Fleur doet moeilijk(update)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Fleur doet moeilijk

Rianne145
5-sterren
5-sterren

Bericht door Rianne145 »

Kijk! Er heeft haar vast iets dwars gezeten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Dat denk ik ook. Voorlopig netjes aan de KVV. Heb lupa maar even bezocht gisteren. De bibi ging er goed in vandaag.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou Fleur eet inmiddels weer goed, maar doet nog steeds erg moeilijk over het bottenwerk. Ze krijgt dus nog veel kvv wat ze wel erg goed eet. Gelukkig lust Zoë haar darf niet en kan ik dat dus aan de katten geven, ze eten de hondvariant in elk geval erg goed.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: Fleur doet moeilijk(update)

Nou Fleur is eigenlijk al die tijd best flauw geweest met eten. Nu ze buiten kunnen hebben ze van de week kuikens en muizen gekregen en wie eet die dingen op? Juist Fleur dus terwijl Jip toe kijkt. Nou vind het vrouwtje dat als je muizen en kuikens eet je ook niet moeilijk moet doen over botjes dus ik vrees dat ze de komende tijd pech zal hebben.  :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De botjes in muizen en kuikens zijn echt wel veel en veel zachter dan die van bv kippen. Ot eet ook zonder pardon hele muizen en kuikentjes, maar iets als een kippennek zal ze weigeren te knagen.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

hannabelgje schreef: Nou Fleur is eigenlijk al die tijd best flauw geweest met eten. Nu ze buiten kunnen hebben ze van de week kuikens en muizen gekregen en wie eet die dingen op? Juist Fleur dus terwijl Jip toe kijkt. Nou vind het vrouwtje dat als je muizen en kuikens eet je ook niet moeilijk moet doen over botjes dus ik vrees dat ze de komende tijd pech zal hebben. :biggrin2:
zoals Koek al zegt: over welke botjes hebben we't dan?

kwartel en duif is hier wel 't maximale kwa grootte wat ze aan bot + vlees enzo ongemalen wegeten, jong kipnekje ook nog wel
eendennek bv maal ik
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ze heeft in het verleden altijd zonder problemen kippennekken, konijnenribjes, parelhoen enzo gegeten. Ze krijgen nu een keer of drie in de week kvv en de rest van de tijd barf met botjes. Die doe ik wel in kleinere stukken voor de katten. Als ze dat in het verleden kon dan zou ze het nu ook gewoon moeten kunnen. Ik probeer nu ook om een dag in de week hele prooidieren te geven buiten. Moet alleen nog even kijken want ik heb alleen kuikens en muizen op voorraad.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Mijn ouwe katten (16) eten hun botjes duidelijk minder vlotjes  :P dan de Frummels. Die knagen zo een kippenvleugel, parelhoenvleugel of konijnenrug weg, voor de bejaarden moet ik tegenwoordig knippen en meppen. Is wel vreemd om te zien, Knor weegt 4x zoveel als de Frummels maar heeft meer moeite met z'n eten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ze zijn hier allemaal nog jong. Ik doe het wel in kleinere stukken voor ze. Als ze botjes hebben die ze te hard vinden dan laten ze die compleet kaalgevreten liggen en die gooi ik dan weg.

Plaats reactie