijk ook een aantal andere doosjes Darf aangeleverd gekregen vorige maand met datum houdbaar tot mei 2012.
Hiervan moet de datum dus minimaal 8 maanden houdbaar zijn ik kreeg het immers september binnen en is houdbaar tot mei 2012.
Kan dus nooit 6 maanden voor gehanteerd zijn bij Darf. Vandaar dat ik denk dat deze "verse" lading die ik binnen kreeg bijna een jaar oud moet zijn volgens deze berekening. Zo ziet het er ook uit vol met vriesbrand
Ik heb mijn klacht overigens bij het leveradres bekend gemaakt, en wacht nog op reactie.
Jeetje, dat is balen! Ik zou dit met je leverancier opnemen, net als de geur. Hoe het ook komt, dat hoort niet zo te zijn. Ik kan me slecht voorstellen dat het zo bij de producent vandaan komt, want die maakt alles echt vers voor de bestelling. Bij mijn weten geldt dat voor iedere variant. Maar wat er dan wel mis gaat..?
De officiele houdbaarheid die geldt is overigens 6 mnd. Dus als er wordt gezegd tot november 2011, dan is die in mei geproduceerd.
[/quote]
Hallo Parelridder,
Ik denk niet dat deze Darf in mei geproduceerd is maar 1 jaar voor einddatum.
Ik heb namelijk ook een aantal andere doosjes Darf aangeleverd gekregen vorige maand met datum houdbaar tot mei 2012.
Hiervan moet de datum dus minimaal 8 maanden houdbaar zijn ik kreeg het immers september binnen en is houdbaar tot mei 2012.
Kan dus nooit 6 maanden voor gehanteerd zijn bij Darf. Vandaar dat ik denk dat deze "verse" lading die ik binnen kreeg bijna een jaar oud moet zijn volgens deze berekening. Zo ziet het er ook uit vol met vriesbrand
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
??? Heel bijzonder. Ik hoop dat het gauw goed wordt opgelost.
Heb contact gehad met de leverancier van Darf. Dat het meer ruikt komt omdat er geitenpens wordt gebruikt de laatste tijd. Ik had nu ook wild die ik vond stinken en de honden trokken hun neus er voor op. Terwijl ze er het vorige seizoen gek op waren. In de wild van nu zit wilde eend en duif. Nu weet ik dat mijn honden geen duif lusten..... Hij maakte er geen probleem van, kan de rest inleveren en een ander ervoor meenemen.
Laatst gewijzigd door chery op di 04 okt 2011, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kan mij niet herinneren dat geitenpens stinkt,ik heb nu een doos open, die fris ruikt,zit misschien runderpens in!!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb begrepen dat de geitenpens van met name jonge geiten nog wel eens sterker wil ruiken. Mogelijk veroorzaakt dit de klachten van enkelen mbt de geur? Deze zullen daarom niet meer gebruikt worden. Ik heb zelf nog geen stinkende DARF getroffen, ook niet bij de wild variant (die ruikt hier juist zálig!) dus kan er verder niet over mee praten..
Merel en Maartje hebben wel moeten wennen aan de huidige Wild variant (duif, gans, ree en konijn), de vorige vonden ze meteen verschrikkelijk lekker. Duif en gans kenden ze nog niet, dus daar zat blijkbaar hun twijfel. Maar ik heb 'm voor Merel 2 dagen gemengd met de DARF Aktief (had ze 9 diersoorten in 1 bakkie..) en toen vond ze het smullen geblazen!
Merel en Maartje hebben wel moeten wennen aan de huidige Wild variant (duif, gans, ree en konijn), de vorige vonden ze meteen verschrikkelijk lekker. Duif en gans kenden ze nog niet, dus daar zat blijkbaar hun twijfel. Maar ik heb 'm voor Merel 2 dagen gemengd met de DARF Aktief (had ze 9 diersoorten in 1 bakkie..) en toen vond ze het smullen geblazen!
Ik voer naast andere kvv ook darf. Was altijd al goed van consistentie en geur. Vorige levering zat er een doos tussen die wat anders rook, na 24 uur koelkast ook begon te stinken. En enkele honden hadden wat maag- darm klachten.
De nieuwe levering is weer helemaal in orde zoals altijd. Dus misschien is er eenmalig iets fout gegaan, lading minder goed vlees of zo?
Ik vind het anders wel een hele fijne kvv en de honden lusten het ook heel graag.
De nieuwe levering is weer helemaal in orde zoals altijd. Dus misschien is er eenmalig iets fout gegaan, lading minder goed vlees of zo?
Ik vind het anders wel een hele fijne kvv en de honden lusten het ook heel graag.
Hier alleen maar goede ervaringen met Darf, geen luchtjes of wat dan ook 
ik gebruik ook Darf en geen problemen, de honden eten het goed, wel heb ik laatst een paar dozen wild gehad en die stonken vreselijk, vond ik. Met de leverancier erover gehad en dat kwam omdat er ook duif in zat.
-
Lil
ik gebruik geen darf, maar weet wel dat geitenpens behoorlijk meer kan ruiken dan runderpens.
Nu 2 x darf levering van caroba gehad, jemig wat een verschil met de 1e keer proberen van een andere leverancier.
Mooi strakroze vlees zonder vriesbrand.
Zowel hond als ik helemaal blij met darf.
Mooi strakroze vlees zonder vriesbrand.
Zowel hond als ik helemaal blij met darf.